
Ötletből sosincs hiány az orosz Garage54 műhelyében, szerencsére minden agymenésüket gondosan dokumentálják a Youtube csatornájukon. Ezúttal némi tuningnak vetették alá a Samara motorját, de természetesen a lehető legegyszerűbb módon.
A csapat a kompressziónövelés irányából közelített, ennek érdekében kétféle módosítást is végrehajtottak. Egyrészt leesztergáltak a hengerfejből, ami egy szakszerű és megszokott eljárás, a másikról ugyanez már nem mondható el. A dugattyúkra plusz alumíniumot hegesztettek, ezzel csökkentve a felső holtpont utáni égéstér méretét. Tarajos dugattyút az autóipar is használ, de itt csak kókányolásról van szó. A vízkiszorítás elvén történő mérés szerint 22:1 arányú sűrítést értek el, ami több mint duplája a Lada 10:1-es értékének. Ezzel túllőttek a célon, ezért vastagabb hengerfejtömítéssel 16:1-es arányra csökkentették a kompresszióviszonyt. A motor ezt sem köszönte meg, plusz lóerők helyett csak csörömpölés költözött a motortérbe.