Nagyon mutatós az új, hibrid Ferrari formaterve, jól áll neki a rövid tengelytáv és a Ford GT-re hajazó hátsó kerékív
A 296 GTB elején jól látszik, hogy a légellenállás az elsődleges tervezési szempontok egyike volt, hátuljának legérdekesebb részlete a középen és viszonylag magasan kivezetett kipufogó
Hiánypótló modellt dob piacra a Ferrari: legújabb autójuk, a 296 GTB egy hibrid, és mindösszesen 6 henger duruzsol benne. A háromliteres, kategóriájában igen kicsinek számító erőforrás ellenére egy igazi fenevad. 830 lóerős rendszerteljesítményének hála 2,9 másodperc alatt képes álló helyzetből százra, 7,3 másodperc alatt pedig kétszázra gyorsulni.
A beltér igen kifinomultra sikerült, jól átlátható, igényes, mégis sportos
A bemutatón kiemelt fókuszba került a vezetési élmény, elhangzott többek közt az is, hogy a mindössze 2,6 méteres tengelytávnak köszönhetően az autóval nem kell küzdeni azért, hogy jól menjen. Ezt a kialakítást, illetve az alig 1470 kilós saját tömeget a frissen kifejlesztett V6-os motor kompakt méretének is köszönhetjük. Ezzel a motorral kapcsolatban merült fel az egyik legérdekesebb kérdés a sajtótájékoztatón, hogy miért kellett egy teljesen új konstrukciót tervezni, amikor a Maseratival közösen jóval költséghatékonyabb lehetett volna mindkét cég számára az új hathengeres motorok bevezetése. Erre a kérdésre a stílusos válasz a következő volt:
"A Ferrarinál nem opció, hogy az autó egy olyan központi részét, mint maga a motor, nem mi tervezzük meg magunknak, pontosan olyanra, amilyenre szeretnénk."
Mint minden Ferrarinál, itt is kiemelt figyelmet kapott a tervezés során a hajtáslánc, a benzines és az elektromos motor együttesen legfeljebb 830 lóerő és 740 Nm nyomaték leadására képes, ezt egy 8 sebességes duplakuplungos automataváltó juttatja el a hátsó kerekekhez
Az igazán extrém élményre vágyóknak egy tovább könnyített, még sportosabb változattal is szolgál a gyártó, Assetto Fiorano néven
Az Assetto Fiorano csomag versenyfutóművet, plusz 10 kilogrammnyi leszorítóerőt és 12 kilóval kisebb tömeget ad a még jobb versenypálya-eredményekért. Mindezt a lehető legkönnyebb, szénszálas karosszériaelemekkel és még agresszívebb aero csomaggal érték el a Ferrari mérnökei.
Az Assetto Fiorano csomaghoz exkluzív színkombináció is jár, a beltér és az autó külseje is szürke-sárgában pompázik a különleges modelleken
Az első kiszállított példányok 2022 első negyedévében érkeznek majd meg, az "alap" 296 GTB-ért 269 000 eurót kell majd letenni az asztalra, de az Assetto Fiorano változat 302 000 euróba kerül. Forintra átszámolva ez azt jelenti, hogy a V6 hibrid Ferrari körülbelül 94,5 millióról startol.