Az M4 CSL nem csak vadul néz ki, a versenypályán is tudja a dolgát
Az M részleg 50. születésnapját ünneplő emblémával is kapható, de ezen kívül is rengeteg látványos megoldással szolgál
Megérkezett a BMW M4 CSL, amely nem csak az adatai és a megjelenése miatt különleges, mindösszesen 1000 darabot tervez gyártani belőle a BMW az egész világnak. Az M4 Competition alapjaira épülő, ám annak sportosságát még tovább kitoló kupé Nürburgring Nordschleife körideje 7:20.2 lett, amellyel a gyártó valaha volt legjobbja ezen a téren. Ehhez 543 lóerőt és 650 Nm csúcsnyomatékot kellett kifacsarni a BMW 3,0 literes, turbós sorhatosából, az említett nyomatékadat ráadásul igen komoly tartományban, 2750 és 5950 közt elérhető. Mindez a nyolcsebességes, Drivelogic technológiás automataváltóval és kizárólag hátsókerék-meghajtással 3,7 másodperc alatti 0-100 időt jelent, a végsebessége pedig elektronikusan szabályzott, 307 km/óránál.
A 3,0 literes, hathengeres benzinmotorja 550 lóerős, csúcsnyomatéka 650 Nm
Az autó orrát és hátulját egyaránt módosították a jobb hűtés és légellenállás érdekében
A dizájn is a sportosságot szolgálja, amit itt láttok, az bizony nem csak a szemek kápráztatásáért került az autóra. Az orr-rész optimalizálása például a még hatékonyabb hűtés elérése érdekében történt, a rengeteg szénszálas elem pedig a súlycsökkentés jegyében került rá, a hátsó ülések eltávolításával és az elsők egyedi, szénszálas kagylóülésekre cserélésével, a könnyebb és kevesebb hangszigeteléssel, illetve a szénszálas műanyag karosszériaelemekkel és alkatrészekkel 108,8 kilót spóroltak, így az autó mindösszesen 1605 kilót nyom. Ebben persze olyan apróságok is benne vannak, mint például a vesék műanyag részeinek vagy egyes beltér-elemeknek a néhány grammal könnyebbre cserélése, ám a BMW is jól tudja, hogy ebben az esetben a sok kicsi tényleg sokra megy.
A beltérben a BMW megszokott műszerfaldizájnját könnyített elemek, velúrborítású sportkormány és néhány CSL felirat is feldobja
Az első üléseket egyedi, szénszálas vázzal rendelkező kagylóülésekre cserélték, míg a hátsókat teljesen eltávolították a BMW mérnökei a súlycsökkentés jegyében
A kardánbox könnyített, szénszálas műanyagból készült, benne a nyolcsebességes automataváltó karja látható, amely kézi üzemmódba is kapcsolható, akár a kormány mögül is vezérelhető
Ezt a teljesítményt persze meg is kell tudni zabolázni, ezért elöl rögzített hatdugattyús féknyergeket és 15,7 colos tárcsákat szereltek rá, hátul pedig, ugyan egydugattyús és úszónyerges megoldással, de szintén hatalmas, 15 colos tárcsákat kapott. Mindezt 21 vagy 22 colos, matt fekete könnyűfém felnikkel kérhetik majd a vásárlók, amelyeken gyárilag Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumik feszülnek.
A tömegcsökkentés mellett a fékeket és a gumikat is a versenypályára optimalizálták
Az első példányok gyártása idén júliusban kezdődik