Íme, ez itt a világ legerősebb dízel SUV-ja, az Audi SQ7 TDI
Az Audi bemutatta a 435 lóerős, V8-as SQ7 TDI-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
435 lóerő, V8-as, 900 Nm a nyomtéka. Az Audi Q7 legerősebb változata, az SQ7 TDI egyben a piac legerősebb dízel szabadidő-autója.
Csak csínján a legekkel, meg a nagy kijelentésekkel! Ebben a szellemben gyorsan utána is néztem, hogy mit tudnak ma a legerősebb dízel szabadidő-autók, a prémium, vagy inkább a luxus kategóriában. A Mercedes-Benz labdába sem rúghat, hiszen a GLS és a GLE 350d változatai csak 258 lóerősek, tovább. A Range Rover 4.4-es, biturbó V8-as dízelje elég ígéretes, de az SDV8 is csak 339 lóerős és 700 Nm a nyomtéka. Megvan! Talán a BMW majd lenyomja. De nem; a BMW X5 és X6 M50d változatai csak sorhatosak és 740 Nm nyomaték mellett 381 lóerősek. Az Audi ebben a mezőnyben megint olyat vet oda a tehetős vevőknek, ami több mint lehengerlő. Kihozta az SQ7 TDI változatát, ami nem csak a széria, hanem rögtön a piac legerősebbje is.
Vicces, de a brutális álterepjárók sorában az új SQ7 is csak ipari tanuló lehet a saját elődje mögött. Abból ott volt a V12 TDI, ami kereken 500 lóerővel és kereken 1000 Nm nyomatékkal riogatott. Azóta persze volt egy válság, változott az autópiac, meg tovább szigorodtak a környezetvédelmi normák is, így a mai leg-leg-leg "csak" ilyen szerény. Technikai újításai közül kiemelendő, hogy az SQ7 motorja elektromos kompresszorral feltöltött, ami most került először szériaautóba. Ereje teljében 4,8 másodperc alatt éri el a százat és csak az elektronika korlátozza a végsebességét 250 km/órára.
Az igazi trollkodás az, hogy gyári értékek szerint akár 7,4 liter gázolajjal is képes beérni, így a szén-dioxid kibocsátása csak 194 gramm kilométerenként. Az elektromos kompresszor egyébként az induláskor segít be a turbós V8-asnak, ezzel csökkentve annak késlekedését. 7 kilowattos, meghajtása egy külön elektromos rendszerrel történik, ami 48 voltos, és a csomagtartó alatt van. A brutális erőhöz az Audi mérnökei átdolgozták a nyolcfokozatú automataváltót is, ami így gyorsabb is lett, amellett, hogy kibírja a mozdonyos nyomatékmennyiséget. Az SQ7 extrái között van egy menetdinamikai csomag, benne sport differenciálzárral, elektromechanikus aktív kanyarstabilizátorral és összkerékkormányzással. És ha ez nem lenne elég kunszt, akkor ne felejtsük el, hogy akár hét személyt is szállíthat az SQ7 TDI
És mégsem az A8 lett az első autó, ami megkapta ezt az új motort…
Számunkra lehet, hogy értelmetlen, mégis ezrek vanak a földön, akiknek az ilyen autó „létszükséglet”.
Tévedés, nem a 6,0-s V12 TDI volt az elődje – hanem a 4,2 TDI. Annak voltak vevői, lesznek most is.
A ráfizetést nem tudom, honnan veszed.
Ez a beltér fantasztikus!
„Íme, ez itt a világ legerősebb dízel SUV-ja”
és a legértelmetlenebbje is.