Íme a Toyota, ami Ferrarinak képzeli magát!

Egy japán tuningcég egy Toyotából faragott "Ferrari SUV-ot"!

A Purosangue SUV-val jó lóra tett a Ferrari, viszont csak nagyon kevesen engedhetnek meg maguknak ilyet. Japánban gondoltak egy merészet, és az eredetihez nagyon hasonló autót faragtak egy Toyotából! Íme a végeredmény!

(fotó: Aero Over)
Az optikai tuning ingoványos talaj; ha nem jól csinálják, szörnyű lesz az eredmény. Gondoljunk csak a kevés pénzből, flexgéppel, látható helyeken lévő csavarozással, de jó ízlés nélkül átalakított sufniszörnyetegekre. Japánból azonban igényes munkák kerülnek ki. Az Aero Over nevű tuningcég munkája is minőségire sikeredett, cserébe nem olcsó.
A fotón az eredeti, még átalakítás előtti Toyota Crown Sport
A módosított kocsi egy Japánban kapható Toyota Crown Sport, amely 2022 nyarán jelent meg, de a szigetországon kívül nem kavart nagy hullámokat a piacon. Nem úgy a Ferrari Purosangue, amely hatalmasat szólt, hiszen egy Ferrari – különösen, ha SUV – mindig a figyelem középpontjában van. S noha most mindenki arról beszél, hogy egy Toyota akar hasonlítani a Ferrarira, valójában a japán termék volt néhány hónappal korábban kapható. Nyilván egyik márka sem másolta a másikat, hiszen, ha a két modell piaci bevezetése időben ennyire közel volt egymáshoz, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy Japánban és Olaszországban egymástól függetlenül jutottak hasonló eredményre.
Egyértelmű mire akar hajazni a plakett, de az ágaskodó paripa hiányzik belőle (fotó: Aero Over)
Ugyanez a helyzet a felirattal. A betűtípus ismerős lehet az olasz SUV-ról, de a tuningcég nevét hirdeti (fotó: Aero Over)
Az Aero Over tuningcég is meglátta a formai párhuzamokat a két modellen, és ezeket kihangsúlyozva nekifogott a jámbor, gazdaságos és praktikus Crown Sport ferrarisításának. Az eredmény megdöbbentő, hiszen a tuningolt Toyota és a Ferrari szinte összetéveszthető, nem véletlen, hogy a Tokiói Autószalonon is egymás mellett álltak a porondon. A hasonlóságért elsősorban az első lökhárító szoknyája, a szénszállal megerősített műanyagból készülő hátsó diffúzor, a négyes kipufogó-végződés, a kerékszett és a Ferrariéra emlékeztető emblémák a felelősek. Szintén a Ferrarit idézi meg az élénksárgára fényezett féknyereg, amely az optikai csomag része. Nem az viszont a látványos felniszett, amely valószínűleg duplájára növeli az emblémákat és a feliratokat is tartalmazó csomag amúgy méltányosnak mondható, közel másfélmillió forintos árát.
(fotó: Aero Over)
S bár a két autó stílusa és látványa nagyon hasonló, személyiségük nem is lehetne különbözőbb. Míg a Toyota hozza a márka hibridjeire jellemző józanságot, a Ferrari inkább az érzelmekre és az ösztönökre hat a maga 6,5 literes V12-es motorjával és a működésével járó hangjával. Mindez visszaköszön a fenntartási költségekben is, hiszen a Ferrari háromszor annyi hengerrel nagyjából háromszor annyit fogyaszt, mint a Toyota, amely még az igényes optikai tuninggal együtt is körülbelül tizedannyiba kerül, mint az egzotikus olasz.
(fotó: Aero Over)
A Toyota Crown Sport egyébként háromtagú modellcsalád része. Elsőként a Crown jelent meg, meg, amely ötajtósnak látszó négyajtós szedán, különlegessége pedig az, hogy kissé meg van emelve és a gyári opcióként rendelhető, kéttónusú fényezéssel mutat a legjobban. Ugyancsak Észak-Amerikában hódít a szintén kissé emelt Crown Signia robusztus megjelenésű kombi, amely tágas utastere, jól tagolt karosszériája révén a sorozat legpraktikusabb darabja. Az Aero Over által átalakított Crown Sport az ötajtós, ferdehátú Crown és egyelőre csak Japánban kapható. (forrás: Smarter Media)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?