Bemutatkozott a 2024-es BMW X5 és X6
A vesék új keretet, a lámpatestek keskenyebb dizájnt kapnak
A lökhárítókat is újradolgozták
A BMW-nél már a 2024-es modellévre mutatják be az újdonságokat: amíg a külső csak óvatosan változik az X5 és X6 modelleken, addig a lemezek alatt komoly újításokat találunk. A márciustól kapható, áprilistól pedig az amerikai Spartanburgban gyártásba is kerülő, frissített modellek látványos tech-csomaggal és némi villanyos rásegítéssel erősítenek, már persze rengeteg egyéb apróság mellett.
Az X6 és az M60 modellek is új, modernebb külsőt kapnak
Az
X5 xDrive40i, illetve az
X6 xDrive40i is megkapja a BMW legújabb fejlesztésű, 3,0 literes, soros hathengeresét, amelyekhez 48 voltos lágyhibrid-rendszer társul. Az aprócska villanymotor ugyan mindössze 12 lóerős, ám 200 newtonméternyi nyomatékkal segít rá, így a rendszerteljesítmény 47 extra lóerővel 380 lóerőre nőtt, amelyhez 70 Nm-rel nagyobb, immár 520 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Utóbbi a lágy-hibrid technológia ideiglenes teljesítmény-többletével 540 Nm-re növelhető. Az erőforrás 5,4 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra a modellpárost. Az xDrive45e helyére érkező
xDrive50e PHEV egy soros hathengeres benzinmotorral és az új elektromos és 700 Nm forgatónyomatékkal bír, elődjét 96 lóerővel, illetve 100 newtonméterrel haladja meg. A benzinmotor 313 lóerős, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített, kompakt elektromos motor pedig 197 lóerős, itt 84 lóerőnyi növekedést tapasztalhatunk, forgatónyomatéka pedig ideiglenesen akár 450 Nm is lehet. A BMW X5 xDrive50e így 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára. Mindehhez a korábbi 17,1 kWh kapacitású akkucsomag helyett egy 25,7 kilowattórás egység társul, az AC töltés pedig 7,4 kilowattra nőtt, a várható tisztán elektromos hatótáv 64 kilométer.
Motorok terén is rengeteg a kisebb-nagyobb újítás
A legkevesebb módosítást az
X5 és X6 M60i hajtásláncok kapták: továbbra is a BMW M GmbH által fejlesztett 4.4 literes V8-as benzinmotorok dolgoznak bennük. A hengersorok közé épített kipufogócsonkkal dolgozó, M TwinPower Turbo technológiás erőforrás maximális teljesítménye 530 lóerő, amelyhez 750 Nm forgatónyomaték társul. A nyolchengeres benzinmotor legkorszerűbb változata 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a BMW X5 M60i xDrive és a BMW X6 M60i xDrive modellpárost. Dízelfronton az
xDrive30d soros hathengeres dízelmotort csiszolták tovább a mérnökök. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás az alumínium helyett acél dugattyúkkal, optimalizált olajleválasztó rendszerrel és új közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel dolgozik. Az új dízelmotorok is megkapták a legfrissebb lágy-hibrid technológiát, így 298 lóerő maximális teljesítményt és 670 Nm forgatónyomatékot kínálnak 6,1 másodperces nulla-százas sprinttel. Mindegyik erőforráshoz kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető, új, nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, a teljesítmény pedig a BMW xDrive intelligens összkerékhajtásán keresztül jut el az aszfaltra.
Az M változatok négy kipufogót kapnak hátra
Látvány terén óvatosan vadítottak a modelleken a BMW dizájnerei. A fényszórók 3,5 centivel keskenyebbek, új keretet kaptak a vesék és a lökhárítók is modernebbek. Az X5 modellen is elérhetővé válnak a világító vesék, az X6 alapáron sportcsomaggal érkezik, a V8-as csúcsváltozatok pedig négy kipufogóvéggel hirdetik a sportosságot. Új színek is érkeztek, amelyek a Blue Ridge Mountain metallic, a Brooklyn Grey metallic, a Skyscraper Grey metallic, és a Frozen Pure Grey metallic neveket kapták. Az X5 M60i xDrive különleges színe innentől a kék Marina Bay Blue metallic, míg az X6 M60i xDrive esetében ez a szerep a zöld Isle of Man Green metallic árnyalatnak jutott.
A beltér is frissül, a műszerfal megkapja az ívelt kijelzőt
Az ülések és az utastér többi része is új anyagokat és mintákat kapnak
A hangulatvilágítás tovább vadítja a belteret
A frissített X5 és X6 modellek beltérben jóval látványosabbak a változások. A képernyők immáron a BMW új, ívelt kijelzős táborát bővítik: egyetlen üveglap mögött helyezkedik el a 14,9 colos és a 12,3 colos kémernyő, a 15 különböző színű hangulatvilágítás pedig remek légkört teremt a kabinban. Vezetéstámogató rendszerek terén is komoly az előrelépés: az alapfelszereltségként kínált parkolóasszisztensnek a tolatókamera és a tolatási segédlet mellett a kihajtásfigyelő funkció és a vontatmányasszisztens is része. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, új parkolósegéd pedig lehetővé teszi, hogy okostelefonról távírányítsuk az autót az automatizált parkolás teljes folyamata alatt, illetve a manőverasszisztenssel még akár 200 méter teljesen automatizált manőverezési távolságot is az autóra bízhassunk, miután helyet foglaltunk.
Az újdonságok nagyjából két hónap múlva kerülnek gyártásba