Első ránézésre talán fel sem tűnne, hogy nem egy Kangoot látok, pedig a két modell orrán nincs közös karosszériaelem
Nem változtattak sokat a formán, de ahol hozzányúltak, ott legalább igényesen és látványosan tették
A japán DNS-t és a Nissan villanyautós tapasztalatait figyelembe véve akár komikusnak is tűnhet, hogy a legendás NV200 után konkrétan egy átemblémázott Renault Kangoo a folytatás a Nissan villanyfurgonjainak univerzumában, ám jobban belegondolva és az autót kipróbálva teljesen érthető a dolog. A Townstar ugyanis egy kiváló autó, minden téren kategóriája egyik legjobbja, ráadásul a furgonok mezőnyében úgysem igazán számít, hogy ki dolgozott közösen kivel a fejlesztés során. Sokkalta fontosabb a kényelem, a funkcionalitás, a praktikum, az ár és hogy mennyit és mikorra tud szállítani a forgalmazó a modellből.
4,49 méteres hossza és 2,71 méteres tengelytávolsága egyezik a francia változattal, ám itt teljesen más célt is szolgálhat
Az 1,86 méteres szélességével és 1,82 méteres magasságával nem csak furgonnak remek, de egy nagyon tágas családi autóként is kérhető, akár hét üléssel és kétoldali tolóajtóval.
Ezeken a területeken pedig remekel a nem csak a franciákkal közös modell. Ne feledjük, ugyanez az autó még Mercedes logóval is létezik, hamarosan abból is érkezik az elektromos változat. Az igazán szembetűnő különbségek az autó orr-része és a kormány, illetve hogy a Renault "szezám tárulj" B oszlop nélküli ajtómegoldása helyett a Nissan személyautós tech-csomagot kínál a haszonjármű változatban is. A hűtőrács mintája stílusosan az Ariyával közös, a töltőcsatlakozó ugyanúgy a logó alatt kapott helyet, mint a Kangoon, ám a 16 colos dísztárcsák és alufelnik is a Nissan dizájnját hozzák. A hazai piac magánvásárlói számára azonban sokkal fontosabb a tény, hogy személyautóként, akár hétüléses változatban is elérhető lesz a villany-Townstar, a furgon hosszabb változatával egyidőben kezdik majd meg a forgalmazását.
A műszerfal egyszerű és olcsó anyagokat használ, de egyáltalán nem bántó
A 10 colos digitális műszeregységen és a 8 colos navigációs infotainment kijelzőn is osztozik a Kangoval
A beltér is ismerős, ám ez sem válik a Townstar hátrányára. Az egyen-beltér ugyanis rengeteg tárolóhellyel és személyautós extrákkal szolgál. Modern és látványos a digitális műszeregység grafikája, nem csak haszonjárműves szinten elfogadható a központi érintőkijelző színvonala, automata a klíma és kényelmesek az ülések is. A modellbe - részben a téli hatótáv javítása érdekében - kormány- ülés- és szélvédőfűtés is került, ráadásul a hőszivattyú mellett egy különálló, hagyományos villanyfűtés is került az autóba, a rendszer pedig mindig azt használja, amelyik az adott időjárásnál, az adott fűtési feladatra a leghatékonyabb, ráadásul telefonos applikációról vezérelhető állófűtés funkcióval is rendelkezik. Az igazán nagy meglepetés viszont - legalábbis a haszonjárművek mezőnyében - a 360 fokos, felülnézeti kamera a manőverezéshez, illetve az automata parkolás, ezek a Tekna csúcsfelszereltséghez járnak.
A rövid változat 3,3 köbméteres raktere is alkalmas két EUR raklap befogadására
A dobozba nem csak a sofőrülés mögé elhelyezett ablakon láthatunk be, az utasülés mögött ugyanis egy rácsos ajtóval választották el a rakteret. Ezt kinyitva és az utasülést feláldozva a rövid változat 3,3 köbméteres puttonya 3,9 köbméteresre, míg a hosszú változat 4,3 köbméteres kapacitása 4,9 köbméteresre bővíthető. A rövid változat egyébként 600 kilót, míg a hosszú 800 kilót vihet, utóbbiból 5 személyes furgon is készül.
A magánszemélyek körében nagyobb népszerűségre számíthat a később érkező személyautó változat
A legfontosabb részlet azonban maga a hajtás, a Townstar ugyanis, habár kicsit megbújva a tömegben, de eddig is létezett. Az újdonság, hogy immáron tisztán elektromos modellként is elérhető a modell. Ezen a téren sem tartogat azonban túl sok meglepetést: 45 kilowattórás akkujával WLTP szerint akár 301 kilométer megtételére is képes lehet egyetlen töltéssel. Szélsőséges időjárás esetén a folyadékhűtéses rendszer egyaránt véd a túlmelegedés és a hideg miatti drasztikus hatótávcsökkenés ellen.
A legfontosabb extra azonban, hogy a Renault testvéréhez hasonlóan megkapta a 22 kilowattos AC töltés lehetőségét.
Így nagyjából 2,5 óra alatt feltölthető AC-ról, tehát a költséges, problémás és ritka villámtöltés nélkül is. A teljesítménye 122 lóerő, ám a fordulatszámtól függetlenül elérhető, azonnal megérkező 245 newtonméteres forgatónyomaték miatt jóval erősebbnek tűnik, még a teljesítményt visszafogó "Eco" üzemmódban is bőven elég volt az ereje.
A Townstart Franciaországban gyártják a Kangooval együtt
Összefoglalva tehát igenis felér a Nissan több mint egy évtizedes villanyautós tapasztalatával járó elvárásokhoz a Townstar, hiszen ha akartak volna, akkor sem tudtak volna ennél jobb villanyfurgont gyártani a japán mérnökök. Ráadásul az ára sincs az egekben, az Acenta alapváltozat nettó 13,5, bruttó 17,1 millióért vihető haza, míg a Tekna csúcsváltozat a képeken is látható digitális műszeregységgel, 360 fokos kamerával és minden egyéb, elérhető extrával nettó 14,5, bruttó 18,5 millióért kapható. Ezen felül már csak a színek jelenthetnek extra kiadást, illetve a teljes kínálat esetében opcionálisan, 100 ezer forintért kínált bal oldali tolóajtó. A garancia 5 év vagy 160 ezer kilométer az autóra, ám az akkucsomag esetében 8 év.
Valóban a város királya a Nissan újdonsága, furgonként és családszállítóként egyaránt