Íme néhány ok, miért ne csak az F1-re járj ki a Hungaroringre!

Swiftek, Twingók, Lambók és túraautók egyszerre a Ringen? Ilyen volt a Laptiming kupa

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyolc széria tette tiszteletét múlt hétvégén a Hungaroringen, az esemény legnagyobb győztesei pedig minden kétséget kizáróan a nézők voltak. Szinte egyetlen percig sem volt csend a mogyoródi pályán, a hangzavarhoz pedig szerencsére esemény is társult.

Nehéz volna egyetlen cikkben részletesen kivesézni az összes sorozatot. Annyira szerteágazó szériákat figyelhettek a nézők, hogy kis túlzással az egymás után pályára gördülő autókban annyi volt a közös, hogy négy kerekük van. Bár évek óta van Laptiming kupa, első alkalommal nyílt lehetőségem a helyszínen megnézni az eseményt. Bevallom, kellemesen csalódtam, mert egy olyan komplett csomagot kaptam amiben a Twingo kupán át, az Endurance bajnokságon keresztül, a Swift Cup Europe szériájáig mindenben találtam valami szerethetőt.
Hirdetés
Rögtön vegyük is fel a fonalat a Swiftek bajnokságánál. Ezt vártam a legnagyobb izgalommal, ugyanis mindig is szerettem ezt a modellt, rengeteget vezettem is, persze csak az utcai kivitelt. Alapból szimpatikus volt, hogy nincs túlbonyolítva a sorozat. Mindenki megveszi készen az autót, tesz rá négy gumit és már mehet is a pályára, szóval itt tényleg a versenyzők kvalitása dönt (illetve a mérnököké természetesen). Az egyetlen lényeges különbség a Swiftek között, hogy az egyik kategóriában 1.6-os motorokkal mennek, míg a másikban 1.4-es turbó erőforrásokkal. Ez pedig igencsak hazavágja nézői szempontból az egészet, ugyanis néhány kör alatt szemmel jól látható különbség alakul ki a két kategória egységei között, olyan sokan pedig nincsenek sem az 1.4-esek, sem az 1.6-osok, hogy így is jó show-t csináljanak. Ellenben így sem lehet lebecsülni az akár 200 km/h-val száguldó 130 lóerős Suzukik bajnokságát, hiszen egy Michelisz Norbert nevezetű fiatalember is itt bontogatta a szárnyait.
Az átalakított utcai autóknál maradva a Twingo kupa sem a technikai összetettsége miatt lopja be magát az ember szívébe. Személy szerint nem tudnék hirtelen olyan bajnokságot mondani, ahol az utolsó körökben még öt-hat versenyző üti egymást a győzelemért. Persze ehhez kellett a piros zászló is a hétvégén, mert az "olcsó" technika révén a versenyzők nem riadnak vissza a test a test elleni csatáktól, és ilyenkor előfordul, hogy a szalagkorlát adja a másikat. Rendkívül élvezetes ezeket a kis autókat látni a versenypályán, bár itt nem a sebesség adja meg az élvezeti faktort, hanem a folyamatos csatározások. A versenygépek adottságából fakadóan majdnem minden kanyarban elfér legalább három autó, ezt pedig előszeretettel ki is használják a versenyzők.
Hirdetés
A hétvége csúcsa viszont minden kétséget kizáróan az Endurance bajnokság volt. A motorsport világában jártas olvasóknak mondanom sem kell, a hosszútávú versenyek egyik ismérve az, hogy egyszerre több kategória is köröz a pályán. Ebben itt nem volt hiány, a GT3-as és GT4-es mezőnyben szebbnél szebb autók versengtek, többnyire német márkák, de akadtak Lamborghinik is, illetve egy Aston Martin is, amit ráadásul egy magyar versenyző, Sánta János terelgetett. A mezőny üde színfoltja volt még a Sin Car R1 GT4, valamint a Ligier LMP3-as, de a hétvége ura mégiscsak egy Audi R8 lett Filip Salaquarda vezetésével, aki a versenyen több mint egy percet adott a teljes mezőnynek. A szervezők kiváló érzékkel a hétvége leghosszabb versenyét (az egy órás futamot ) a kora esti órákra rakták, így az endurance kategória körözése már napnyugta után ért véget szombaton.
Hirdetés
A mezőny nagy része viszont nem csak az endurance szériában volt érdekelt, ugyanis egy különálló GT sorozatban is szerepeltek a versenygépek. Lényeges különbség a hosszútávú szériával szemben, hogy itt mindössze 25 percesek voltak a futamok, így kevésbé volt lehetősége szétszakadnia a mezőnynek. A már emlegetett Filip Salaquarda itt is behúzta mindkét versenyt az R8-as Audival, de mögötte érdekes csaták zajlottak. Ugyancsak jó volt újra látni TCR autókat is a Hungaroringen, hiszen sokáig úgy volt, a tavaly elhalt WTCR sorozat után már nem látunk ilyen autókat körözni a magyar pályán. A hétvégén csupán a kelet-európai mezőny rótta a köröket, a nagyok Portimaóban futották a saját hétvégéjüket, magyar szempontból pedig volt is okunk az örömre, hiszen Michelisz nyerte az első futamot. A Ringen kevésbé volt eseménydús a verseny mint Portugáliában de az autók hangja továbbra is kárpótol minden monotonitásért. A hétvége üde színfoltjait a formula autók jelentették, legalábbis ami engem illet. A Fomula-1 és nevelőszériáin edződött nézőként megmosolyogtató volt látni az egyszerű technikát, de ezek a gépek legalább emberi léptékkel megfizethető autók. Két széria is volt formula autókkal, ezek egyike sem a szoros versenyekről szól, sokkal inkább arról, hogy megmutassák magukat a versenyzők. Erről árulkodik a létszám is, az egyikben hat, míg a másikban nyolc nevező volt a hétvégére, ráadásul a Formula Cars nevet viselő szériában még csak glória sem volt az autókon. Összességében az ember nem azért fog kimenni egy ilyen eseményre, amiért mondjuk egy Formula-1-re vagy egy WEC fordulóra. Jelen esetben sokkal közelebb merészkedhet az autósporthoz, mint a fent említett esetekben bármikor. A legjobb példa erre a nézőtér kialakítása. Normál esetben a tribünökön foglal helyet a publikum, a Laptiming kupán viszont az F1-es hétvégéken Paddock Clubként funkcionáló teraszra engedték fel a nézőket egy jelképes összegért. A paddock is bárki előtt nyitva állt, a kisebb kategóriák versenygépei folyamatosan jöttek-mentek, a szerencsésebbek pedig egészen testközelből is megnézhették a különleges autókat. A Parc Fermét a paddock végén alakították ki, így a versenyek után a leggyorsabbak testközelből is megnézhették az érkező járműveket, a versenyzők pedig (ha éppen úgy sikerült a verseny) szívesen pacsiztak a legbátrabbakkal, de néhány fotó is készült rögtön a verseny után a fiatalabb rajongók nagy örömére. Ilyen biztosan nem fordulhatna elő egy magasabb szériában, ezért érdemes minden alkalmat megragadni, amikor autóversenyt láthatunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?