Íme a Singer csodás 500 lovas Porschéja

Hathengeres szívó boxermotorból 500 lovat hozott ki a Singer

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Porschékból száguldó szobrokat építenek a Singernél, de a külső csak a jéghegy csúcsa. A technika mesterien átdolgozott, új autójuknál a Williams segített.


Ha Porsche tuning, akkor Singer, mivel jobbat csinálni abból, mi eleve közel tökéletes, csak nagyon kevesen tudnak. A Singer viszont ilyen, a cégalapító korábban a Porsche versenyrészlegének fejlesztőmérnökeként dolgozott, így nagyjából tudja mi a dörgés. Évről-évre mutatnak valami újat, ám az idei nagy dobásuk az eddigieken is túltesz. A külső csak egy dolog, és bár csak 3D grafikákon láthatjuk, biztosan nem kell majd csalódnunk a kész autóban sem, hiszen a Singer nagyjából ezt a minőséget képes hozni a való életben is.

A dizájn elég erősen változott, de semmit sem vesztett eredeti karakteréből, minden változtatás ízlésesen és elegánsan sikerült. Mivel léghűtéses boxermotor dolgozik a farában, a hűtés volt a legfőbb szempont, így ahová lehetett, oda szellőzőket terveztek. A hátsó kisablakok például egy az egyben a levegő beáramlásáért felelősek, de így legalább nem kellett kivágniuk a karosszériát. A csodás hátsó lámpák olyanok, mintha kis kipufogók lennének, ellenben csupán a kiáramló forró levegőtől tud megszabadulni rajtuk keresztül a motortér. A kidörgők egy szinttel lejjebb vannak, gyönyörű karbonszálas diffúzorba ültetve. Az összképre a BBS által gyártott magnéziumból készült Fuchs stílusú felnik teszik fel a felkiáltójelet.
Hirdetés

A beltér már kevésbé egyszerű, minden teljesen új, a pőrén hagyott lemezeket is szépen kidolgozták, a karbonvázas ülések kinézetét pedig feldolgozni elég nehéz. A nyitott váltókulissza az igaz benzinvérű nyálelválasztását nettó beindítja, hát még ha elfordítja a kulcsot. A 4,0 literes boxermotor a Williams Advanced Engineeringgel közösen készült, a szívómotor 500 lóerőt présel ki magából, amit Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikor keresztül juttat el az aszfaltra. Közte még azért van egy magnéziumból készült hatfokozatú Hewland kézi váltó, de a könnyített anyagból készült elemeket több helyen is megtaláljuk. Magnézium, titán és karbon elemekkel építették meg a karosszériát, a végeredmény üresen 990 kilogramm. Az új Singer Porsche fejlesztésében részt vett például Marino Franchitti autóversenyz és a Top Gear egyik műsorvezetője Chris Harris is. Csupán 75 darab készül a Williams Nagy-britanniai gyárában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?