Elsőként az alap e-tron GT és az RS variáns lesz elérhető
Ennyire gyönyörű Audi még soha nem került sorozatgyártásba. Merész kijelentés, de nem én mondom, hanem az Audi vezető tervezője - bár az igazat megvallva én is egyetértek vele. Több mint 3 évig tartott az e-tron GT fejlesztése, ami az Audi második elektromos modellje. Ez talán nem hangzik nagy eredménynek az olyan hírek fényében, hogy a legtöbb autógyártó néhány éven belül villanymodellekkel árasztja majd el a piacot - köztük az Audi is, ők 2025-re 20 teljesen elektromos modellel lesznek jelen a piacon, illetve további 10 hibriddel.
Az alapváltozat is sokat tud, optikailag majdnem az RS szintjére is felhozható
Ugyanakkor érdemes belegondolni, melyik rivális tart ugyanitt az elektromosítás terén: igazából egyik sem. A csak villanyautókat forgalmazó gyártókon kívül a hagyományos, belsőégésű motorokkal szerelt kocsikkal hírnevet szerző márkák, főleg a nagy prémium versenytársak közül az Audi az első, akinek már a második teljesen különálló zéró emissziós modellje érhető el (ha eltekintünk a BMW i3-tól, ami még egy kezdetlegesebb próbálkozás volt az iX3 előtt).
Aktív a kiemelkedő hátsó légterelő
A művészi formákon és a második villanyautó címén túl azonban sok érdekesség nem vár minket. Két fő riválisa a
Tesla Model S és a
Porsche Taycan (legalábbis egyelőre) - az előbbi sokkal gyorsabb nála, az utóbbi pedig hát Porsche, az e-tron GT-nek egyedül a megjelenése lehet az előnye a többiekkel szemben. Opcionális elöl a jellegzetes, X-alakú lézerlámpa, a mátrix LED-es fényszóró alapáras. Hatalmas hűtőrács trónol az autó orrán, azaz egy azt imitáló dekorelem, de a különböző színekkel és mintákkal így is egyedi frontrészt alakítottak ki. Széles terpeszben feszül az útra a négyajtós kupé, ami kifejezetten aerodinamikus - légellenállási együtthatója 0,24. Ennek elérésében többek közt a 19-21 colos, aerodinamikus felnik és a légfüggöny segít.
Szigorúak az X-alakú lézerlámpák
A keret nélküli ablakokkal felszerelt ajtók fölött a sportautósan lejtő tetővonal ad izgalmas sziluettet a kocsinak, de valószínűleg az óriási hátsó kerékjárati szélesítés lesz az a részlet, ami a legtöbb autórajongó szívét megdobogtatja - ez a legnagyobb "izom", ami valaha Audira került. Hátul találjuk a már ismerős LED-csíkot, amit két oldalt újszerű mintázatok fognak közre, indításkor pedig egy fénypont cikázik balra-jobbra, mielőtt a teljes lámpatest felizzik. Mindezek persze nem annyira számítanak újdonságnak, elvégre az e-tron GT koncepcióautón már láttuk - a meglepetés inkább az, mennyire keveset módosítottak a tanulmányon.
Az RS gyorsulása 0-100-ra 3,3 mp
Belül is futurisztikus formák fogadnak, ugyanakkor tipikusan Audi az utastér. Hatalmas díszbetét fut a műszerfal teljes szélességében, a digitális műszeregység elvárt volt, viszont meglepő, hogy az A7-ben, A8-ban, Q7-ben, Q8-ban és az új A6-osban bemutatott dupla központi képernyő nem került bele az e-tron GT-be. A klímát a hagyományos nyomógombokkal lehet vezérelni, ami bár elsőre ódivatúnak tűnhet, sokak szerint ez a legpraktikusabb, és egyébként sem hiányzik még egy képernyő ebből az amúgy szép belsőből. Akár teljesen bőrmentes utastér is kérhető, opcióként újrahasznosított anyagokkal húzzák be az üléseket. Nem mellesleg nem ez az egyetlen fenntartható részlete az autónak, maga a neckarsulmi gyár már most széndioxid-semleges, ahogy egyébként az Audi összes többi gyára is az lesz 2025-re, és ahogy a beszállítóktól is elvárja az Audi, hogy megújuló energiaforrásokat használjanak.
Nico Rosberg Lucas di Grassi Formula-E versenyautója ellen gyorsult egy RS e-tron GT-ben - és majdnem döntetlen lett
A lényeget a végére hagytam, mert igazából itt nem is ez a lényeg: kétféle változattal indul a modell (az alap és az RS, utóbbi nem mellesleg az első villany-RS - se a BMW M, se a Mercedes-AMG nem csinált még hasonlót). Adaptív légrugók, összkerék-kormányzás, 480 és 600 lóerő körüli teljesítmény az e-tron GT quattroban és az RS e-tron GT-ben. Az összkerék-hajtás változtatja az első és hátsó tengelyre a kétsebességes váltó által küldött teljesítmény mértékét, a 800 V-os, padlóba épített akkumulátor alacsony tömegközéppontot szavatol.
A 0-100 km/h-s gyorsulás 3,3 mp, a végsebesség 250 km/h az RS-nél (245 az alapnál). 80%-ra tölthető 20 perc alatt, a WLTP szerinti hatótáv pedig 433 és 472 km között alakul.
Összességében ezek közül semmiben sem dob nagyot az e-tron GT, sőt - majdnem mintha csak a Porsche Taycant elemeznénk, annyi eltéréssel, hogy a legtöbb tekintetben egy kicsivel visszább vettek, elvégre a drágább Porschénak illik valamivel jobbnak is lennie.
A jó mélyre épített aksinak köszönhetően az erősen lejtő tető sem megy a fejtér rovására hátul
Nem véletlen ez, a hajtáslánctól kezdve a formavilágig szinte minden közös a Porschéval, a kérdés igazából csak az, érdemes-e a gyengébb presztízzsel rendelkező márkát választani, persze valamivel kisebb árért. Nos, nem mintha a Taycan csúnya, vagy a Model S lassú lenne, de Porsche név ide, hajmeresztő Tesla-adatok oda, az e-tron GT nem csak a legszebb Audi, hanem eddig a legszebb villanyautó is.
Újrahasznosított anyagok is boríthatják az utasteret
“… a történelem legszebb Audija”
Ezek szerint nem láttátok még a tavalyi RS7 Sportback-et :))))
a “háromszög” front beömlők nagyon elb.szák az egész designt. az előző generáció szebb szerintem.
tipik szenzáció hajhász cím, egy bulvárlapon még elmenne, de itt? legalább tessék odaírni, hogy a cikkíró véleménye!:)
sztem az első generációs Audi R8 is szebb volt, és még van jópár szép Audi.
Nem mondom hogy gáz a verda, de az Audinak Kegyetlenül kellene egy rendes formatervező.
Ezek teljes egészében Wolfgang Egger filozófiáját követik aki eleve nem sokat fejlesztett Walter de Silva ötletein.
Gyakorlatilag 2010 óta nem nagyon alkottak semmi eredeti formát ami elég hosszú idő. A Volvo és a Mercedes két teljesen eltérő formanyelv-generációt lefuttatott ennyi idő alatt.
“…az Audi az első, akinek már a második teljesen különálló zéró emissziós modellje érhető el…”
Ha jól számolom, a Mercedesnél az EQC és EQA is kettőre jön ki… Igazából meg óriási különbségek nincsenek, a nagy gyártók közül sokan ezerrel fejlesztik az elektromos vonalat, a pár bemutatott modell mellett sok további típus van már a tarsolyban vagy a fejlesztés késői fázisában.
Egy komoly újságíró olyat nem jelent ki, hogy ez és ez a legszebb.
Mert ez szubjektív.
Egyáltalán nem ez a legszebb Audi,például nekem, meg szerintem még nagyon sok embernek.
Nekem meg az ös S-1-es a legszebb.
Bibibi 🙂
Max úgy kellet volna hogy szerintem.
Nekem meg az ös S-1-es a legszebb bibibiiii 🙂
Max szerinted a legszebb.
jaj, mit összesírnak itt páran. régen volt ilyen sírdogálás téma a tc-n is, akkor megmondták a nagy okosok, hogy cikk eleve szubjektív mára (persze objektívnek kellene lennie) szóval nincs itt semmi látnivaló.
ettől függetlenül szerintem is ez a legszebb audi, még, ha ránézek és tiszta porsche (a sziluettje, arányai) akkor is 😀