Íme a Toyota Prius negyedik kiadása
A jövőt hozza az új Toyota Prius?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csaknem 20 éve kezdődött a Toyota Prius világhódító útja. Most negyedik generációjába lép, minden eddiginél takarékosabb lesz a piacvezető hibrid.
Formájával erősen hasonlít a nevével japánul a jövőt jelentő Mirai üzemanyagcellás autóra a Prius negyedik generációja, ami a Frankfurti Autószalonon már látható lesz. De természetesen nemcsak ezért hozza a jövőt, hanem azért is, mert továbbfejlesztett hibrid hajtásláncával nagyobb teljesítményt, jobb menetdinamikát és csekélyebb fogyasztást ígér. Talán a leginkább beszédes adat, hogy a továbbra is Atkinson ciklusú, 1,8 literes benzinmotor termikus hatékonysága 40% fölé javult, ami világelső eredmény egy benzinmotornál, s itt ahhoz jön még a rendkívül jó hibridrendszer.
További hatékonyságjavító tényező, hogy nem csupán az immár a Toyota új közös platformjára (Toyota New Global Architecture) épülő karosszéria, a fokozott energiasűrűségű, továbbra is nikkel-fémhidrid akkumulátor mérete és tömege is csökkenhetett, tölthetősége és tartóssága a gyár szerint javult. Fokozott zajcsillapításával még csendesebb futásúnak mondott a Prius IV, tömegközéppontja csökkent, felfüggesztése hátul csatolt helyett immár kettős keresztlengőkaros, helytakarékosabb, igényesebb. A sajtóközlemény szerint javult a pakolhatóság, miként a vezetési pozíció is.
Az idén megújult Aurisban és Avensisben már megismert Toyota Safety Sense biztonsági csomag az új Priusba is bekerül, radaros tempomatja gyalogosfelismerésre is képes. Az új Prius természetesen a márka legmodernebb hibridje lesz, újításai szépen lassan átkerülnek majd a hibridek terén továbbra is piac- és technológiavezető Toyota egyéb modelljeibe is, önmaga pedig a jövő heti világpremier után leghamarabb idén év végén várható itthon.
Ahogy öregapám szokta mondani: „megszokja a szem”! Bár ezesetben lehet, hogy több időt vesz igénybe a művelet. Dízeleket azért nem erőltetik, mert feleslegesen bonyolultak és főleg nem bírják a városi üzemet ahol a hibrideket főként használják. Sok országban különadók vagy korlátozások vannak érvényben a dízel üzemű autókra. A károsanyag kibocsátásuk is jóval magasabb, főleg a korom és a nitrogén esetében. Ezzel sajnos nem tudnak mit kezdeni a gyárak, a katalizátor és a részecskeszűrő sem sokat segít, de főleg ezzel a jó kis magyar gázolajjal magas priorítású hibaforrás. Hiába van fajlagosan több energia 1 liter gázolajban, mint benzinben ha nem lehet „tisztábban” elégetni. A városok levegője így is sokkal szennyezettebb, mint a nagy dízel BUMM előtt volt!
Sipirc a helyedre a tükör elé aztán köpés! LOL! 🙂
Lásd ez is egy tökéletes koncepció a zöld autóra: http://www.autoblog.hu/zold_auto/a-legnagyobb-volkswagen-dizel-hibrid-hajtassal/
Nem bizony!
Rém ronda és gusztustalan lett ez a vezetési élményt teljes mértékben nélkülöző rusnyaság. Mint már korábban utaltam rá neked, lehetne ez a hibrid technológia sokkal ésszerűbb és hatásosabb is, hogyha nem az elavult 1.8-ast reszelgetnék, hanem rá állnának végre a jobb termikus hatásfokú és sokkal modernebb diesel-hibrid technikára -lásd PSA csoport-!
Ja és csak neked egy videó a kedvenc típusaimról: https://www.youtube.com/watch?v=3ftRFmsxOTA
Nem kéne. 🙂
Annak ellenére, hogy valószínüleg brutálisan sokat fognak eladni belőle és hogy hatásfok tekintetében még a jelenlegi generációnál is fölényesebben fog szarráverni minden, kívülről elektromosan nem tölthető hasonló kategóriájú járművet ez így nekem mégis a too little too late esete.
Elképesztő teljesítményt nyújtott a Toyota az elmúlt majd 20 évben a 120+ éves, hihetetlenül elavult, ótvarszar környezetpusztító veszteséggép, a belsőégésű motor egyetlen értelmes és számottevő javításának, a HSD technológiának a kifejlesztésével és elterjesztésével de ez ma már kevés, mivel a hibrideket majd ugyanennyivel verő technológia már megjelent. Ebből persze nem az következik, hogy a hibrideket nem kellene továbbfejleszteni, de az igen, hogy az ennél jobb technológiákkal viszont kő keményen kellene nyomulni. A Toyota viszont nagyon látványosan, nagyon következetesen, nagyon régóta és elképesztő irracionalitást mutatva nem foglalkozik ezekkel. Egy darabig persze lehet a fizikai törvényekkel szembemenve az olajmaffia farkát cumizva pl. az olyan üvöltő zsákutcákkal foglalkozni mint a hidrogénes baromságok, de előbb-utóbb ennek óriási pofáraesés lesz a vége.
A piac majd ítél. Ha sikeres lesz, akkor kár a formán keseregni. Aki Priust választott eddig is, legyen az cég vagy magán személy, az egészen biztosan nem a lélegzetelállító forma miatt tette.
Komoly összegben fogadnék, hogy a Prius hívőket egyáltalán nem fogja zavarni ez a forma.
Toyotáéknál már rég nem az amcsi piac a fő cél, hanem a kínai. Ezért kell mindent olyanra formázni, mintha egy kínai sárkányfej lenne. A plugin-hibridet is azért kell nagyobb elektromos hatótávúra fejleszteniük, mert Kínában a rendszámkorlátozás csak az elektromos és a 40 km-nél többet elektromos üzemmódban megtenni képes hibridekre nem vonatkozik.
Ha az amcsi piac továbbra is vevő lesz erre a stílusra , akkor csinálják tovább Toyotáék a furcsa desing-t . Európa nem számít , semmilyen szempontból !
Nem tudom elhinni, hogy ez tetszik annak, aki lerajzolta.
A fotók szerint legalábbis szörnyű ronda ez az autó és ezen az sem segít, ha műszakilag jó.
Mindennek van egy határa.
A toyotások számomra azt már átlépték, így én tuti kirúgnám az egész vezetőséget.
Ez valami szörnyű csúnyára sikerült. A japánok az utóbbi időben erősen hadilábon állnak a formatervezéssel, ennek áldozata szinte az összes Toyota, de a Honda Civic sem fog formatervezői díjat nyerni. Műszakilag biztosan rendben van, de a formával lehetetlen kibékülni (legalábbis számomra). Olyan mint egy nő, ha nem tetszik oda sem megyek, így nem fogom megtudni, hogy esetleg okos-e ?……….. :)))))
Igen, nekem is de persze nem a kinézete miatt….:-))
Szerintem a kormány felső részét lehetne bármire használni mivelhogy nincs mögötte műszerfal.
A műszaki tartalom hibátlan a forma pedig ízlés dolga és szokni is kell.
Ocsmány kinézetű! Tudom, hogy most jönnek az „ezt nem a kinézetéért veszik” hozzászólások, de ez akkor is ocsmány, főleg a hátsó része. Ha már ilyen penge ez az autó, akkor legalább nézne is ki valahogy.
kéne