Íme a legdurvább BMW M4, amelyből csak 1000 darab készül

Bemutatták a BMW M4 limitált, 550 lóerős, CSL csúcsváltozatát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megérkezett a BMW M divíziójának legújabb aszfaltszaggatója, a Nordschleife legújabb bajor bajnoka. A végletekig könnyített, brutális M4 méltó tisztelgés a részleg 50 éves múltja előtt, akárcsak a zöld pokolban elért 7 perc és 20,2 másodperces körideje.

Megérkezett a BMW M4 CSL, amely nem csak az adatai és a megjelenése miatt különleges, mindösszesen 1000 darabot tervez gyártani belőle a BMW az egész világnak. Az M4 Competition alapjaira épülő, ám annak sportosságát még tovább kitoló kupé Nürburgring Nordschleife körideje 7:20.2 lett, amellyel a gyártó valaha volt legjobbja ezen a téren. Ehhez 543 lóerőt és 650 Nm csúcsnyomatékot kellett kifacsarni a BMW 3,0 literes, turbós sorhatosából, az említett nyomatékadat ráadásul igen komoly tartományban, 2750 és 5950 közt elérhető. Mindez a nyolcsebességes, Drivelogic technológiás automataváltóval és kizárólag hátsókerék-meghajtással 3,7 másodperc alatti 0-100 időt jelent, a végsebessége pedig elektronikusan szabályzott, 307 km/óránál.
Hirdetés
A dizájn is a sportosságot szolgálja, amit itt láttok, az bizony nem csak a szemek kápráztatásáért került az autóra. Az orr-rész optimalizálása például a még hatékonyabb hűtés elérése érdekében történt, a rengeteg szénszálas elem pedig a súlycsökkentés jegyében került rá, a hátsó ülések eltávolításával és az elsők egyedi, szénszálas kagylóülésekre cserélésével, a könnyebb és kevesebb hangszigeteléssel, illetve a szénszálas műanyag karosszériaelemekkel és alkatrészekkel 108,8 kilót spóroltak, így az autó mindösszesen 1605 kilót nyom. Ebben persze olyan apróságok is benne vannak, mint például a vesék műanyag részeinek vagy egyes beltér-elemeknek a néhány grammal könnyebbre cserélése, ám a BMW is jól tudja, hogy ebben az esetben a sok kicsi tényleg sokra megy. Ezt a teljesítményt persze meg is kell tudni zabolázni, ezért elöl rögzített hatdugattyús féknyergeket és 15,7 colos tárcsákat szereltek rá, hátul pedig, ugyan egydugattyús és úszónyerges megoldással, de szintén hatalmas, 15 colos tárcsákat kapott. Mindezt 21 vagy 22 colos, matt fekete könnyűfém felnikkel kérhetik majd a vásárlók, amelyeken gyárilag Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumik feszülnek.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?