Index sincs benne és kilátni sem enged a BMW X5
Miért nem jó a poros hátsó ablak? - Látni és látszani
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ugye mindenkinek fontos, hogy jól kilásson autójából? Minden irányban. Mégis gyakori az átláthatatlan, koszos hátsó ablak, soha a visszapillantóba nem néző sofőr.
Pár hete jöttem be reggel a szerkesztőségbe – a dátumbélyegző tanúsága szerint február 23-án – az Amerikai úton, amikor a Thökölynél pirosat kaptunk. Pár nappal korábban adtam vissza a Micra tesztautót, amely számtalan kellemetlen pillanatot okozott a zimankóban, latyakos, kásás időjárásban befagyott ablakmosótartályával, míg az egyik szakszervizben – alig egy délutánom ment rá – kiszabadították a kristályosodott folyadékot, helyére pedig az akkori súlyos mínuszokat is elviselőt töltöttek. Ekkor találkoztam az alábbi képen szereplő autóval, ami kicsit kibillentett amúgy híresen megzavarhatatlan nyugalmamból.
Szegény ember, kezdtem el sajnálni, biztos nyakmerevítőt visel, és képtelen a visszapillantóba tekinteni, akkor meg minek lemosni. Betegségekkel nem szabad viccelni, helyes, ha betartja az orvosi utasításokat. Aztán felmerült bennem, hogy talán nincs is semmi baja, remélhetőleg csupán pechére ezen a tökszáraz reggelen fogyott ki az ablakmosó folyadék a tartályából, és nyilván egy töltőállomásra siet, hogy mihamarabb megszüntesse az áldatlanul sötét állapotot. Mert nyilvánvalóan számára is zavaró, hogy a portól nem tudja rendesen gyakorolni a tekintet vándorlása című alapfeladatot, bár az sem kizárt, hogy napközben zárt hátfalú teherautót vezet, ezért az oldalsó tükrökből is remekül látja a mögöttes forgalmat.
Már épp azon voltam, hogy átkopogok a csomagtartómban levő tartalék mosólével, de zöldre váltott a lámpa, a sofőr elindult, majd két méter után enyhén behúzta balra a kocsi orrát, és lesatuzott. Természetesen irányjelzés nélkül. Egyenesen mentem volna tovább, de annyit nem ment előre, hogy elférjek, így alkalmam volt végignézni, ahogy a fékről leugrálva egyre beljebb sunnyogott, majd a második, velünk szemből érkező, s eredetileg egyenesen továbbjönni kívánó nem bírta a nyomást, és inkább átengedte.
Kiindulási pontunk a látni és látszani volt: ez a sofőr feltehetően nem látott ki jól hátra. Sajnos kanyarodási stílusából arra is következtethetünk: nem is akart. Nem látja át, hogy a közlekedés társasjáték, ahol ugyan mindenki egyéni úticélért küzd, de muszáj rövid szövetségeket kötni azért, hogy a játékosok mind el is érjék céljukat. Nem lehet, legalábbis komolyabb következmények nélkül kiütni egymást a tábláról, a játékosok és a mezők pedig folyamatosan változnak. Ha valaki egy ilyen szélvédővel azt üzeni, hogy magasról tojik arra, mi van mögötte, arról feltételezhető, hogy nem törekszik szövetségeket kötni, helyette egyéni játékot játszik az utakon.
Ez persze nem baj, a KRESZ sem tiltja, csak nem is a legcélravezetőbb, adott esetben pedig sokszor balesetveszélyhez vezet a túlzott magabiztosság. Egészséges határozottság szükséges a forgalomban, de senkinek sem érdeke, hogy ez átcsapjon erőszakosságba, a többi közlekedő semmibe vételébe. Önmagában egy mosatlan szélvédő még nem jelent semmit, indexelés és elsőbbségadás nélküli kanyarodással együtt már elkezdhetünk gyanakodni. Közlekedés közben figyeljünk egymásra, környezetünkre és magunkra: teljesen felesleges figyelmetlenséggel még veszélyesebbé tenni az amúgy is veszélyes üzemnek számító közúti közlekedést.
Szegény ember, kezdtem el sajnálni, biztos nyakmerevítőt visel, és képtelen a visszapillantóba tekinteni, akkor meg minek lemosni. Betegségekkel nem szabad viccelni, helyes, ha betartja az orvosi utasításokat. Aztán felmerült bennem, hogy talán nincs is semmi baja, remélhetőleg csupán pechére ezen a tökszáraz reggelen fogyott ki az ablakmosó folyadék a tartályából, és nyilván egy töltőállomásra siet, hogy mihamarabb megszüntesse az áldatlanul sötét állapotot. Mert nyilvánvalóan számára is zavaró, hogy a portól nem tudja rendesen gyakorolni a tekintet vándorlása című alapfeladatot, bár az sem kizárt, hogy napközben zárt hátfalú teherautót vezet, ezért az oldalsó tükrökből is remekül látja a mögöttes forgalmat.
Már épp azon voltam, hogy átkopogok a csomagtartómban levő tartalék mosólével, de zöldre váltott a lámpa, a sofőr elindult, majd két méter után enyhén behúzta balra a kocsi orrát, és lesatuzott. Természetesen irányjelzés nélkül. Egyenesen mentem volna tovább, de annyit nem ment előre, hogy elférjek, így alkalmam volt végignézni, ahogy a fékről leugrálva egyre beljebb sunnyogott, majd a második, velünk szemből érkező, s eredetileg egyenesen továbbjönni kívánó nem bírta a nyomást, és inkább átengedte.
Kiindulási pontunk a látni és látszani volt: ez a sofőr feltehetően nem látott ki jól hátra. Sajnos kanyarodási stílusából arra is következtethetünk: nem is akart. Nem látja át, hogy a közlekedés társasjáték, ahol ugyan mindenki egyéni úticélért küzd, de muszáj rövid szövetségeket kötni azért, hogy a játékosok mind el is érjék céljukat. Nem lehet, legalábbis komolyabb következmények nélkül kiütni egymást a tábláról, a játékosok és a mezők pedig folyamatosan változnak. Ha valaki egy ilyen szélvédővel azt üzeni, hogy magasról tojik arra, mi van mögötte, arról feltételezhető, hogy nem törekszik szövetségeket kötni, helyette egyéni játékot játszik az utakon.
Ez persze nem baj, a KRESZ sem tiltja, csak nem is a legcélravezetőbb, adott esetben pedig sokszor balesetveszélyhez vezet a túlzott magabiztosság. Egészséges határozottság szükséges a forgalomban, de senkinek sem érdeke, hogy ez átcsapjon erőszakosságba, a többi közlekedő semmibe vételébe. Önmagában egy mosatlan szélvédő még nem jelent semmit, indexelés és elsőbbségadás nélküli kanyarodással együtt már elkezdhetünk gyanakodni. Közlekedés közben figyeljünk egymásra, környezetünkre és magunkra: teljesen felesleges figyelmetlenséggel még veszélyesebbé tenni az amúgy is veszélyes üzemnek számító közúti közlekedést.
@vzs: tudatlan vagy, a cikk írója egy betűvel sem említette hogy a márka. Tolatóradar meg kamera? Az a normális autókban csak hátramenetben kapcsol be…
A cikkhez meg +1.
wasabi:
tökéletesen jól írtad le a helyzetet, csak az nem stimmel hogy míg itthoni multis diplomások fizetése közel ugyanannyi mint a kintieké , addig a kinti kétkezi munkás fizetése, amit szintén jól látsz, az itteni kétkezi munkás fizetésének a 4-10-szerese.A bankokat ott megregulázta a kormány, amit érdekes módon nálunk csak most kezdték el.
A tisztességes fizú 3-6.000/család Eur-tól kezdődik, itt Ausztriában.Otthon a mostani 30-40 éves diplomások pár évi robotolás után egy multinál, ha egy kicsit tökösek, megkeresik a br. 400-1,5 millát+kocsi+telo, tehát közelít az olló. A különbség, hogy a fekete mosogató is keres nyugaton 1000 Eur-t minimum. Tanár, munkagépkezelő, asztalos, 2500-4000 Eur.t. De, itt mindenki dolgozik rendesen, esetleg több állása van. Hitelből vesznek itt is az emberek mindent, csak ugyanaz a bank aki otthon 10-15 %Thm-el helyez ki hitelt egy kocsira, itt csak 3-4 %Thm-re meri. Különben valóban a városba kevés az Suv, mert marhaság napi rohangálásra használni, viszont nyaralni utazni azzal járnak. Nyáron az autópályán nem az A4-ek vannak többségben.
Üdv. Nekem is sűrűn “koszos” a hátsó ablakom, pedig nem bömösöm van. Igaz ez nem olcsóbb kivitel mert van benne irány jelző is, ami sok autónak szerintem nem széria tartozéka. Na mindegy. A lényeg az hogy a “koszos” hátsó elég jól megszűri a mögöttem jövő vakító (elvileg tompított) fényszóróját….
Tudjátok ti miről beszéltek?Magyarországon nagyon sokan hitelből vettek, vesznek LAKÁST!
Hogyan tellene mellette akár 9 éves X5-re, ami 3.6 milla, és tankolni plusz szervizelni is kell?
Az állítólagos átlagkereset 212 ezer forint, a cégnél ahol melózok a 700 fizikai dolgozó 2/3-a keres minimálbért, az 1/3-a pedig nettó 100-170 ezret.Sok munkahelyen, és sok emberrel találkoztam eddigi munkahelyeim által, de ott csak a felsővezetők keresnek jól.És lássuk be mindenki nem lehet diplomás.
Tőlünk nyugatabbra érdekes módon nincs ekkora diferencia a melós, és diplomás között.(500-700 euro, tehát kb 20-25%) Itt becsületes kétkezi munkával keresel jó esetben 120 ezret, de ugyanott egy diplomás állással lehet 400 ezret kapsz..ez ugye nem 25%-os különbség.Nálunk a szakmunkának nincs értéke, vagy nagyon ritka ha meg tudják fizetni.Pl az építőiparban a maszeknak nincs nagy bevétele csak ha nagyobb pályázatot megnyer.De azt is hogyan?Ha visszafizet a pályáztatónak.Ne is menjünk bele ebbe, sajnos én több ezer emberrel dolgoztam már együtt, de még a középvezetőket sem fizették meg becsülettel.Szinte annyit kerestek mint egy melós.
De valahol feltettem már a kérdést: írjatok konkrét nagyon jól fizető állásokat, amit mondjuk egy kigyúrt agyontetovált 25-27 éves férfi elvégezhet hivatalosan bejelentve hogy úgy éljen ahogy.De igaz ez egy piritott ribancra is :))
A többet dolgozolra:3-4 munkahelyen dolgoztam napi 19-20 órában, heti 6 napban.Ebből egy bejelentett állásom volt.A havi “fizetésem” volt hogy meghaladta a 110 ezer nettót ezelőtt 6 éve.Az már akkor sem volt kiemelkedően sok asszem…
Ez nem az irígységről szól. És a luxuskocsitulajdonosok (hogy ne mondjak sokat) 50%-a nem tisztességes úton szerezte a rávalót! Az meg egyenesen hülyeség, hogy ha többet tanulsz/dolgozol, akkor neked is lesz rá pénzed!
Mellesleg, 7 főbűn van, amik közt ott a kevélység, a fösvénység, a bujaság és a jóra való restség, amik közül 2-3 (de főleg az első kettő) általában megvan az ilyen státuszszimbólum kocsik tulajaiban!
Ez az X5, Q7, ML, GL köpködés elég nevetséges. Ezek is csak autók. A többit beleképzelitek. [b]Irigység [/b]a 10 legfőbb bűn egyike. Az egyik legátkozottabb kommunista örökség az elmúlt 40 évből. Ez a gátja nagyon sok mindennek itthon. Tessék többet tanulni, dolgozni. Nagyon rendes fizetéseket lehet elérni manapság, becsületesen is. Tőlünk nyugatra tök átlagos családok használják ezeket a kocsikat. Nagyok, sok hellyel, összkerekesek, nem kell hóláncot szerelni. Könnyebb lakókocsit húzni. Ja, hogy egy évnyi keresetükből röhögve megveszik újonnan. Kit érdekel? Vedd meg 10 évesen. Még akkor is autó….
Mondd csak kedves Gruber Gergely, miért törölted ki a BMW X5-ös rendszámát?
Van valamilyen személyiségvédelmi alapelv, vagy már esetleg be is perelt a BMW tulajdonosa?
Csak érdekel, nem zavarni akarlak ezzel a kérdéssel. De ha így vetted, akkor kérlek bocsásd meg nekem…
Nekem, nem csak BMW, de más márkájú autó sem kéne, ebben a gépjármű-kategóriában (SUV). Egyszerűen, nem tudnék mit kezdeni vele, nincs rá szükségem. Persze, nem csak ezért nincs ilyenem, hanem nyilvánvaló anyagi okból sem. Egyetlen BMW-ben tudnám magam elképzelni, 635Csi-ben.
A cikk, nem csak az autó tisztaságára próbált rámutatni, hanem a vezető közlekedési moráljára is, arra, hogy magasról szarik a közlekedés többi résztvevőjére.
Akinek nem inge, ne vegye magára, de sajnos, ez a fajta mentalitás, erősen jellemző a BMW-tulajdonosok többségére.
BMW-t akkor sem kéne, ha ingyen adnák… legfeljeb eladnám. 🙂
Egyébként, 10-ből 9 BMW-sre igaz a kivagyiság. Irányjelző meg olyan drága extra, amit még a 20-30 milliós verdákhoz is csak kevesen engedhetnek meg maguknak.
A képen sem radar, sem kamera nincs a kocsin, ez eléggé látszik. Vagy marha jól eldugták. Egyébként meg nem csak tolatásnál kell hátralátni.
Aki szerint nem kell hátra kilátni, az csak addig mondja ezt, amíg el nem üt valakit. 🙂
Nekem kis autóm van, de fordult már elő, mikor hipermarket parkolójában tolattam volna ki, hogy jobb tükörben semmi, bal tükörben semmi, középen meg ott figyelt a kisgyerek, akit az értelmiségi szülő egyedül engedett kolbászolni és pont a kocsim mögött érezte úgy, hogy ott várja be apát/anyát. Szerinted, ha elindulok, ki lett volna a hülye?
Mielőtt a teherautókat hozná fel valaki, a KRESZ előírja, hogy tolatáshoz kötelező a segítő személy, amennyiben a személy és vagyonbiztonság megkívánja, vagyis a hátralátás korlátozott! Tehát, zárt, dobozos tkg-val tolatni oldalsó tükörből, eleve szabálytalan.
Szeretnétek ti is ilyen autót, mi? azért megy a gyülölködés? az az igazi látnok, aki kép nélkül is megmondja, h milyen autóról van szó!!! (graffiti) miért fáj másoknak, ha valaki BMW-vel jár? millió ellenpélda van, amikor egy kocsi 10 méteres körzetébe sem érdemes tarozkodni, mert annyira retkes. mellesleg, (zzzz) ha jobban megnézitek, láthatnátok, hogy ezeken az x5-ökön, vagy kamera, vagy tolató radar biztos hogy van, tehát, ha koszos az autó, az akkor is jelez, ha valami van a kocsi mögött…. továbbá, ha ennyire herotozzátok a bmw-eket, tisztába lehetnétek azzal is, h 8 millió forintért már lehet venni ilyen típust, tehát nem ez a plafon, és a teljesség igénye nélkül pár extra, amiből kiderűl, nektek nagydumásoknak is, h nem is biztos, h ki kell nézni, középen hátúl!!!
“multifunkciós kormánykerék, oldallégzsák, összkerékhajtás, részecskeszűrő, riasztó, sebességfüggő szervókormány, sportfutómű, színezett üveg, tempomat,TOLATÓRADAR, utasoldali légzsák, ülésmagasság állítás, vezetőoldali légzsák, visszagurulás-gátló.”
Nekem egy 7esem van, [b]mindig tiszta a kocsim[/b], (bár már biztosan kitaláltátok) , és nagyon felhábórít ez a sok tudatlan ember… amikor egy 18 éves autóval jártam, azt is mindíg takarítottam, tehát nem a kocsi márkája a meghatározó! ha valaki igénytelen erre, annak mindegy, milyen autóba ül!
Egyet kell értsek. A leírtak alapján, a bemutatott fotó nélkül is meg tudtam volna mondani az autó márkáját.
Nekem tiszta a hátsó ablakom, de SOHA nem nézek a belső visszapillantóba. Csak a két külsőt használom, tolatáskor is!
Szerintem alap dolog, hogy hátra lássak, amikor tolatok, kivéve a teherautókat. Én szeretek kilátni hátul, annak ellenére, hogy tükörből is tudok tolatni. Nem véletlenül vasalnak ki annyi gyalogost.
Nem tudom, miért kell ezen a viselkedésen csodálkozni.
BMW-s.. ennyi
Combi igazad van. tök felesleges a hátsó ablak. gyakran vezetek citroen jumpert két oldalsó tükre van hátul veg hején lemez. ha nincs ablak nem kell kinézni ha van akkor meg legyen tiszta ennyi a képlet. a bmw a legértelmesebb ember a földön duplán nem lehet kilátni egyfelől le van sötétítve másik feléről meg koszos. ha én ott lettem volna kiszálltam volna és gyorsan lemostam volna neki. megnéztem volna milyen fejet vágott volna:D:D
annak fényében hogy a hátsó, és a hátsó oldalsó üvegeket le lehet fóliáztatni hivatalosan úgy hogy ne lehessen belátni az autóba (feltétel a két szélső tükör megléte), nem értem miért jelent problémát ha ennyire mocskos a hátsó ablak?Csak a tulajt minősíti, hiszen egy lesötétítetten sem lehet átlátni.
De azért megnéztem volna hogy egy kis ablakmosóval bekopog a cikk írója, majd egy 160 kilós kétajtós szekrény meg kiszáll :))