Így néz ki öt ajtóval a Suzuki Jimny!
Főként oldalról tűnnek fel a változások, az autó eleje és hátulja lényegében érintetlen maradt
Megmaradt a fekete tető lehetősége is, ám így jelentősen hosszabbra nyúlik
Évek óta vár erre az internet népe, legalább annyira, mint az indiai piac, ahol bemutatták: megérkezett az ötajtós Suzuki Jimny. A Maruti Suzuki termékét az Auto Expo 2023 rendezvényen mutatták be, és lényegében ugyanazt a létraalvázas terepjárót kell elképzelni, amit már jól ismerünk, csak épp lényegesen nagyobb és tágasabb, ötajtós változatban. Amíg a japánban ismerős kei car változat 3,395 méteres, addig a nemzetközi modell, amelyet nálunk is kapni haszonjárműként (
a tesztje ide kattintva olvasható) már a 3,6 métert is meghaladja. Ehhez képest a frissen bemutatott ötajtós már a 4 métert közelíti a 3985 milliméterével. Ehhez a 2,6 métert alulról súroló tengelytáv is társul, a már megszokott 1,65 méteres szélesség és 1,72 méteres magasság mellé. Természetesen a stílus is a régi maradt, akár fekete tetővel is kérhető a vidám színek mellé, amelyet 15 colos felnik és a csomagtérajtóra rögzített pótkerék vadítanak meg igazán.
A műszerfal alig változott
A szögletes formák mögött modern extrák bújnak meg
Biztonság terén sem szenvednek hiányt a vásárlói, 6 légzsákkal árulják
A beltér nagyrészt a háromajtós személyautóból lehet ismerős, alig találni különbségeket. A 9 colos infotainment rendszer vezeték nélkül tudja az Android Auto és Apple CarPlay funkciókat a telefontükrözés rajongóinak, de tolatókamerával és Arkamys hangrendszerrel is kérhető. Biztonsági extrák terén visszagurlásgátlót és lejtmenet-asszisztenst is kínál a hat légzsák, az ESP és az elektronikus fékerőszabályzó mellé a szögletes, régimódi és faék egyszerűnek tűnő modell. Persze ennél az autónál aligha zavarnak bárkit a puritán kapaszkodók és a fedetlen csavarok, hiszen ez egy valódi terepjáró, öt személlyel is. A hátsó padon ugyanis három szett övet találunk, mögötte pedig egy 208 literes csomagtartót, ami 332 literesre bővíthető.
A motor a nálunk is használt, 1,5 literes, benzines erőforrás
A motortérben a már jól ismert, lágyhibrid, 1,5 literes, négyhengeres benzinmotort találjuk, amely 134 Nm nyomatékkal bír. Természetesen az összkerék-hajtás is megmaradt, váltófronton pedig egy ötsebességes kézi és egy négysebességes automata közül választhatnak a vásárlók. A 210 milliméteres hasmagasság mellett a hosszabb tengelytávval 36 fokos első, 24 fokos középső és 50 fokos hátsó terepszögekkel szolgál, ha komolyabb terepezésre használná valaki. Magyarországon szinte biztosan nem fogják forgalmazni, ám az indiai vásárlók már leadhatják rá a rendeléseket, májusban pedig már a szalonokba is megérkezik. Az indiai piacon kívül Afrikában, Dél-Amerikában és Ausztráliában is kapható lesz az ötajtós Jimny.
Terepszögei a hosszabb tengelytávolsággal is kiemelkedőek
Hiába több az ajtó, a Jimny továbbra is vérbeli terepjáró
Megkaphatná a Vitara turbós motorját, azzal lenne az igazi. Most is sok országban lehet turbófeltöltést beleszereltetni .