Még versenyautósabb megjelenést kapott a GR Yaris
A japán márka nem vette félvárról a GR Yaris frissítését, hiszen elsősorban a teljesítmény, és a tartósság jegyében alkották meg a ráncfelvarrott verziót. Az első lökhárítóra sokkal nagyobb légbeömlők kerültek, de a hűtőrács is ütésálló acélhálóból készül mostantól, így a keményebb igénybevételt is jobban tűri majd, ráadásul az első traktust tudatosan úgy alkották meg több idomból, hogy sérülés esetén könnyebb legyen cserélni. Hátul szintén ezen elv mentén jártak el: a ködlámpát és a tolatólámpát átköltöztették a lámpatestbe, így ezek is sokkal védettebb helyen vannak ezentúl, a helyükön pedig egy hatalmas légbeömlő lelhető fel, amely a Toyota állítása szerint a légellenállást csökkenti, és segít elvezetni a kipufogórendszer hőjét.
Oldalról kevésbé látványos a frissítés
Elöl és hátul is átszabták a lökhárítót, hátul emiatt a lámpák pozícióját is módosították
Az utastérben is látványos változások történtek. Az analóg óracsoportot lecserélték egy 12,3 colos digitális műszeregységre, valamint az egész műszerfal sokkal sofőrközpontúbb lett. Az érintésérzékeny multimédiás kijelzőt enyhén a vezetőülés felé fordították, de a középkonzolon lévő váltót, és a klímavezérlést is áthelyezték, így jobban kézre áll. A Toyota hallgatott a vásárlókra, ezért az üléspozíciót is módosították, mert néhányan arra panaszkodtak, hogy túl magasan ülnek. Az ülés 25 milliméterrel lentebb került, a műszerfal felső élét pedig 50 milliméterrel engedték lentebb a jobb kilátás érdekében.
Az utastér is teljesen megújult, nem csak megjelenésében, hiszen az üléspozíció is lentebb került
12,3 colos digitális műszeregység került bele a korábbi analóg megoldás helyett
A legnagyobb (és talán legfontosabb) változás viszont a lemezek alatt történt. Az 1,6 literes, háromhengeres motor csúcsteljesítményét a korábbi 261-ről 280 lóerőre emelték, míg a forgatónyomaték maximális értéke az eddigi 360-ról 390 newtonméterre változott. A megnövelt teljesítmény miatt a tartósságot is igyekeztek fejleszteni, így új anyagból készült kipufogószelepeket építettek be, átdolgozták a vezérlést, és megnövelték a befecskendezési nyomást is. A szívórendszerbe új nyomásérzékelő került, míg a könnyített dugattyúkat fokozottan kopásálló lehúzógyűrűkkel vértezték fel.
A motoron is dolgoztak egy keveset, amelynek teljesítménye már 280 lóerőre rúg
Az erősebb hajtáslánc mellett szintén fontos újdonság, hogy ezentúl automata váltóval is kérhető lesz a GR Yaris, de természetesen marad a manuális opció is. Az új, nyolcfokozatú váltót a márka versenyzőivel közösen fejlesztették, amelynek köszönhetően prediktív módon működik, azaz a fék és gázpedál használatából kiindulva a rendszer kvázi megjósolja, hogy éppen melyik fokozat lesz a legkifizetődőbb - az új technológiával a Toyota jobb köridőket ígér a manuális váltóhoz képest. Szintén a ráncfelvarrott GR Yarisban jelenik meg az üzemmódkapcsoló is, amelyen használattól függően három mód választható: a sport, a normál és a takarékos, ezek pedig nagyban befolyásolják majd a kormány viselkedését, a gázreakciót, a klíma beállításait, és természetesen a műszerfalon megjelenő adatokat. A frissített modell 2024 nyarától lesz kapható Európában, az árát egyelőre nem közölték.
A GR Yaris megújult változata idén nyáron már kapható lesz Európában