Íme a Radar RD6 pickup, az új kínai villanyautó-gyártó első modellje
A Volvo, Polestar, Lotus és smart márkák nyomán errefelé is ismert kínai autógyártó, a Geely egy teljesen új névvel rukkolt elő: pickupokat és SUV-okat fognak gyártani Radar néven. Az első, RD6 névre keresztelt autójuk is egy platós, ezzel mutatkozik be az új márka. A termékpalettájuk kizárólag elektromos járművekből áll majd, jó eséllyel sokat fogják használni a Geely
"Sustainable Experience Architecture" nevű moduláris platformját, amely a smart #1 és a képeken látható RD6 alapjait is adja. A kimondottan villanyautóknak szánt platform előnyei közé tartozik, hogy egy- két- és akár hárommotoros változatokra is számíthatunk, továbbá nem csak a platón tárolhatóak csomagok, hiszen az RD6 orrában is akad csomagtartó.
Oldalról nézve Hilux méretűnek tűnik, de a pontos adatok nélkül ez még csalóka is lehet
Mivel a méreteket és teljesítményadatokat még nem árulta el a Geely, ezért nem tudjuk, hogy pontosan mely modelleknek kíván ellenfele lenni az újdonság, ám a CarNewsChina meg nem erősített információi szerint akár 600 kilométeres hatótávot és legalább 200, de legfeljebb 400 lóerős rendszerteljesítményt várhatunk, motorváltozattól függően. Az RD6 alapjául szolgáló platform önvezető technológiákat és vezeték nélküli frissítéseket is támogat, így valószínűleg ezekre az extrákra is számíthatunk. Hivatalos forrásból tudjuk viszont, hogy a modell kompatibilis lehet a gyártó hatótávnövelő benzinmotorjával is.
Hátul nincs túl sok új a nap alatt, egy hagyományos pickup formát láthatunk, modern részletekkel
A platón különböző csatlakozási lehetőségekkel adhatunk áramot okoseszközöknek vagy munkagépeknek
Kínában még idén kiszállítják az első példányokat, arról viszont mindenki hallgat, hogy terveznek-e globális márkát csinálni a Radarból. Erre esély bőséggel akad, ugyanis a vállalat vezetőjének Dr. Lin Shi Quant nevezték ki, aki a nemrég globális babérokra törő Lynk & Co márka beindításában is komoly szerepet vállalt. A Radar önálló márkaként kap helyet a Geely esernyője alatt, így saját fejlesztési központtal is rendelkezik, amelyet Hangcsouban (Hangzhou) létesítettek, ennek ellenére természetesen a platformon túl is a cégcsoport technológiai hátteréből fognak dolgozni.
Az új márka bemutatkozó típusának arca: vajon ezt a stílust kapja majd az összes későbbi Radar modell is?