Merőben eltér a két kivitel, ám az alap közös, ahogyan az is, hogy mindössze 100 darab készül mindkettőből
Bő két hete jelentette be a Toyota, hogy idén ráncfelvarrást kap a GR Yaris, amelyet nem csak teljesítményében, de megjelenésében is átszabtak, természetesen a minél élménydúsabb vezetés érdekében. Az idei WRC bajnokság szezonnyitóján, a Monte Carlo Rallyn a márka gyorsan le is leplezett két limitált szériás kivitelt a modellhez, amelyek a gyártó két szupersztárja, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä nevét viselik. A két modell merőben más megjelenést kapott, de a vezetési módok között is akadnak eltérések.
A fényezés talán a legárulkodóbb, de a hátsó szányak kialakítása is eltér
A nyolcszoros világbajnok Ogier nevével fémjelezett kivitel szürke fényezéssel rendelkezik, a versenyző nemzetiségére utalva pedig néhány helyen elrejtették rajta a francia trikolórt, például az első hűtőrácson. Emellett a kék féknyergek is hamar elárulják melyik példányról van szó, de ha ez sem lenne elég, természetesen Ogier neve is feltűnik a karosszérián, csakúgy mint Rovanperä felirat a másik kivitelen. A címvédő "autója" emellett arról ismerszik meg, hogy háromtónusú, kizárólag ehhez a limitált szériás GR Yarishoz elérhető fényezésben tündököl, valamint a piros féknyergek is árulkodóak.
A féknyergek fényezése is árulkodó: bal képen a Rovanperä Edition, jobbra pedig az Ogier Edition
A karosszérián is feltűnnek a versenyzők nevei
Ogier "autóján" még a francia nemzeti színek is feltűnnek
Az utastérben szintén találkozni a nyolcszoros és kétszeres rali-világbajnok nevével, hiszen a műszerfalon emlékplakett hirdeti a különleges széria létrejöttének miértjét. Emellett a varrások színe is különbözik, mindkét esetben a versenyzők nemzetiségére utalnak. Az Ogier Editionben a piros-szürke-kék, míg a Rovanperä Editionben a kék-szürke árnyalatok fedezhetőek fel, utalva ezzel a címvédő finn származásra.
Az utastérben is nehéz elfelejteni, hogy egy különleges GR Yarisról van szó
A plakett mellett a varratok is emlékeztetnek
Mindkét különleges széria a már frissített GR Yaris műszerfalát kapja
A legörvendetesebb dolog viszont mégis az talán, hogy mechanikusan is hozzányúltak az autókhoz, a Toyota elmondása szerint azért, mert szeretnék egy kicsit közelebb hozni a vásárlókat a WRC (World Rally Championship) világához. A Rovanperä verzióban hagyományos GR Yaris "Gravel" és "Track" módjait a "Kalle" és "Donut" mód váltja. Utóbbit talán nem is kell magyarázni, hiszen a driftelést szolgálja, míg előbbi a CV-csuklóval ellátott hátsó differenciálművel lehetővé teszi a jármű hátuljának agresszív kilengését kanyarba való belépéskor, és az autó elejének kihúzását a gázpedál használatával kanyarból való kilépéskor, amely hozzájárul a gyorsabb versenyidőkhöz.
A módválasztón egy vicces utalás is megjelenik
Az Ogier kivitelben a már említett gyári módokat a "Seb" és a "Morizo" beállítás váltja. Előbbi a "Kalle" módhoz hasonlóan a versenyidőt tarja szem előtt: a hátsó kerekre helyezi a hajtás hangsúlyos részét, míg az első tengely szerepe ebben a módban leginkább a minél precízebb vezetés lehetővé tétele. A másik beállítás Toyoda elnök vezetési stílusát tükrözi, amely annyira tetszett a nyolcszoros bajnoknak, hogy végül ez került bele az autóba. Természetesen itt is a versenyidő a fő szempont, viszont itt a hajtás már teljesen megoszlik az első és hátsó kerekek között a kiváló tapadás és kanyarképességek elérése érdekében, a rendszer pedig csak fékezéskor szól közbe, ha szükséges.
Az értékesítés idén tavasszal indul Japánban, ahol a Toyotánál bevett szokás szerint sorsolással döntik el ki juthat hozzá a különleges modellekhez, nem véletlenül, hiszen a tervek szerint mindössze 100-100 darab készül belőlük. Magyar szemmel nézve jó hír, hogy mindkettőből érkezik egy-egy darab hazánkba is, így akár a magyar utakon is felbukkanhatnak, de valószínűleg inkább egy kollekció színvonalát fogják emelni, mintsem "boltbajárós" autónak használják a leendő szerencsés tulajdonosok. A vételárról nem közöltek információkat.
Magyarországra is biztosan érkezik egy-egy példány, ám a vételárat nem részletezték