Íme az Indonéziában már bemutatott, Indiába és Kínába is érkező frissített Hyundai Creta. Nem hasonlít valamire?
A Hyundai már októberben beharangozta és megvillantotta a Creta frissítését, ami először Indonéziába érkezett meg, de később a többi olyan országba is eljut, ahol forgalmazzák a modellt: India, Oroszország, Brazília, Mexikó, de még Kína is kap majd belőle. És hogy ez miért érdekes? Mert a szóban forgó típus frissített változata egy külsőleg
az új Hyundai Tucsonra hasonlító, méreteit tekintve pedig
a Suzuki Vitaránál alig nagyobb crossover.
Hátulról már jóval egyedibb, itt kevesebbet módosítottak az eredeti formán a facelifttel
A megfelelő csomagtér és a méretekből kihozható lehető legtöbb praktikum egyetlen kompakt SUV esetében sem maradhat el
Az Indonéziai Nemzetközi Autószalonon bemutatott modellfrissítés egyik érdekessége, hogy még nincs is meg két éves a jelenleg futó Creta, így aligha érthető, hogy miért kellett ilyen sürgősen ráaggatni a nagytesó
"parametrikus dinamika" dizájnnyelvét egy facelifttel. A legkomolyabb változtatások az autó elején találhatók, a hatalmas hűtőrácsba integrált lámpák és a modern lökhárítók nagyon jól mutatnak a kisebb crossoveren is. Hátul már kevesebb a módosítás, a lámpák változnak, illetve a lökhárító alja kerül összhangba az autó új elejével.
Bent egy viszonylag modern, de láthatóan nem a legdrágább anyagokkal és kütyükkel operáló műszerfalat láthatunk, ennek ellenére jól meg lehet pakolni extrával
A beltérben egy új, 10,25 colos digitális műszeregység cseréli a 7 colos kijelzőt, extraként pedig kérhető 8 colos infotainment kijelző és 8 hangszórós Bose hifi is. Vezeték nélküli Android Auto és Apple Carplay is elérhető hozzá, akárcsak az adaptív tempomat, az aktív vészfékező és a napfénytető.
Kérhető például többzónás klíma, Bose hifi és 8 colos infotainment is, a digitális műszeregység állítólag alapáron jár majd
A 4,3 méter hosszú és 1,79 méter széles Hyundai motorterében egy 115 lóerős, négyhengeres, 1,5 literes szívó benzinmotor bújik meg, ami egy hatsebességes manuális váltóval, vagy pedig egy CVT automatával párosítható. Egy nagyon hasonló Hyundai erőforrás egyébként nálunk is jelen van a kínálatban, az i30 orrában egy 110 lóerős, 1,5 literes turbó nélküli benzines az alapmotor.
Jól látszik, hogy mekkora az ugrás: a másfél éve futó Creta frissítés előtti orra egyáltalán nem hasonlít a ráncfelvarrott változatra