Íme a legújabb BMW X5 és X6, mutatjuk az újdonságokat!

Hatalmas képernyőkkel és még vadabb külsővel frissültek a bajorok sláger SUV-jai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ikonikus szabadidő-autó a BMW X5 és X6 is, mindkettő friss külsővel és rengeteg kisebb-nagyobb módosítással vág neki az új modellévnek.

A BMW-nél már a 2024-es modellévre mutatják be az újdonságokat: amíg a külső csak óvatosan változik az X5 és X6 modelleken, addig a lemezek alatt komoly újításokat találunk. A márciustól kapható, áprilistól pedig az amerikai Spartanburgban gyártásba is kerülő, frissített modellek látványos tech-csomaggal és némi villanyos rásegítéssel erősítenek, már persze rengeteg egyéb apróság mellett.
Hirdetés
Az X5 xDrive40i, illetve az X6 xDrive40i is megkapja a BMW legújabb fejlesztésű, 3,0 literes, soros hathengeresét, amelyekhez 48 voltos lágyhibrid-rendszer társul. Az aprócska villanymotor ugyan mindössze 12 lóerős, ám 200 newtonméternyi nyomatékkal segít rá, így a rendszerteljesítmény 47 extra lóerővel 380 lóerőre nőtt, amelyhez 70 Nm-rel nagyobb, immár 520 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Utóbbi a lágy-hibrid technológia ideiglenes teljesítmény-többletével 540 Nm-re növelhető. Az erőforrás 5,4 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra a modellpárost. Az xDrive45e helyére érkező xDrive50e PHEV egy soros hathengeres benzinmotorral és az új elektromos és 700 Nm forgatónyomatékkal bír, elődjét 96 lóerővel, illetve 100 newtonméterrel haladja meg. A benzinmotor 313 lóerős, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített, kompakt elektromos motor pedig 197 lóerős, itt 84 lóerőnyi növekedést tapasztalhatunk, forgatónyomatéka pedig ideiglenesen akár 450 Nm is lehet. A BMW X5 xDrive50e így 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára. Mindehhez a korábbi 17,1 kWh kapacitású akkucsomag helyett egy 25,7 kilowattórás egység társul, az AC töltés pedig 7,4 kilowattra nőtt, a várható tisztán elektromos hatótáv 64 kilométer. A legkevesebb módosítást az X5 és X6 M60i hajtásláncok kapták: továbbra is a BMW M GmbH által fejlesztett 4.4 literes V8-as benzinmotorok dolgoznak bennük. A hengersorok közé épített kipufogócsonkkal dolgozó, M TwinPower Turbo technológiás erőforrás maximális teljesítménye 530 lóerő, amelyhez 750 Nm forgatónyomaték társul. A nyolchengeres benzinmotor legkorszerűbb változata 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a BMW X5 M60i xDrive és a BMW X6 M60i xDrive modellpárost. Dízelfronton az xDrive30d soros hathengeres dízelmotort csiszolták tovább a mérnökök. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás az alumínium helyett acél dugattyúkkal, optimalizált olajleválasztó rendszerrel és új közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel dolgozik. Az új dízelmotorok is megkapták a legfrissebb lágy-hibrid technológiát, így 298 lóerő maximális teljesítményt és 670 Nm forgatónyomatékot kínálnak 6,1 másodperces nulla-százas sprinttel. Mindegyik erőforráshoz kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető, új, nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, a teljesítmény pedig a BMW xDrive intelligens összkerékhajtásán keresztül jut el az aszfaltra.
Hirdetés
Látvány terén óvatosan vadítottak a modelleken a BMW dizájnerei. A fényszórók 3,5 centivel keskenyebbek, új keretet kaptak a vesék és a lökhárítók is modernebbek. Az X5 modellen is elérhetővé válnak a világító vesék, az X6 alapáron sportcsomaggal érkezik, a V8-as csúcsváltozatok pedig négy kipufogóvéggel hirdetik a sportosságot. Új színek is érkeztek, amelyek a Blue Ridge Mountain metallic, a Brooklyn Grey metallic, a Skyscraper Grey metallic, és a Frozen Pure Grey metallic neveket kapták. Az X5 M60i xDrive különleges színe innentől a kék Marina Bay Blue metallic, míg az X6 M60i xDrive esetében ez a szerep a zöld Isle of Man Green metallic árnyalatnak jutott. A frissített X5 és X6 modellek beltérben jóval látványosabbak a változások. A képernyők immáron a BMW új, ívelt kijelzős táborát bővítik: egyetlen üveglap mögött helyezkedik el a 14,9 colos és a 12,3 colos kémernyő, a 15 különböző színű hangulatvilágítás pedig remek légkört teremt a kabinban. Vezetéstámogató rendszerek terén is komoly az előrelépés: az alapfelszereltségként kínált parkolóasszisztensnek a tolatókamera és a tolatási segédlet mellett a kihajtásfigyelő funkció és a vontatmányasszisztens is része. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, új parkolósegéd pedig lehetővé teszi, hogy okostelefonról távírányítsuk az autót az automatizált parkolás teljes folyamata alatt, illetve a manőverasszisztenssel még akár 200 méter teljesen automatizált manőverezési távolságot is az autóra bízhassunk, miután helyet foglaltunk.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?