Íme a legújabb rendőrautó, a Ford Police Interceptor
Itt a legújabb, Ford Explorer alapú rendőrautó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Egyesült Államok legjelentősebb rendőrautó-szállítójának számító Ford a Chicagói Autószalonon mutatta be legújabb járőr- és elfogóautóját.
Nem szerény méretű, 18 colos, de strapabíró acélfelniken gördül a Ford Police Interceptor terepjáró, lemezei golyóállók
Nálunk az utóbbi időben hazai gyártású prémiumautókkal, meg persze Suzukikkal bővül a rendőrség flottája, Dubajban egzotikus szupergépekkel pózolnak a helyi járőrök, Németországban nem ritka a Porsche a testület autóparkjában, az Egyesült Államokban pedig klasszikus beszállító a Ford és a General Motors. Most az észak-amerikai rendőrautó-piac 55%-át magáénak tudó Ford mutatta be legújabb rendőrmodelljét, az Explorer alapú Ford Police Interceptor terepjáró 2016-os kiadását, ami az Egyesült Államok legnépszerűbb járőrautója.
Némi frissítéssel, V6-os szívó és turbós benzinmotorokkal vág neki a 2016-os modellévnek az Egyesült Államok legnépszerűbb rendőrautója
Minden elképzelhetőt megtett annak érdekében a márka, hogy hosszú távon magáénak tudhassa az előkelő címet, így például létrehozta a "Ford Rendőrségi Tanácsadó Testület" nevű intézményt, hogy annak észrevételei alapján fejleszthesse modelljeit. Az új orr- és farkialakítást, friss fényszórókat és műszerfalat kapott rendőr-SUV-ba így továbbfejlesztett elektromos rendszer került, hogy még hatékonyabban láthassa el kiegészítő berendezéseit. Itt debütál a "Felügyeleti Üzemmód", ami jelzi a vezetőnek, ha valaki hátulról közelít a járműhöz. Ilyenkor a vezetőoldali ablak automatikusan felhúzódik, és minden ajtózár reteszel. Újdonság a csomagtér nyitást a zárást követő 45 másodpercig engedélyező műszerfali gomb, melynek segítségével a rendőrök kiszállás, ajtózárás után is hozzáférhetnek az ott tárolt felszereléseikhez. [kepallojobb=290344]Nem csak Amerikának készül, összesen 80 országban kapható, temérdek kiegészítővel[/kepallojobb]
A 2016-os modell alapfelszerelésként kap mosóberendezéssel ellátott (!) tolatókamerát, melynek képe 4 colos kijelzőn jelenik meg, opcióként a visszapillantóba is kerülhet. A Ford Police Interceptor terepjáró alapmotorja egy 3,7 literes V6-os benzines 304 lóerős teljesítménnyel és 379 Nm forgatónyomatékkal, ha valamelyik testület erősebbre vágyna, 365 lóerős, 474 Nm-es, 3,5 literes EcoBoost V6-os is rendelhető. Alapáras az összkerékhajtás és a különleges, hatfokozatú, "Elfogó Üzemmódot is kínáló" automataváltó. Amikor az autó elektronikája a fékpedál kezelése, a lassulás mértéke és az oldalirányú gyorsulás adatai alapján agresszív vezetési helyzetet érzékel, a sebességváltó automatikusan kilép a normál, üzemanyag-takarékos programból, és "Elfogó Üzemmódba" kapcsol. Utóbbiban a sebességfokozatok fel- és visszakapcsolása az agresszív vezetési stílust támogatja, ám ennek végeztével a rendszer visszavált az üzemanyag-takarékos működésre. A szoftvert arra hangolták, hogy alkalmas legyen a hátramenet közben végrehajtott "rendőrkanyarra" is, amikor a jármű 180 fokban megpördül, és előremenetben folytatja útját ugyanabban az irányban. Az extrém igénybevételekre tervezett különleges hűtőrendszer mellett a Police Interceptor egyedi fejlesztésű fékrendszert is kapott. A 18 colos acél keréktárcsák ventilációs felületeket kaptak a fékek hűtésére. Az autó arra készült, hogy jól bírja a rendőri munka jelentette igénybevételt; ezt a célt szolgálják a hajtáslánc erős függesztései, a megerősített segédkeret-csatlakozások, valamint az egyedi csapágyazás is. A futóműben nagyobb átmérőjű tekercsrugók találhatók. E fejlesztések eredményeképpen minden Police Interceptor modell megfelel a rendőri szolgálat legszigorúbb követelményeinek is. Még a gumiabroncsok is nagyobb terhelésre készültek, hiszen az autók néhány körzetben akár 80 000 kilométert is lefutnak évente.
Az "alapverzió" 304, az erősebbik 365 lóerős, mindkettő összkerékhajtású és különleges automataváltós
Nem kispályás
A nem csak az Egyesült Államokban, hanem a világ több mint 80 országában kapható Police Interceptor terepjáró a Police Interceptor szedánhoz hasonlóan Amerika szívében, a Chicago Összeszerelő Üzemben készül. Amikor a gyár végez a szerelési alapműveletekkel, a járművek egy mérfölddel távolabbra, a Troy Design and Manufacturing üzemcsarnokába kerülnek, ahol felszerelik őket a rendőrség különleges berendezéseivel. A Troy Design and Manufacturing a Ford száz százalékos tulajdonú leányvállalata; az 5000 négyzetméteres üzemben 200 dolgozó kelti életre a Police Interceptor járőrkocsikat. A rendfenntartó szervek 125 felszereltségi csomag közül választhatnak, amelyek közt számos világítási opció, burkolat és stílus található. Az üzem munkatársai tavaly 36 000 járműbe mintegy 269 000 rendőrségi kiegészítőt építettek be. A Police Interceptor egyik legfontosabb és legjellegzetesebb berendezése a világítás és a fényhíd: a 2016-os Police Interceptor vásárlói 25 különféle "lámpázásból" válogathatnak. Az új modell villanófényei jobban belesimulnak az orr- és a hátsó rész felületébe, így a járőrkocsik dizájnja letisztultabbá vált. A rendőrautó-nosztalgia előtti tisztelgésként a Ford egy fehér fényű, váltakozó jelzőfunkciót is beépített a távolsági fényszórók izzóihoz.
A Ford Police Interceptor terepjáró legfontosabb jellemzői
- A Nemzeti Igazságügyi Intézet szabványai szerint III. fokozatú golyóálló lemezek a vezető- és utasoldali ajtókban
- Kézhasználat nélkül vezérelhető SYNC® információs technológia, aminek segítségével a járőrök hangutasítással kezelhetik kommunikációs- és audiorendszereiket
- Opcionális Holttérfigyelő Rendszer (BLIS®), ami a két hátsó karosszériaelem alatt elhelyezett radarokkal érzékeli a szomszédos sávokban haladó járműveket. A rendszer a külső visszapillantó tükörben felvillanó fényjelzéssel figyelmeztet, ha egy jármű belép a vezető holtterébe
- Opcionális Keresztirányú Forgalomfigyelő, ami a BLIS radarjával érzékeli a közeledő járműveket, amikor az autó lassan kitolat egy parkolóhelyről. A rendszer csak akkor működik, amikor az autó hátramenetben halad, és a keresztirányból érkező jármű három autó szélességének megfelelő távolságon belülre kerül
- Opcionális tolatóradar, ami hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha 1,8 méteres távolságon belül akadály kerül a tolató jármű útjába