Íme, az Év Autója választás hét döntőse
Hétre szűkült az Év Autója idei döntőseinek száma, a mezőny még így is színes
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megkezdődött az utolsó körös szavazás az idei Év Autója választáson, a befutók között sportkocsitól kompakton át elektromos autóig minden akad, de csak egy nyerhet.
Hajrájához érkezett az idei Év Autója választás, az utolsó körben már csak hét autó maradhat, közülük kerül ki a 2019-es évre megválasztott Év Autója. A tavalyi SUV dömping ellenére idén már csak egy szabadidő-autó, és egy elektromos szabadidő-autó jutott a döntőbe. A Citroën C5 Aircrosst még nem próbálhattuk, de hamarosan erre is sor kerül, a Jaguar I-Pace-hez viszont már volt szerencsénk itthon. A PSA csoportnak idén is két autója került a döntőbe, 2017-ben a Peugeot 3008 el is nyerte a díjat. A jövő évi díjért egy valódi sportkocsi, az Alpine A110 is a befutók között van, esélyesnek viszont a Peugeot 508-ast, a Kia Ceedet, Fort Focust és a Mercedes-Benz A-osztályt tarthatjuk. A hét döntős:
A hét autóból egy 58 tagból álló nemzetközi zsűri szavazatai alapján dől el, melyik lesz 2019-es Év Autója. Hazánkat Csikós Zsolt és Gajdán Miklós képviseli, a végeredményt pedig tavasszal fogjuk megismerni.
Kérem, tegyék meg tétjeiket.
Szívem szerint: 508, IPace, A110
Logika szerint: Kia, Focus, AClass
A Peugeot 508-at én is első helyre tenném, ha érzelmi alapokon kellene dönteni, a második helyen a Kia Ceed, végül a Citroen C5 Aircross.
De! Ha pusztán racionálisan gondolkodnék akkor a következőképp alakulna a képzeletbeli listám: 1. Kia Ceed, 2. Ford Focus 3. Peugeot 508 (hogy egy kis francia “extravagancia” is legyen a repertoárban).
Számomra a francia extravagancia inkább az Alpine 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=RvLrCTcnOVo
Az 508 inkább egy jól elvégzett iparosmunka, részletekbe belemenve azért tudnék olyat mutatni, amiért nem járna a díj.
Azonban a teszteket nézve valószínűleg esélyes a díjra, a két magyar zsűritag el volt tőle ájulva, külföldi oldalakon is a többségének bejött az autó.
Szerintem inkább a Ceed és a Focus az iparosmunka, én nem sok egyedi vonást vagy igazi innovációt látok bennük. Az 508 nem tökéletes, de formára nagyon egyedi és a technika / minőség is rendben van + jövőre jöna kombi és hibrid verzió is. Az A Merci nekem egy nagyobb modellfrissítés, bár kedvelem, nem tudom ez mire lesz elég. A C5 Aircross-szal kicsit megkésett a Citroen. Az Alpine és a Jaguar kiesik, mert rétegmodelleket ritkán díjaznak, ez benne van az értékelési elvekben is, csoda hogy idáig eljutottak. Ezen a szintem már mindegyik kiváló termék, kérdés hogy melyik tudta jobban elcsavarni a zsűri szívét.
Úgy vedd figyelembe a tőlem olvasottakat, hogy tavaly vettem egy új 308-t, egész jól ismerem a PSA termékeit (volt Citromom is, évekig, gond nélkül)
Ezért írom azt, hogy így látatlanban nem merném 100% biztosra leírni, hogy a minőség rendben lesz. PSA-ból semmit sem szabad venni facelift előtt, még akkor is, ha az elmúlt tizenpár évben rengeteget fejlődött a konszern (mára németebbek lettek a németeknél, sajnos az autóik is), biztos hogy az 508-ra kielemelkedő figyelmet fordítanak a minőségbiztosítás terén. Attól még a motorválaszték szükös, (tudom, változott a világ, de régen egy C5-be is kérhettél benzines 3.0 V6-t, most a csúcs a fositurbós 1.6 225LE benzines), kombi csak az újságíróknak, hibrid pletyka szinten (már a 308-nál évekkel ezelőtt cikkeztek a hibridről, össze is rakták, akik mentek vele, ájuldoztak, de nem lett belőle semmi), a tempomat kapcsoló a múzeumban lévő példányokkal csereszabatos.
Amikor tavaly megláttam a beetető fotókat, odáig voltam, de így többször megnézve (tele a YT tesztekkel, ezermillió fotó) nem mertek igazán nagyot lépni (nyitni a fiatalabbak felé, ahogy a Mercedes tette pár éve), ezért csak az átlagautók fostengeréhez viszonyítva tűnik egyedinek. Nézz meg egy C6-t, na, az a mai napig egyedi (keret nélküli oldalablakok már ott is megvoltak), ott voltak normális motorok is (pl V6 HDi).
Szerintem szebb, mint egy 607, az előző 508-hoz össze sem mérhető, de nekem valami hiányzik (igaz, nem én vagyok a célcsoport) Megtették, ami megkövetelt a haza, ezért írom, hogy korrekt iparos munka.
A Ceed és a Focus a tutibiztosra ment, flottások úgyis veszik őket, csak annyira nyúltak hozzájuk, hogy legyen miről írni, lecseng a figyelem hamar.
Ha elgépelést találsz, az a tablet miatt van
Kezdjük azzal, hogy az Év autója díj nem egy tartóssági vagy megbízhatósági verseny. Sajnon ma senki sem tudja megmondani, hogy ezek az autók mennyire lesznek megbízhatóak 8-10 év múlva. Sajnos a Fordnál pl. egyértelműen negatív változások voltak az elmúlt években ebből a szempontból, a PSA esetén pozitív. De mindenki a 15 évvel ezelőtti Focus MK1-ről és a Peugeot 307-ről beszél. Bizonyára arra is emlékszel, hogy a Citroen C6-ban és a Peugeot 407 / 607-ben a 3 literes V6 benzines 210 LE-s, a 2.7 V6 HDi motor meg 204 LE-s volt. A C6 és a 607 ráadásul jóval nehezebb, magasabb autók voltak mint az új 508. Mindez megspékelve a jóval lustább, még PSA féle automata váltókkal. Miért is lenne most kevés egy könnyebb, kisebb, jóval alacsonyabb autóban egy modern 8 fokozatú automatával a 180 lovas dízel vagy a 225 lovas benzines??? Mellesleg két generációval modernebb, pörgősebb motorok. Én is imádtam a V6-os hangját de a jelenlegi környezetvédelmi és fogyasztási elvárások mellett sajnos szinte minden gyártó kukázta őket. A kombi a francia oldalon már rendelhető, pár hónapon belül itthon is bemutatják, nem értem mi ezzel a probléma. A hibrid nem pletyka, lehet tudni a konkrét műszaki paramétereket és az autószalonokon már mutogatják is. Jól hangzó és visszatérő kifogás, de a tempomat kapcsoló nem pont ugyanaz mint a régi modellekben! Újabb Peugeot gumicsont kipipálva. (Egyébként miért is lenne baj? Nézd meg a Toyota kapcsolóit, a VW világításkapcsolóját vagy a Kia bajuszkapcsolóit. Mikor is változtattak rajtuk utoljára????) Gondolom az általad preferált “nem iparosmunka” Ceed-ben és Focusban is 100%-ban új kormánykapcsolók vannak! Na ennyit mára, amúgy ízlések és pofonok, ezt a szavazást nem mi fogjuk eldönteni.