Íme az egyetlen, magyar kézben lévő kupás Octavia
Minden idők legkeményebb Skoda Octavia kiadását mutathatjuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Hungaroringen sikerült szemügyre venni a vadiúj kupás Octaviákat, amik újjáéledésük első futamát hazánkban futják a hétvégén.
A hétvége nem csak a Nagy Futamról fog szólni. A Magyar Bajnokság futamai mellett újra ellátogat hozzánk az FIA Közép-Európai Zóna Trófea mezőnye és több más bajnokság is a hétvégi Speedzone.hu Kupán.
A Hungaroringen futja újraélesztésének első futamát a Skoda Octavia Cup is.
A különleges márkakupa csapatai és versenyzői eddig csak a gyár otthoni, Autodrom Most pályáján tudták tesztelni az autókat, így sokan kihasználták a hungaroringi edzés lehetőséget. Ennek köszönhetően már három nappal a versenyek előtt megtekinthettük a vadiúj Octavia technikákat, köztük az egyetlen magyart is. Hazánkat az Apex Racing berkeiben, Tim Gábor fogja képviselni a többnyire cseh és szlovák pilótákból álló mezőnyben.A Skoda Octavia kupa egyébként 12 év után szűnt meg 2010-ben, de tulajdonképpen az összes később sikeres cseh pilótát ez a sorozat nevelte.
Ez olyan a cseheknek, mint nekünk a Suzuki Swift kupák.
2016-ban sokak örömére újra életre keltették a sorozatot, ezzel pedig felsorakozhat a VW csoport olyan tehetségnevelő szériái mellé, mint a SEAT Leon Cup, a VW Golf Cup, vagy a még szintén friss Audi TT Cup. Az autó felkészítését nem úgy végzik, mint nálunk annak idején az Opel Astra kupánál tették. Nem egy gyártósoron készül az utcai Octaviákkal, hanem a Benet Automotive külön gyárában doppingolták fel őket.Az autók alapjául az utcai Skoda Octavia RS szolgált, így nem csoda, hogy 2,0 literes TFSI erőforrását is ebből kapja.
A teljesítménynövelésnek köszönhetően már 280 lóerőt és 380 Nm nyomatékot küld az aszfaltra egy duplakuplungos automata (DSG) váltón keresztül.
A mindössze 1120 kilós tömegéhez ezek nem rossz adatok. Az autóra nem panaszkodtak a versenyzők, attól eltekintve, hogy Tim Gábor például pattogósnak találta az utolsó kanyarokban. Ezzel együtt azt is hozzátette, hogy nagyszerű autó, élvezet vezetni, sokkal erősebb, mint amikkel tavaly indult. A pilóták segítségére lesz a mechanikus önzáró differenciálmű, az állítható MacPherson első futómű és az Öhlins lengéscsillapító-szett is. Jelenleg 4 évet garantál a gyár a sorozat futása kapcsán.Tim Gabi neve egyébként a Zengő Motorsport pilótakeresése alatt is felmerült. Nem véletlen, hiszen az egyik, ha nem a lehetségesebb hazai gyorsasági pilóta ma. Egyelőre sokan nem hisznek a helytállásában, ennek oka az lehet, hogy egyforma időt ment vele egy cseh versenytársa. Ebből talán korai következtetéseket vonni, hisz Gabi volt már ismeretlen autóval, ismeretlen pályán győztes. Személy szerint ismerem annyira, hogy tudjam, mindig a maximumot fogja nyújtani, és a csehek által jobban ismert pályákon is győzni tud majd. Nem néz könnyű év elé a csapat, hiszen az új közegben sajnos a hazai Skoda csoport támogatására sem számíthatnak, ennek ellenére bízzunk a magyarok szerencséjében és szurkoljunk nekik, akár a mostani hungaroringi hétvégén.