Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak

Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Idén érkezett hazánkba a Ford új, vezetéstechnikát oktató és biztonságos közlekedést népszerűsítő programja. A Ford Driving Skills for Life lényege, hogy a fiatalok ingyenes, fél napos szórakoztató gyakorlati képzés keretében vezetés közben sajátítják el a különböző közlekedési vészhelyzetekkor alkalmazható, akár életmentő módszereket. Talán többen hallattak már róla, hiszen májusban már kaptunk némi előzetest egy sajtótájékoztatón. A rendezvény lényegi része az elmúlt napokban, egészen pontosan szeptember 17-18-án került megrendezésre idehaza, a budapesti Pólus Center pakolójában. A kétnapos programon összesen 320 fiatal, többnyire 18-24 év közötti, friss jogsival rendelkező autóvezető vett részt. A második nap délelőttjén mi is belekóstoltunk abba, hogy milyen vezetéstechnikai képességeket szerezhetnek meg azok, akik részt vesznek a négy órás tréningen.
Hirdetés
Fiatalon a legtöbb ember szervezete még tökéletesen működik, a betegségeket könnyen átvészelik. A 18-24 év közötti halálesetek ennek megfelelően főként közlekedési balesetek miatt következnek be. Összességében pedig a közúti baleset negyedét szintén ez a korosztály okozza. Ezen kívánt változtatni a Ford, amikor a már meglévő 40 ország mellett hazánkban is elindította a Ford Driving Skills For Life névre keresztelt kampányát. Az ingyenes programra összesen 320 fiatal regisztrált és vett részt. A négy órás tréning négy különböző modulból állt, amely mellett további kiegészítők várták a Pólus Center parkolójába kilátogatókat.

A tréning első modulja az autók műszaki jellemzőivel foglalkozott. Indulás előtti teendők, gumiabroncs nyomás-ellenőrzése és annak cseréje, poggyászok biztonságos pakolása és rögzítése a csomagtérben. A műszerfali visszajelző lámpák jellege és azok jelentése, a motortérben található folyadéktartályok szerepe, azok utántöltése, olajszint-ellenőrzése. Ezen az állomáson próbálhatták ki a résztvevők a városi vészfékasszisztens működését is, ezen felül egy átfogó képet kaptak a mai modern vezetéstámogató rendszerekről. 30 km/óra alatti tempónál mindenki kipróbálta, hogy mire képes a városi vészfékasszisztens. A kamionokról is volt szó, azok előzéséről, továbbá arról, ha egy nyergesvontatót látunk akár autópályán, közúton vagy lakott területen, akkor mire kell odafigyelnünk a kölcsönös biztonság érdekében.

A második modulon megtanulhatták a fiatalok a helyes ülésbeállítást, a vészfékezést egyenes vonalon illetve kikerülés esetén. Szintén itt volt lehetőség arra, hogy egy reakcióidőt mérő játékban is részt vegyenek. Ezen a ponton kezdetben sokan elvéreztek. Nem nyomták kellő erősséggel a fékpedált, illetve a kuplung is lemaradt, így a megállás előtt már lefulladt az autó, ami nem szerencsés. Sebaj, hibázni kell, ennél jobb helyen pedig nem is lehetne hibázni, hiszen a következő körben már ezt megtanulva és kiküszöbölve lehetett végrehajtani a manővert.

A harmadik feladat egy bójákkal kirakott szűk pályán zajlott, ahol viszonylag lassú tempóval lehetett végigmenni, nagyon kellett figyelni ugyanis, hogy ne döntsünk akadályt. A pálya megismerése után mobil elő, új üzenet megnyit és lehetett írni az sms-t. Háttérzaj felhangosít, a dübörgő zene mellett pedig az utasok is azon voltak, hogy elvegyék a sofőr figyelmét. Látványosan lassult be mindenki és döntötte a bójákat. Ez a helyzet a tipikus diszkóbaleset helyzetét imitálta. Ha már diszkó, akkor az alkoholos befolyásoltság is előjött. Részeg szemüveggel, a testre akasztott súlyokkal és tépőzáras elemekkel beszűkített mozgások mellett kellett alapvető feladatokat végrehajtani. Látványos és megdöbbentő volt, hogy mennyire jól lehetett szimulálni az ittas állapotot.

Az utolsó modul bizonyára mindenki számára a leglátványosabb és legélvezetesebb volt. A hátsó gumira egy bakelit réteg került, amely a valóságban szinte nulla tapadással rendelkezik a gumiabroncshoz képest. Nemrégiben írtunk egy cikket arról, hogy nem mindegy hova szereljük az új gumikat. Annak a példáját tapasztalhatták meg a résztvevők, hogy milyen az, amikor hátul van a kopottabb, kevésbé tapadó abroncs, azaz milyen az, amikor túlkormányzottá válik az autó. Mindez attól függetlenül, hogy elöl, hátul vagy mind a négy keréken hajt. Volt sok pörgés forgás, a végére pedig a legtöbben ráéreztek és szépen tudták terelgetni az új Fiestákat. Nagy tanulság volt ez mindenkinek, remélhetőleg minél több tudást magukkal vitt innen a fiatal generáció és ismerőseiknek, barátaiknak is továbbadnak belőle. Várjuk a folytatást, hiszen jó és hasznos volt a program, a legjobb viszont az lenne, ha évente nem csak 320 fiatalnak, hanem minden friss jogsisnak lehetősége lenne hasonlón rész venni. Ez persze már nyilván a Fordon túlmutató kérdés. Az viszont jó hír, hogy világszinten már, 2003 óta már több mint egymillió fiatal vett részt a Ford programjában.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?