A robot főbb részeinek, valamint a felhasználásának ábrái
A belső égésű motorral szerelt járműveknek az egyik hátránya elektromos társaikhoz képest, hogy bizony időnként el kell tölteniük néhány percet a benzinkúton, nem elég este a megfelelően kiépített töltőpontra csatlakoztatni a kocsit, aztán reggel gondtalanul útnak indulni vele. A Toyota szerint ezzel a legnagyobb probléma, hogy ebben a sofőrnek is aktívan részt kell vennie, ezért már fejlesztik a probléma megoldását. Kézenfekvő problémaáthidalásnak tűnhet az önvezető autó, ami mindezt magától elintézi az éj leple alatt, ám a Toyotánál ennek éppen az ellenkezőjéről van szó. A frissen bejegyzett szabadalom szerint a legkényelmesebb megoldás, ha nem az autónak kell az üzemanyaghoz mennie, hanem fordítva.
A képen az üzemanyagrendelésnek és a folyamat ellenőrzésének ábrázolása látható. A legvalószínűbb, hogy mindezt egy okostelefonos alkalmazásból érhetik majd el a felhasználók
A találmány leegyszerűsítve egy robotvezérelt tartálykocsi, amely hívásra vagy automatikusan is érkezhet, műholdas helymeghatározás segítségével megtalálja a megtankolandó kocsit, majd feltölti azt elektromos árammal, gázolajjal, benzinnel, hidrogénnel, vagy bármi egyébbel, amitől a pedálra lépve később belesüppedhetünk az ülésbe. A töltőpisztoly- vagy kábel a rajzok alapján akár automatikusan is csatlakozhat, amennyiben a feltölteni kívánt autó kompatibilis a töltőrobot ezen szolgáltatásával. Az elképzelés szerint az önjáró eszköz elektromos hajtással lenne szerelve, ennek ellenére valószínűleg akkumulátorral nem rendelkezne, a hidrogéntartály ugyanis erre a célra egy jóval praktikusabb megoldás. Így biztosítható volna a robot gyors újratöltése és nem kellene mázsás aksikat beépíteni a megfelelő hatótáv eléréséhez, sőt még az elektromos autók feltöltése sem okozna problémát: a hidrogénből fejlesztett elektromos árammal ugyanúgy elérhető a kívánt hatás.
Egy további előny a Toyota számára, hogy egy ilyen robotflotta a hidrogén üzemanyagcellás járműveik - mint például a
Mirai - széles körű elterjedését is elősegíthetné, ezeknek a járműveknek ugyanis a legfőbb problémájuk a töltőhálózat kezdetlegessége.
A robot a képen látható hidrogéntöltő szeleppel is kompatibilis lenne, így segítségével megoldódhatna a hidrogénüzemű autók elterjedésének legnagyobb problémája
Mindezek után már csak egy kérdés marad: vajon az átlagembernek tényleg ekkora nyűg benzinkútra járni? Ha igen, akkor bizonyára nagy sikere lesz ennek a találmánynak.