Íme a számok: még mindig a villanyautókba fektetnek a legtöbbet az autógyártók

Továbbra is elsődleges prioritás az elektromos hajtásláncok fejlesztése és népszerűsítése az autóiparban

A tévhitekkel ellentétben jelenleg is a villanyosítás élvez prioritást a legtöbb autógyártó számára, íme a részletes számok világszinten az autógyártók jövőjét illetően!

A Dataforce piackutató számai alapján az akkumulátoros elektromos járművek eladása Európában 30 százalékkal, 328 376-ra nőtt 2025 első két hónapjában a 2024-es 1,3 százalékos csökkenés után. Az Egyesült Államokban is 14 százalékkal, 102 188-ra emelkedett ez a szám az Automotive News Data Center adatai szerint. Az autógyártók többsége — 62 százalékuk — a villanyosítást elsődleges prioritásként kezeli a Reuters Auto Strategic Insights felmérése szerint, amely 542 válaszadót kérdezett meg világszerte. A gyártási hatékonyság a második helyen áll a prioritások között, 40 százalékkal, ezt követi a szoftveralapú járműstratégiák 38 százalékkal. Következésképpen a megkérdezett autógyártók 53 százaléka látta az elektromos járműveket a következő két év legfontosabb befektetési területének. A villanyosításon kívül a másik vezető befektetési terület az új termékek fejlesztése (44 százalék) és az új üzleti modellek kialakítása (42 százalék) volt. Míg az elektromos járművekre való átállás „jelentős lehetőséget” jelent az ipar számára, a „villanyosított jövő felé vezető út messze nem egyenes”, a költségek, a politika és a beszállítói lánc stabilitása mind kulcsfontosságú szempontok, tette hozzá a Reuters jelentés. A válaszadó gyártók több mint háromnegyede (76 százalék) egyetértett abban, hogy az elektromos járművek nyereséges értékesítése továbbra is kihívást jelent a gyártók számára, és 71 százalék kétségeit fejezte ki az elektromos járművek eladásának jövőbeli növekedésével kapcsolatban.

Éppen ezért több autógyártó mérsékli terveit, különösen az Egyesült Államokban, ahol az elektromos járművek eladási számait befolyásolják a visszaszoruló ösztönző intézkedések is.

A fogyasztói aggályok, mint például a kezdetleges töltőinfrastruktúra, a hatótávpara és az akkumulátorcsere költségei is lassítják az elterjedést. Az autógyártók egyébként a részleges átállást részesítik előnyben az elektromos járművekre, a válaszadók közel fele (49 százalék) jelezte ezt, míg 47 százalék azt mondta, hogy cégük teljes portfólióját elektromosra cseréli. Az autógyártók különböző időkereteket követnek az elektromosítás felé, de már csak 23 százalék állítja, hogy az átállásuk 2030-ra befejeződik, míg 24 százalék inkább 2040-re vagy későbbre vállal határidőt. A villanyhajtásra történő átállás legnagyobb kihívása a válaszadók közel háromnegyede (72 százalék) szerint a munkaerő átképzése és a gyártási folyamat átalakítása. Eközben a válaszadók 55 százaléka nyíltan kijelentette, hogy inkább a szükséges készségekkel már rendelkező, új munkavállalókat alkalmaznának a régiek helyett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?