Íme az új Toyota Rumion, mellette pedig a kifutó Suzuki Ertiga - nem véletlenül kísérteties a hasonlóság
Két generációt élt meg a Suzuki Swift alapú egyterű, amit eredetileg az indiai Suzuki-Maruti fejlesztett, hogy fillérekből lehessen minél nagyobb családi autót adni a népnek. Indiában, Indonéziában, Dél-Afrikában és egyéb árérzékeny piacokon igen népszerű is volt az Ertiga, innentől viszont átadja a stafétát saját magának egy másik logóval. Itthon is több ilyen buliba megy bele a Suzuki, ám nálunk inkább átvesznek másoktól: ott van például a
Swace, ami igazából
Corolla, vagy az
Across, ami igazából egy
RAV4. Nem csak erre a fajta cserére igaz, hogy mindig a Toyota a másik fél, az Ertiga is egy Toyotává avanzsál, a Suzuki alapú egyterű innentől a Rumion névre hallgat majd.
Ami igazán fontos, az nem változik, hatalmas tér, akár hét ülés és kedvező ár: Toyotaként is ebben rejlik majd a vonzereje
A Toyota változatra is igaz, hogy 4,395 méter hosszú, 1,735 méter széles, 1,69 méter magas, a tengelytávja pedig 2,74 méter, az adatok pontosan megegyeznek az Ertiga számaival. A motor is Suzuki eredetű marad, egy 1,5 literes, szívó erőforrás hajtja a Toyota filléres egyterűjét. Természetesen az ára sem sokat változik, a logóváltás ellenére is baráti marad: a belépő modell mindösszesen 5,1 millió forintnak megfelelő helyi valutáért vihető haza. Ezzel az árral legfeljebb a
Dacia Jogger lehetne az ellenfele nálunk, bár azt még nem tudjuk, hogy pontosan mennyibe fog kerülni.
Hátulról sem túl jelentős a változás, még a lámpákat sem cseréli le a Toyota