Ilyen Audit se láttunk még
Hiába a nagy igyekezet, hogy egyre zöldebben közlekedjünk, ha egyébként a háttérben nagyobb kárt okozunk a környezetnek, mint korábban. A villanyautóknál gyakori kritika, hogy az akkumulátorok előállítása és utókezelése lehet, hogy nagyobb terhet ró a környezetre, mint a benzinégető autók. Az Audinak, úgy tűnik, hamarosan lehet erre a problémára egy ötletes megoldása.
Személy- és áruszállításhoz is tökéletes
Indiában a nagy népsűrűségű városokban előszeretettel használják a kis motoros szekereket, amivel nagy távok ugyan nem tehetők meg, de néhány személy és egy kis rakomány tökéletesen elszállítható a szűk utcákban - vagy az éppen széles utcákban, ami viszont a rengeteg közlekedő miatt zsúfolt. Az Audi Környezetvédelmi Alapítványa által támogatott német-indiai Nunam nevű start-up találta ki, hogy az e-tronokból kivett, ott már nem megfelelően használható akkumulátorokat motoros szekerekbe, riksákba építsék. Villanyszekerek most is közlekednek Indiában, de az azokban található energiatároló ólomsav-alapú, ami károsabb a környezetre. Ráadásul a legtöbben szénalapú erőművekből származó áramot töltenek ezekbe, ezzel szemben a Nunam felállított olyan töltőállomásokat, melyek tetejét napelemekkel borították be, így az Audi szekerek megújuló energiát használnak.
Három tesztpéldány már fut, egy negyedik tesztpéldányt Berlinben is ki lehet majd próbálni a Greentech fesztiválon
Egyelőre három darabot készítettek el a villanyszekérből, hiszen a legtöbb Audi e-tron még bőven használható állapotú - ezek a telepek a gyár saját, már leharcolt tesztdarabjaiból származnak. Egy-egy autó akkumulátor nyilván több riksa számára elegendő, ráadásul igyekeznek főként nőknek használatba adni a három szekeret, hogy ezzel is támogassák a hátrányosabb helyzetű személyeket, akik saját termékeiket így olcsón vihetik el a piacra, közvetítő szolgáltatás megfizetése nélkül. Ugyan egy több mint 2 tonnás SUV mozgatásához már nem elegendő az aksik kapacitása, az attól sokkal kisebb és könnyebb szerkezetek mozgatására bőven elég, pláne, hogy kisebb távokat kell megtenni vele, és azt is alacsonyabb sebességgel. A jövőben az elhasznált akkumulátorok még több ilyen és ehhez hasonló járműben lelhetnek új életre, de miután annyira lecsökkent a kapacitásuk, hogy az már ehhez sem elegendő, még mindig fel lehet használni energiatárolásra, vagy például LED-es lámpák üzemeltetésére. Az utolsó cseppig ki kell használni az akkumulátorok képességeit, utána pedig megfelelően újra kell hasznosítani, ha azt szeretnénk, hogy a villanyautózás a lehető legzöldebb legyen, de ezt persze a gyártók is tudják, hiszen az akkumulátorok ugyanúgy tele vannak értékes elemekkel, mint például a tolvajok által hazánkban is egyre inkább kedvelt katalizátorok.
Minden tiszteletem az újságíróké.
De most komolyan!
Ezen mi a példaértékű?!
Amikos a krautnak már nem kell, és drága lenne semlegesíteni, kiviszi Indiába?
Kérlek!
Bizony, a schwábok elküldik a szemetet a harmadik világba, fantasztikus megoldás.