A Suzuki “Dynamic 3D Organic Sculpting” formanyelve jót tesz a kisautónak, még akár európai szemmel is vonzó lehet
Az új Celerio összesen hatféle színben lesz kapható Indiában
Azt szokás mondani az indiai autópiacra, hogy egy jó 10 évvel van lemaradva Európától. Akár az ottani új Maruti Suzuki Celeriót nézzük, akár az árát, ez a megállapítás igaznak tűnik. Felmerül a kérdés: kell egyáltalán több annál, mint amit az indiai kisautó nyújt?
Az új Celerio 3,7 méter hosszú, 1,66 méter széles és 1,55 méter magas, ehhez 2,44 méteres tengelytáv és 313 literes csomagtartó társul.
Legfeljebb csak Indiában újdonságnak számító, 65 lóerőt és 89 newtonmétert produkáló szívómotorja hűtött EGR rendszerrel és a szívó-és kipufogóoldalt is állító változó szelepvezérléssel szerelt. Turbósított formában Swiftekből és Vitarákból lehet ismerős ez az egyliteres, háromhengeres erőforrás.
Oldalról egy elég szépen megnyújtott kisautónak tűnik, valószínűleg hátul is elfogadható lábteret ad
Elölről és hátulról a jobb térkihasználás miatt viszonylag szögletes, de legalább a lekerekített részletek feldobják
A könnyű kisautó egyik fontos marketingtényezője a fogyasztása, a gyártó állítása szerint
modellváltozattól függően 3,7 és 4 liter közötti értékekre számíthatnak a vásárlók 100 kilométeren.
A legjobban a robotizált váltós, VXi felszereltségű változat, a legrosszabbul pedig a kéziváltós ZXi+ teljesít ezen a téren Ehhez hozzájárul a máshol már bevált motorblokkon és az elenyésző tömegen túl a szegmens első start-stop rendszere is. Ha valakinek ez nem elég takarékos, hamarosan gyárilag gázos verzió is érkezik a modellből.
A motorja lehet az egyik fő vonzereje Indiában, főleg az alacsony fogyasztása miatt számíthat népszerűségre
A műszerfal mai szemmel nézve is modern, bár digitális műszeregység nincs, felárért 7 colos érintőképernyőt kaphat
Az új Celerio biztonság terén is nagyot lép, nulláról kettőre nő ugyanis az alapfelszereltség gyanánt kínált légzsákok száma az ABS és az elektromos fékerő-szabályzás társaságában. Az automata verziók még lejtőn megállást és dombon elindulást segítő rendszert is kapnak. Kényelmi funkciók terén már jóval modernebb a helyzet: opcionális 7 colos érintőképernyő és kulcs nélküli bejutás, valamint gombos indítás várja majd azokat, akik hajlandóak lesznek kifizetni az extra rúpiákat.
Bent 5 férőhelyet, korrekt csomagtartót és két első légzsákot kínál a Celerio, ma ez a biztonság Európában már nem lenne elég
És hogy mindez mennyibe kerül? Valószínűleg nem árulunk el túl nagy meglepetést, ha azt mondjuk, hogy nem csak a funkciók, az árak is 10 évvel ezelőtti nosztalgiát ébreszthetnek a hazai olvasók körében. Az LXi felszereltségű, manuális váltós alapmodellt 499 000 rúpiáért árulja a Suzuki, ami körülbelül 2,1 millió forintnak felel meg, a legmagasabb, VXi+ csomagos automatáért pedig 694 000 rúpiát kérnek, ez körülbelül 2,96 millió forintra váltható át.
A nosztalgiavonat sajnos itt véget is ér, az Európai Unióban ezekkel a biztonsági felszerelésekkel biztosan nem lehetne forgalmazni a Celeriót, a kötelezők beépítésével pedig jó eséllyel 3-4 millió forint fölé is felkúszhatna az ára
Tökéletes lenne a MOL limo flottába. Beülsz, befizetsz 1 órát, azalatt átjutsz a város egyik végéből a másikba, ott meg lerakod. Más meg viszi tovább.
Erre tökéletes lenne.