Íme a legújabb, legolcsóbb, minden bizonnyal legfontosabb Tesla
Bemutatkozott a Tesla Model 3, ami végre nyereségessé teheti a céget
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a Tesla eladások, meg persze részvényárak szempontjából is nagyot ment az elmúlt években, eddig veszteséges volt. Most viszont itt a Model 3.
Elon Musk, illetve az általa vezetett és alapított Tesla Motors híres arról, hogy tartja a szavát. Jó ideje megígérték, hogy az olcsó tömegmodellnek szánt Model 3 bemutatója 2016. március 31-én lesz. Meg is tartották, óriási tömeg várta és követte élőben a debütálást, de
a márkaszalonok előtt is ugyanúgy sorakoztak a kuncsaftok, mintha csak egy új iPhone jelent volna meg.
Az ugyanis már előre is tudható volt, hogy már rögtön a debütálás után be lehet majd fizetni a legújabb és legolcsóbb Teslára, mindössze 1000 dollárt kellett letenni ahhoz, hogy 2017 végén majd elsőként szállítsák számukra a Model 3-at.Azt a Model 3-at, ami a Model X-hez hasonlóan hűtőmaszk nélküli frontot, félkésznek tűnő műszerfalára pedig óriási érintőképernyőt kapott. Elon Musk elárulta, hogy az akár hétüléses Model S és Model X-hez hasonlóan ez is 5 teljes értékű ülést fog adni (a hatodik és hetedik ülőhely a többi, ma kapható Teslában is csak gyerekeknek megfelelő, számukra viszont szabványos gyerekülés). A helykínálat érdekében - amennyire a biztonság engedte - a lehető leginkább előretolták a műszerfalat. Elon Musk hangsúlyozta, hogy a Model 3 jóval tágasabb utasteret fog adni, mint egy hasonló külméretű belső égésű motoros autó.
A kínálatról egyelőre annyit tudni csak, hogy a "legszerényebb" verzió is 6 másodperc alatt fogja futni a 100 km/órás sprintet, de lesznek még erősebb variánsok is. A hatótáv alsó hangon 215 mérföld (344 km) lesz, nyilván rá kellett licitálni a Chevrolet Bolt 200 mérföldesére. A Model 3 nem csak tágas és korrekt hatótávú, hanem biztonságos is lesz, az amerikai NHTSA törésteszten minden kategóriában 5 csillagos eredményt ígérnek számára. Nem mellesleg alapáron meg fogja kapni a Tesla már ismert, nem szerény képességű Autopilot rendszerét.
Ha egy kicsit visszatekintünk, az első Tesla, a kis szériában gyártott Roadster az emberek gondolkodását kellett megváltoztassa a villanyautók kapcsán, és azt kívánta mutatni, hogy egy villanyautó is lehet gyors és élményszerűen vezethető. Utána a Model S már azt demonstrálta, hogy teljes értékű autó is lehet elektromos. A vevők fele azonban ma már a szabadidő-autókat részesíti előnyben a szedánokkal szemben, ezért készítették el a Model S platformján a Model X-et is, amellyel azonban továbbra is a prémiumautók árkategóriájában maradtak. Az eddigi vevők, meg persze a befektetők pénzéből kifejlesztett Model 3 azonban már
megfizethető lesz a maga 35 ezer dolláros alapárával, első Teslaként tömegmodellé válhat.
Ehhez persze új, "Gigafactory" néven emlegetett üzemet épített a Tesla, amivel egyben a világ legnagyobb lítium-ion akkugyártója is lesz. A termelés jövőre kezdődik, ahogyan a kiszállítások is, ahogyan azt már elárultuk, nem az év elején, hanem a végén. Aki megnézné a teljes bemutatót, az alábbi filmen keresztül átélheti a 25 perces show-t, ami természetesen még csak az első része volt a Model 3 debütálásának, ám az most még nem publikus, hogy a jövőben milyen további bemutatók, mikor lesznek, de biztosan várhatók, hiszen az ár mellé még a részletes műszaki- és felszereltségadatokat is jó lenne megismerni. Egyelőre annyi tudható, hogy extrák nélkül is nagyon meggyőző lesz már a 35 ezer dolláros alapváltozat is.
Egy kicsit pontositanek. Amikor be lehetett fizetni a szalonokban meg nem volt se kep se hang a
model 3-rol. A fiam a 6.ik volt a sorban reggel 6-kor Cincinnatiban, nyitaskor mar 130-an voltak mogotte
( de 10-kor) a bemutato itteni ido szerint este 11;30-kor volt, tehat amikor befizettek a penzt, meg nem lattak
hogy mire. Udv.
Direkt van ennyire elmosódva a gyári sajtókép?
35e dollár nagyon megfizethető ár, az ottani átlagkeresetek figyelembe vételével mindenképpen. Nagyjából, mintha idehaza 8500 dollárba kerülne..
Ez elől a kérdés elől még anno Kempelen mester is elfutott. Ilyenkor nincs mondanivalójuk. Csak fikáznak. Valószínűleg neked lesz igazad ezért vannak igy megsértődve a verrógépekre, mert lemaradtak és azóóta úgy viselkednek mint egy sértődőtt óvodás.
Mivel az 1,8-as turbó nélküli “varrógép” motorral ellátott autó simán otthagyja a 2,0-2,5l-es nyomatékos turbódízelt, így csak ezzel a szöveggel tudja magát nyugtatni. 🙂
Azért a 1x felsorolhatnád hogy milyen varrógépekben ültél eddig. Csak hogy értsük a viszonyítási alapot. Vagy csak a diótörő nyomatékú turbósok tesznek ennyire magabiztosan arrogánssá? 🙂 Várom a varrógéplistát.
Az túl nagy.
Jobban tetszene ez a változat azzal a P85D 700 lovas hajtáslánccal, de sajnos azt még nem lehet megrendelni.
kb. 15 millióért nem is lenne rossz vétel. 🙂
A középkonzol Élőben sokkal jobban néz ki mint a képeken. És kellően funkcionális. Hiába integrálta szebben a Volvo, a Tesláé sokkal jobban működik (nagy gondok, könnyen észlelhető funkciók)…
Akkor mit tart vissza? 🙂 vedd a fullos Model S-t. Az tényleg ferrarikat eszik reggelire. Csak tudom, te nem szereted ha egy autó erőből megoldja, neked varrógép kell 🙂
Azért amikor a 900nm diszkréten megroppantja a gerinced a padlózásra, és közben az egyetlen hang amit hallassz az a gumitől jön, az valami leírhatalan…
Ha csak felel olyan jó ez a kocsi mint amire számítok, akkor Amerika visszavette a prémiumközepes lépcsősök piacát…
kicsit peresek azok a kerekek, haha 😀
érdekes a frontrész, hogy ilyen semmilyen….kicsit emlékeztet az igénytelen lefalazott suftni lökőkre így. egy fekete műanyag betétet rakhattak volna rá….no mind1. az az álló lcd asztal is elég érdekes mint középkonzol.
Én csak olyan Teslát vennék, ami Lambókat és Ferrarikat aláz. 🙂
Jól néz ki, viszont a márkaarculatot nagyban meghatározó hűtőrács eltűnt. Vagy ezentúl ilyen lesz a tipikus Tesla-frontrész? Egy ilyen kis múltú cégnél még belefér, ha keresi az útját design terén. Lényeg, hogy teljes bizonyossággal kijelenthető: a Tesla menő. Hajrá!