Ingyen munkaerő – Volkswagen e-load up! teszt
Volkswagen e-load up! teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Haszonjárműként járt nálunk a Volkswagen első és legkisebb elektromos autója. Zöld rendszámmal és villanymotorral a legjobb pizzafutár lehet.
Zöld pizzafutár. Valami ilyesmi elnevezése lehetne a Volkswagen fura szerzetének. A német gyáróriás miniautójának elektromos változata, az e-up! egy különleges szériát is kapott, amiről nem sokat lehetett hallani. Ez az úgynevezett e-load up!, ami szinte mindenben megegyezik az alapmodellel, kivéve a hátsó traktust. Itt ugyanis dobták a hátsó két ülését és falemezzel fedték le a padlót, míg az első két ülés mögé rács került. Mindenkinek az volt az első kérdése, hogy ez minek? És minek rá a két hátsó ajtó? Nos, a hátsó ajtók praktikusak amikor pakolászásról van szó, ahogy az egész autó végtelenül zsivány és hasznos megoldás lehet kis méretű, vagy kis mennyiségű belvárosi áruszállításhoz. Elektromos, így ingyen tölthetjük (a publikus töltőknél, egyelőre), ráadásul zöld rendszámos, így ingyen is parkolhatunk vele a városban. Pizzafutároknak, csomagszállítóknak, vagy épp szerelőknek nincs jobb megoldás erre a terepre. Robogó helyett lehet e-load up!-ozni is.
Télen megfagysz benne. Haszonjármű mivolta ellenére a menetdinamikája megmaradt ugyanolyan, mint az e-up!-é, ami könnyen megszeretteti az emberrel az elektromos autózást. Ha normál módban használjuk, már kisebb gázadásra is szépet húz, padlógázra viszont óriásit lép. A 82 lóerős, 210 Nm nyomatékú elektromos hajtásnak köszönhetően azonnal megkapjuk minden erejét.
Nullától ötvenig bármit legyorsul.
Jó érzés, amikor az utcai harcosok erősködnek, te pedig kaján vigyorral ülsz elektromos autódban, amiről tudod, hogy most sem fogyaszt egy csepp benzint sem alattad. Akkor sem mohó, ha a kWh-s fogyasztás számolásába kezdünk. Eco módban gazdaságosabb, Eco+ módban még inkább. Utóbbinak egyetlen óriási hátránya van, hogy használata mellett nem lehet fűteni. Ennek persze télen van jelentősége, de akkor igen nagy. A szélvédőfűtés 10 km azonnali elvesztését jelenti, a kétfokozatú ülésfűtés viszont nyugodt szívvel használható, ahogy egyébként a felpattintható Garmin multimédia is. A gyári adat szerint 160 km a hatótávja, ezt Eco+ módban tudná hozni, nekünk átvételkor 146 kilométert írt ki a komputer normál módban, ami szintén elég jó a 18,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral.Váltó helyett módválasztó. A másik eszköz, amivel spórolhatunk, az a váltó. Az egyetlen fokozatú irányváltó D állásában jobbra és balra biccentve 3 rekuperációs szint közül választhatunk. Ezek azt határozzák meg, hogy milyen mértékben nyerje vissza a motorfék erejét: 1-esben hosszan vitorlázhatunk, 3-masban már erőteljesen fékez, ezzel még inkább visszatölt. Ezt a már-már módválasztó szerepet kapó váltó B állásával fokozhatjuk a 4-es szintre, ami különleges vezetési élményt is ad. Vele nem fékeznünk kell, hanem inkább gázzal kell kompenzáljuk a lassulást. Megfordították a dolgot, zseniális. A vezetéshez innentől kezdve tulajdonképpen egyetlen pedál kell. Az Eco+ és B-be kapcsolás kombóval túlzással a világból kivisz.
Továbbra is a legolcsóbb. Időközben megérkezett az up! következő generációja, amiből szintén lesz load up!, elektromos e-up!, e-load up! és gázos eco load up! változat is. Tesztautónknak új ára épp ezért már nincs, használtan 7 580 050 Ft-ért lehet elhozni. Alapfelszereltségén kívül megkapta a Komfort csomagot, ami hátsó parkolóradart és tempomatot jelent. A következő generáció áraira még várnunk kell, de az elektromos változatokra már járni fog az 1,5 millió forintos állami támogatás. Mint arról írtunk is, az e-up! így 5,99 millióért hozható el. Ez sem kevés, főleg ha azt nézzük, hogy az autó tálalása egyszerű, mint a ruhafogas, de ezzel még mindig a piac egyik legolcsóbb elektromos autója (egyedül a PSA Mitsubishi alapú, az e-up!-nál komolytalanabb villanyautói és Berlingo/Partner áruszállítói olcsóbbak nála). Erős kompromisszum a zöld rendszám és a károsanyag-kibocsátás nélküli élet élvezetéért.
Árak
Tesztmodell alapára
7 580 050 Ft (2016.11.24.)
Tesztautó ára
7 580 050 Ft (2016.11.24.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
60 kW (82 LE)
Nyomaték:
210 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,4 s
Végsebesség:
130 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
11,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3540 mm
Szélesség:
1645 mm
Magasság:
1492 mm
Saját tömeg:
1140 kg
Össztömeg:
1500 kg
Terhelhetőség:
360 kg
Tengelytáv:
2421 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
1400 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belmagasság elöl:
940-1000 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1340 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
910 mm
Csomagtér hossza:
1200 mm
Raktérnyílás szélessége:
890-1040 mm
Raktérnyílás magassága:
605 mm
Motor és váltó
Motor:
villanymotor
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
210 Nm
Teljesítmény:
60 kW (82 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
130 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,4 s
Gyári vegyes fogyasztás:
11,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
18,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Szemléletváltás kellene hozzá. A tőkeerős cégeknek „mindegy” mennyit költenek üzemanyagra, és ilyenkor előfordul, hogy a saját autóba is csurran-cseppen egy kis gázolaj… Itt nem lehetne.
Akinél meg számít, mert kisvállalkozás, maga termeli ki, annak meg lehet, hogy drága ez az autó.
Értem én ezt, csak azt nem, ha ennyire jó, akkor miért nem terjed? A vállalkozások hülyék?
Mert azért van köztük tőkeerős is.
Ha meghozná, akkor itt hozná meg az árát, nem úgy hogy anyának második autó, ami évi 10 ezer alatt megy.