Íme az 5,8 méter hosszú, 4 tonnás villany-SUV: megmentheti a világot?

Az elektromos Escalade IQL testesebb változata akkumulátorból is brutális mennyiségűt kapott

A nagybetűs amerikai gengszterterepjáró sem úszhatta meg a szalonképessé válást, a környezetre érzékeny maffiózók konnektorból táplálhatják az Escalade-t.

Tavaly indította el az új Escalade szériát a Cadillac. A háromliteres dízellel és 6,2 literes V8-as benzinessel kínált ötödik nemzedékkel csak nevében azonos az IQ jelű elektromos változat, utóbbi a GMC Hummer közeli rokona. Ahogy a hagyományos változat esetében, úgy az elektromosnál sem elégedtek meg egyféle karosszériával, az új IQL a valaha volt leghosszabb Escalade. Az IQ lejtős hátsó szélvédőjétől búcsút intett az IQL, itt a hagyományosabb kombis felépítésre voksoltak a tervezők. A hátsó ablak mellé felhúzott lámpákat viszont megtartották, ahogy az ábrázat is a kisebb testvértől öröklődött át. A méretek óriásiak, az IQ-nál 10,7, a hagyományos Escalade nyújtott változatánál 3,8 centivel hosszabb az IQL. Ez egészen pontosan 5,803 métert jelent, aminek köszönhetően a harmadik üléssorban is 93 centisre nőtt a lábtér, a két hátsó sor lehajtásával 3546 literes raktér áll rendelkezésre. A dimenziók mindenhol megmutatkoznak, a kerek 24 colosak, a képernyő átmérője közel 140 centiméter, az első csomagtartó pedig 354 literes, ami egy kisebb kompakt modell értéke. Az akkumulátort sem aprózták el, ennek kapacitása 205 kWh, a 740 kilométeres hatótáv 28 kWh-ás fogyasztást sejtet, ami valószínűleg csak igen ritkán abszolválható. A teljesítmény 750 lóerő és 1063 Nm nyomaték, ami a legmagasabb érték az Escalade kínálatában. Ekkora erő még ezt a testet is képes fürgévé varázsolni, a 0-100 csupán 4,7 másodpercig tart, bár a benzines csúcsmodell ennél kicsivel gyorsabb. Árban bronzérmes az IQL, az 53 milliós alapár felett csak a kompresszoros Escalade-V és a szuperritka Celestiq áll.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?