A legkülönlegesebbet a végére hagyták: a BMW 3.0 CSL emlékét éleszti újjá az M divízió 50. évfordulójának utolsó nagy durranása
A bajor márka rajongói aligha tudhatnak izgalmasabb évet a hátuk mögött az ideinél, hiszen az M divízió 50. évfordulója nyomán sorra érkeztek a vadabbnál vadabb élményautók a BMW-től 2022-ben. Az M3 kombi és az M2, illetve az M4 CSL után most megérkezett a hab a tortára, méghozzá a 3.0 CSL formájában, amelyet az 1970-es évek Coupe Sport Lightweight modellje tiszteletére hoztak létre. Az E9 kódú, 1968-ban bemutatott széria a BMW 6-os sorozatának elődje, ennek alapjaira készült az eredeti, 3,0 literes motor hajtotta homologizációs 3.0 CSL 1972-ben, amely lényegében a Túraautó-Európa-bajnokság adott évi BMW versenygépének utcai változata volt.
Hátulról is különleges az egykori 6-os sorozat elődjének újragondolt változata
Ennek a legendás modellnek, illetve a 2015-ben a tiszteletére bemutatott 3.0 CSL Hommage koncepciónak az egyenes ági leszármazottja ez a "hatos", ami leginkább a veséin látszik, ezeknek mérete és formája a koncepcióról ered, ám a keret fényezése és a rács mintázata a mai BMW modellekhez hasonul. Ugyanebből a szatén-alumínium textúrából a hátsó ablakok keretére is jutott, ami az első lökhárítótoldatokkal és a motorháztető funkcionális légbeömlőivel együtt emlékeztet az eredeti versenyautóra.
A BMW lézerfényszórók a modern technikát ötvözik a régi korok kadmiumsárga emlékével
Bár az első lézerfényszórók lényegében az M4 CSL-ről érkeztek, a kadmiumsárga részletek a múlt versenyautóit idézik, akárcsak a hatalmas sárvédőív- és küszöbtoldatok. A leglátványosabb kapocs az elődmodell örökségével mégis a hatalmas, M-Power feliratú hátsó légterelő, amelyet egy tetőszpojler egészít ki, akárcsak annak idején az E9 alapú modellen. Az elöl 20, hátul 21 colos felnik modern, Y formájú küllői és az autó oldalának sziluettje mégis gyorsan visszarepítenek a jelenbe, akárcsak maguk a Michelin gumik, amelyek egy 50-es szám formájában az oldalfalukon hordják az emlékév jelölését.
A régi kor versenyautójára emlékeztet a hatalmas légterelő is, ám a központi csavarral levehető felnik dizájnja egyértelműen mai vonás
A modern forma harmóniája a régi kor ihlette mintával tökéletes egyensúlyú harmóniát ér el az
Alpinfehér fényezés és a tradicionális M grafika újragondolásával. Az M zászló színeibe öltöztetett modell ráadásul a BMW valaha volt legerősebb soros hathengeresét rejti a nyújtott orrában, akárcsak annak idején az elődje tette a maga 206 lóerejével. Az újdonság esetében ez a teljesítmény aligha lenne elég a cím megismétléséhez, így inkább a DTM-ből ismert BMW M4 GT3 3,0 literes erőforrásának továbbfejlesztett, 560 lóerős változata mellett döntöttek a mérnökök.
Az autó modern sziluettjét a régi M motívumok és az oldalán az 50-es rajtszám teszik teljessé
A forgatónyomaték érdekes módon nem követte a teljesítmény emelkedését, helyette 100 newtonméterrel alulmúlja az M4 GT3 értékét, ám ez valószínűleg egyetlen rajongót sem zavar majd. A nyomatékcsökkentés azért kellett ugyanis, hogy automata helyett kézi váltóval kínálhassák a 3.0 CSL-t, amelynek így is marad 550 newtonméter a tarsolyában, ezt ráadásul kizárólag a hátsó kerekekhez küldi egy M differenciálművön keresztül. Alapárasak a karbon-kerámia fékek, ahogy az adaptív BMW M futómű is, így kordában is tartható a hatalmas teljesítmény a tökéletes versenypálya-élmény érdekében.
A műszerfal az egy generációval korábbi BMW beltereket idézi, amely tökéletes egyensúlyt talált a tradicionális formák és a modern technika határán
A váltógomb fehérben rikít a szénszálas kagylóülések és műszerfal- illetve kárpitbetétek sötétszürke színvilágában
Jól látható helyre kerül a szintúgy fehér sorszámozás is
A beltérben szénszálas versenyüléseket és burkolatokat találunk, ezeket kézzel készítik az autóhoz. A kézi váltó gombja fehér színével emelkedik ki a sötét környezetéből, ezzel még inkább felhívja magára a figyelmet, ahogy a méretes számozás is azonnal szembetűnő. A BMW ugyanis mindösszesen 50 darabot készít majd a limitált szériás modellből, nagyjából 3 hónap leforgása alatt. Az autók különlegességéhez hozzátesz a speciális felhordási folyamatot igénylő festékréteg és a rengeteg kézzel készülő alkatrész is, a nyolc összeszerelési részciklus autónként 10 napos gyártási procedúrát eredményez.
10 napig készül, hogy egy életen át különleges autó lehessen: mindösszesen 50 példányt gyártanak belőle