Íme az első magyar gyártású csuklós villanybusz!

Már jövőre megjelennek a Volánblusz flottájában az új villanyos csuklós buszok

Bemutatkozott az első magyar gyártású csuklós e-busz, amely már a jövő évben szolgálatba áll a hazai utakon. A Credobus Electronell 18 jóval könnyebb a konkurenciánál, így a hatótávja is kedvezőbb lehet, mint a konkurenciáé.

64 év telt el az első magyar csuklós busz bemutatása óta, egészen eddig kellett várni, hogy elektromos hajtáslánccal is készüljön ilyen típus hazánkban. A Credobus Electronell 18 az első a sorban, amelyet a Kravtex-Kühne Csoport a Volánbusszal közösen prezentált a népligeti autóbusz-állomáson. A közlemény szerint a most bemutatott modell a legkönnyebb a kategóriájában: az átlag 20-21 tonnával szemben az Electronell 18 saját tömege nem haladja meg a 16 tonnát. Ennek pozitív hozadéka, hogy a megcélzott 300 kilométeres hatótávhoz 25 százalékkal "soványabb" akkumulátor is elegendő. Az első elektromos csuklós e-busz több mint 1,5 milliárd forintos kutatás-fejlesztési munka eredménye, amelyet a magyar Kravtex-Kühne Csoport önállóan, generálpartner nélkül végzett. Az előállításhoz szükséges alkatrészeket részben mintegy 100 magyar kis- és középvállalkozás szállítja Mosonmagyaróvárra és Győrbe, ugyanis itt készülnek majd a csuklós e-buszok. „2022-ben és 2023-ban 100 elektromos meghajtású jármű érkezett a Volánbuszhoz a fővárosi agglomerációba és hat vármegyeszékhelyre, 2025-ben pedig további 20 darab új e-buszt állítunk forgalomba hat kisebb településen" - mondta a népligeti átadón Dr. Kormányos László, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. A közlemény szerint a most bemutatott csuklós e-buszok is szolgálatba állnak jövőre a Volánbusz égisze alatt, ám egyelőre csak tesztüzemben. A pontos útvonalakat nem közölték.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Íme az első magyar gyártású csuklós villanybusz!

  • 2024.12.19. at 13:03
    Permalink

    Vajon mit tudnak a magyar mérnökök, amire az MAN, a Setra, a Neoplan, a Volvo, a Merci és társainak agytrösztjei nem jöttek rá? Létezik az, hogy kis hazánk fiai ilyen szinten helyre tegyenek ilyen nagy neveket? 😀

    • 2024.12.19. at 13:23
      Permalink

      Sajnos ezek az „okosügyes” gyártók többnyire abból élnek hogy pár hazai cég csak ilyet vehet.

      Hasonló okból jártak a budapestiek a kontinens legigénytelenebb buszaival évtizedekig, mivel még Romániában sem láttál annyira elavult konstrukciójú (új) buszokat mint az Ikarus 400, főleg a 2000-es évekre. De nekünk muszáj volt azt venni, hogy a Széles Gábor milliárdossá válhasson és tolhassa a marhaságait…

Vélemény, hozzászólás?