Íme az újabb kínai autómárka, a Radar! Vajon ide is eljut?

Pickup és SUV modellekre specializálódik a Radar, egy teljesen új autómárka

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az RD6 pickuppal mutatkozik be a Geely legújabb villanyautó-márkája, a Radar. Kínában még idén megérkeznek az első példányok a vevőkhöz, ráadásul az sem kizárt, hogy a Volvót is birtokló anyacég nemzetközi márkának szánja a Radart.

A Volvo, Polestar, Lotus és smart márkák nyomán errefelé is ismert kínai autógyártó, a Geely egy teljesen új névvel rukkolt elő: pickupokat és SUV-okat fognak gyártani Radar néven. Az első, RD6 névre keresztelt autójuk is egy platós, ezzel mutatkozik be az új márka. A termékpalettájuk kizárólag elektromos járművekből áll majd, jó eséllyel sokat fogják használni a Geely "Sustainable Experience Architecture" nevű moduláris platformját, amely a smart #1 és a képeken látható RD6 alapjait is adja. A kimondottan villanyautóknak szánt platform előnyei közé tartozik, hogy egy- két- és akár hárommotoros változatokra is számíthatunk, továbbá nem csak a platón tárolhatóak csomagok, hiszen az RD6 orrában is akad csomagtartó.
Hirdetés
Mivel a méreteket és teljesítményadatokat még nem árulta el a Geely, ezért nem tudjuk, hogy pontosan mely modelleknek kíván ellenfele lenni az újdonság, ám a CarNewsChina meg nem erősített információi szerint akár 600 kilométeres hatótávot és legalább 200, de legfeljebb 400 lóerős rendszerteljesítményt várhatunk, motorváltozattól függően. Az RD6 alapjául szolgáló platform önvezető technológiákat és vezeték nélküli frissítéseket is támogat, így valószínűleg ezekre az extrákra is számíthatunk. Hivatalos forrásból tudjuk viszont, hogy a modell kompatibilis lehet a gyártó hatótávnövelő benzinmotorjával is.
Kínában még idén kiszállítják az első példányokat, arról viszont mindenki hallgat, hogy terveznek-e globális márkát csinálni a Radarból. Erre esély bőséggel akad, ugyanis a vállalat vezetőjének Dr. Lin Shi Quant nevezték ki, aki a nemrég globális babérokra törő Lynk & Co márka beindításában is komoly szerepet vállalt. A Radar önálló márkaként kap helyet a Geely esernyője alatt, így saját fejlesztési központtal is rendelkezik, amelyet Hangcsouban (Hangzhou) létesítettek, ennek ellenére természetesen a platformon túl is a cégcsoport technológiai hátteréből fognak dolgozni.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?