Íme egy elegáns piros seggű pávián
Újabb képeken és oroszlános videón a Peugeot Exalt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pekingi koncepciója szerint a Peugeot mer nagyot álmodni, az Exalt négyajtós kupé kívül-belül extravagáns.
Múlt héten még csak annyit láthattunk és tudhattunk állítólag véletlenül a Peugeot négyajtós kupétanulmányáról, hogy szemből-oldalról klasszul néz ki, s hogy valami cápabőrféle textilbe csomagoltan, szimpatikusan kétszínűen fürödhet majd a Pekingi Autószalon rivaldafényében. Egy 340 lóerős benzines hibrid hajtásláncot is ígérve.
Nos, a Peugeot – most már szándékosan – további képeket és infókat közölt az elsősorban nyilván Kínának szánt modellről. Ami lehet, hogy már jövőre, de sanszosabban 2016-ban 408 GT-ként válik valósággá. Hossza 4,7, magassága alig 1,31 méter, kerekei 20 colosak, saját tömege 1,7 tonna lehet. Ami nem kevés, de a hibridek nehezek, márpedig több mint valószínű, hogy HYbrid4 verzió is készül az RCZ R 272 lovas 1.6 THP blokkjához villanymotort is társítva, ami 6 fokozatú automatikus váltón át a hátsó tengelyt mozgatja. Tisztán elektromos üzemmódra zéró emisszióval persze csak néhány kilométeren keresztül lesz jó a rendszer, de sebaj. Sima benzinesek (1.6 THP 130-272 LE) és dízelek (2.0 HDi 120-180 LE) is várhatóak.
Elegáns, kupés a külső - az 1920-30-as évek francia autógyártása előtt tisztelegve a karosszéria teljes egészében kézimunkával készült. A 2012-es Onyx-tanulmányt követve piros seggű páviánt idéző hátsó rész Shark Skin fantázianevű cápabőrféle textillel borított, s ha minden igaz, a szemcsés anyagszerkezet a légellenállásra és a fogyasztásra is jó hatással van. A kasztni többi része fényezetlen acél: színtelen lakkal bevont, nagyon menő. A négyüléses utastér meg még extravagánsabb a kompozit kagylóülésekkel, a faragott ébenfa dekorelemekkel, gyapjúval, a környezettudatosság jegyében vegyszeresen nem kezelt bőrrel és bazaltrosttal is…
Az érintőképernyős i-Cockpit vezérlés műszerfali billenőkapcsolói programozhatóak, s két csoportban helyezkednek el: kettő a kormánytól balra, hét attól jobbra található. A megoszlás alapja, hogy az emberi agy hét elem elhelyezkedését és funkcióját képes könnyedén emlékezetébe vésni – írja a sajtóanyag. És akad a fedélzeten egy Pure Blue légtisztító is aktívszenes szűrővel, valamint használaton kívül, amikor zárva van az autó, baktérium- és gombaölő szerek permetezésével (!), aminek a durván szmogos Pekingben például biztos tudnának örülni a tehetős vevők. Plusz ultraibolya fényes világítás van, ami kiemeli az útjelzéseket, s ezzel biztonságosabbá és nyugodtabbá teszi a vezetést a gyorsan változó késő délutáni/esti fényviszonyok között.
Hány Skodád van? És hány Peugeot-od?
Szerintem sem tud a Peugeot betörni a nagyautó piacra.
Igaz, de ez fordítva is így van 😉
Haha… erőlködhetnek ezek, Peugeot-ból nem lesz Merci, Audi, de még Skoda sem. :))