Íme, az Év Autója választás hét döntőse
Hétre szűkült az Év Autója idei döntőseinek száma, a mezőny még így is színes
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megkezdődött az utolsó körös szavazás az idei Év Autója választáson, a befutók között sportkocsitól kompakton át elektromos autóig minden akad, de csak egy nyerhet.
Kihirdették a 2019-es Év Autója díj hét döntősét
Hajrájához érkezett az idei Év Autója választás, az utolsó körben már csak hét autó maradhat, közülük kerül ki a 2019-es évre megválasztott Év Autója. A tavalyi SUV dömping ellenére idén már csak egy szabadidő-autó, és egy elektromos szabadidő-autó jutott a döntőbe. A Citroën C5 Aircrosst még nem próbálhattuk, de hamarosan erre is sor kerül, a Jaguar I-Pace-hez viszont már volt szerencsénk itthon. A PSA csoportnak idén is két autója került a döntőbe, 2017-ben a Peugeot 3008 el is nyerte a díjat. A jövő évi díjért egy valódi sportkocsi, az Alpine A110 is a befutók között van, esélyesnek viszont a Peugeot 508-ast, a Kia Ceedet, Fort Focust és a Mercedes-Benz A-osztályt tarthatjuk. A hét döntős:
A hét autóból egy 58 tagból álló nemzetközi zsűri szavazatai alapján dől el, melyik lesz 2019-es Év Autója. Hazánkat Csikós Zsolt és Gajdán Miklós képviseli, a végeredményt pedig tavasszal fogjuk megismerni.
Kérem, tegyék meg tétjeiket.
Szívem szerint: 508, IPace, A110
Logika szerint: Kia, Focus, AClass
A Peugeot 508-at én is első helyre tenném, ha érzelmi alapokon kellene dönteni, a második helyen a Kia Ceed, végül a Citroen C5 Aircross.
De! Ha pusztán racionálisan gondolkodnék akkor a következőképp alakulna a képzeletbeli listám: 1. Kia Ceed, 2. Ford Focus 3. Peugeot 508 (hogy egy kis francia „extravagancia” is legyen a repertoárban).
Számomra a francia extravagancia inkább az Alpine 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=RvLrCTcnOVo
Az 508 inkább egy jól elvégzett iparosmunka, részletekbe belemenve azért tudnék olyat mutatni, amiért nem járna a díj.
Azonban a teszteket nézve valószínűleg esélyes a díjra, a két magyar zsűritag el volt tőle ájulva, külföldi oldalakon is a többségének bejött az autó.
Szerintem inkább a Ceed és a Focus az iparosmunka, én nem sok egyedi vonást vagy igazi innovációt látok bennük. Az 508 nem tökéletes, de formára nagyon egyedi és a technika / minőség is rendben van + jövőre jöna kombi és hibrid verzió is. Az A Merci nekem egy nagyobb modellfrissítés, bár kedvelem, nem tudom ez mire lesz elég. A C5 Aircross-szal kicsit megkésett a Citroen. Az Alpine és a Jaguar kiesik, mert rétegmodelleket ritkán díjaznak, ez benne van az értékelési elvekben is, csoda hogy idáig eljutottak. Ezen a szintem már mindegyik kiváló termék, kérdés hogy melyik tudta jobban elcsavarni a zsűri szívét.
Úgy vedd figyelembe a tőlem olvasottakat, hogy tavaly vettem egy új 308-t, egész jól ismerem a PSA termékeit (volt Citromom is, évekig, gond nélkül)
Ezért írom azt, hogy így látatlanban nem merném 100% biztosra leírni, hogy a minőség rendben lesz. PSA-ból semmit sem szabad venni facelift előtt, még akkor is, ha az elmúlt tizenpár évben rengeteget fejlődött a konszern (mára németebbek lettek a németeknél, sajnos az autóik is), biztos hogy az 508-ra kielemelkedő figyelmet fordítanak a minőségbiztosítás terén. Attól még a motorválaszték szükös, (tudom, változott a világ, de régen egy C5-be is kérhettél benzines 3.0 V6-t, most a csúcs a fositurbós 1.6 225LE benzines), kombi csak az újságíróknak, hibrid pletyka szinten (már a 308-nál évekkel ezelőtt cikkeztek a hibridről, össze is rakták, akik mentek vele, ájuldoztak, de nem lett belőle semmi), a tempomat kapcsoló a múzeumban lévő példányokkal csereszabatos.
Amikor tavaly megláttam a beetető fotókat, odáig voltam, de így többször megnézve (tele a YT tesztekkel, ezermillió fotó) nem mertek igazán nagyot lépni (nyitni a fiatalabbak felé, ahogy a Mercedes tette pár éve), ezért csak az átlagautók fostengeréhez viszonyítva tűnik egyedinek. Nézz meg egy C6-t, na, az a mai napig egyedi (keret nélküli oldalablakok már ott is megvoltak), ott voltak normális motorok is (pl V6 HDi).
Szerintem szebb, mint egy 607, az előző 508-hoz össze sem mérhető, de nekem valami hiányzik (igaz, nem én vagyok a célcsoport) Megtették, ami megkövetelt a haza, ezért írom, hogy korrekt iparos munka.
A Ceed és a Focus a tutibiztosra ment, flottások úgyis veszik őket, csak annyira nyúltak hozzájuk, hogy legyen miről írni, lecseng a figyelem hamar.
Ha elgépelést találsz, az a tablet miatt van
Kezdjük azzal, hogy az Év autója díj nem egy tartóssági vagy megbízhatósági verseny. Sajnon ma senki sem tudja megmondani, hogy ezek az autók mennyire lesznek megbízhatóak 8-10 év múlva. Sajnos a Fordnál pl. egyértelműen negatív változások voltak az elmúlt években ebből a szempontból, a PSA esetén pozitív. De mindenki a 15 évvel ezelőtti Focus MK1-ről és a Peugeot 307-ről beszél. Bizonyára arra is emlékszel, hogy a Citroen C6-ban és a Peugeot 407 / 607-ben a 3 literes V6 benzines 210 LE-s, a 2.7 V6 HDi motor meg 204 LE-s volt. A C6 és a 607 ráadásul jóval nehezebb, magasabb autók voltak mint az új 508. Mindez megspékelve a jóval lustább, még PSA féle automata váltókkal. Miért is lenne most kevés egy könnyebb, kisebb, jóval alacsonyabb autóban egy modern 8 fokozatú automatával a 180 lovas dízel vagy a 225 lovas benzines??? Mellesleg két generációval modernebb, pörgősebb motorok. Én is imádtam a V6-os hangját de a jelenlegi környezetvédelmi és fogyasztási elvárások mellett sajnos szinte minden gyártó kukázta őket. A kombi a francia oldalon már rendelhető, pár hónapon belül itthon is bemutatják, nem értem mi ezzel a probléma. A hibrid nem pletyka, lehet tudni a konkrét műszaki paramétereket és az autószalonokon már mutogatják is. Jól hangzó és visszatérő kifogás, de a tempomat kapcsoló nem pont ugyanaz mint a régi modellekben! Újabb Peugeot gumicsont kipipálva. (Egyébként miért is lenne baj? Nézd meg a Toyota kapcsolóit, a VW világításkapcsolóját vagy a Kia bajuszkapcsolóit. Mikor is változtattak rajtuk utoljára????) Gondolom az általad preferált “nem iparosmunka” Ceed-ben és Focusban is 100%-ban új kormánykapcsolók vannak! Na ennyit mára, amúgy ízlések és pofonok, ezt a szavazást nem mi fogjuk eldönteni.