Ma hajnalban rántották le a leplet a Teslák legnagyobb vetélytársaként fejlesztett Faraday Future SUV-ról
Semmi nem derült ki arról, hogy miért 91 a Faraday Future első sorozatgyártásba kerülő típusának neve. A cég kínai háttere ismeretében érdemes megemlíteni, hogy a 9 csupa jót jelent a kínai kultúrában, kiejtése pedig szinte megegyezik azzal az írásjellel, amely a
tartós, hosszú távú jelentéssel bír. A többi már csak fantázia kérdése, abból pedig bőven jutott az autó tervezőinek is.
A sorozatgyártású 91-ek hagyományos visszapillantó tükröket kapnak, amelyek kamerákra cserélhetők, amint erre lehetőséget adnak a jogszabályok
A prototípusról készült kémfotók alapján korábban született
fantomrajz alig hasonlít a most bemutatott autóra, hiszen a 91 olyan, mint egy tanulmányautó. Például a kilincsek nem csak süllyesztettek, mint a nagy riválisnak tartott Teslán, hanem szinte láthatatlanok. Már csak azért is, mert a 91 mobiltelefonnal vagy arcfelismerő rendszerrel nyitható, így a B-oszlopon üdvözli a sofőrt a Faraday Future és persze az utastér beállításai szintén ennek jóvoltából igazodnak a beülő utashoz.
Az 1050 lóerős FF 91 130 kWh-s akkumulátort kapott, amellyel hatótávja 608 kilométer
A Faraday Future újdonsága nem csak bő 1000 lóerős teljesítményével és 600 kilométer feletti hatótávjával ígér sokat, hanem azzal is, hogy akár 200 kW-tal tölthető, így akkumulátora kevesebb mint egy óra alatt telíthető. Otthon pedig 15 kW-os töltővel 4,5 óra alatt 50 százalékosra töltődik az akkumulátor, miután akár magától megoldotta a parkolást az autó. Emellett részlegesen önvezető az FF 91, ehhez szükséges az autó elején kiemelkedő radar, pontosabban a 3D LIDAR rendszer érzékelője. Fejlett elektronikai armadáján túl olyan finomságokat is ígér az FF 91, mint a négykerékkormányzás. Az autó utastere messzemenően kényelemre hangolt, és nem csak az elöl ülők számára, hiszen Kínában a luxusautók vevői általában hátul ülnek.
Elvileg 2,39 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 96 kilométer/órára az FF 91, vagyis veri a Model S P100D-t
A sokféleképpen állítható, fűthető-szellőztethető és masszázsfunkciót is adó ülések utasai egy érintésre besötétíthetik az oldalablakok üvegeit éppúgy, mint a tetőablakét. Mindezekkel együtt már jövőre gyártani akarja első típusát a Faraday Future, bár a cég nem áll jól anyagilag. Árakat sem közöltek, viszont ingyen foglalható az autó a Faraday Future honlapján, illetve 5000 dolláros - közel 1,5 millió forintos - foglalóval elsőbbséget élvezhetnek azok, akik elsők között akarják megkapni 91-esüket. Márciusban még többet megtudhatunk majd az autóról, addigra talán az ára is kiderül, bár valószínűsíthető, hogy a hasonlóképpen kényelem-orientált
Lucid Air árához közeli összegbe kerül majd az FF 91 is. A mostani - bő egyórás - bemutatót alább mutatjuk - arról az autóról tehát, ami még nem tudni mennyibe kerül, de már foglalható és egy korrekt használt autó áráért elsőbbségi szállítás is vehető hozzá.