Íme a kettes BMW-ből az új kupé, ami ott hajt, ahol kell!

Vonzó külsővel és három motoropcióval debütált a BMW 2-es kupéja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új BMW 2-es Coupé stílusával, soros hathengeres csúcsmotorjával, hátsókerék-meghajtásával és a 4-es sorozatból átemelt futómű-alkatrészeivel hódít majd. Mutatjuk a részleteket!

Az új BMW 2-es Coupé 2021. július 8-án, a nagy-britanniai Goodwood Festival of Speed nyitónapján ünnepli világpremierjét. A kompakt négyüléses San Luis Potosí városában, a BMW Group mexikói gyárában készül majd. A sorozat - a BMW M GmbH közreműködésével kifejlesztett, nagyteljesítményű - csúcsmodellje 2022 elején érkezik meg az utakra. A gyártó ígérete szerint a legextrémebb vezetési szituációk közepette is mindig agilis, pontosan irányítható lesz, Sportosságát a kompakt méreteinek, a karosszéria és a futómű könnyűszerkezetes tervezésének, a közvetlen elődmodellhez képest több mint 12 százalékkal nagyobb torziós merevségnek, a szinte tökéletes, 50:50 arányú súlyelosztásnak és az optimalizált aerodinamikai tulajdonságoknak köszönheti.
Hirdetés
Az autó formanyelvét oldalnézetből a hosszú motorháztető, a rövid túlnyúlások és az erőteljesen kidolgozott hátsó kerékjárati ívekre épített, hátratolt utastér egysége határozza meg. Az új kettes Coupé 4,537 m hosszú és 1,838 m széles, így a közvetlen elődmodellhez képest 105, illetve széltében 64 milliméterrel nőtt. Az újdonság eközben 28 milliméterrel alacsonyabb, 1,39 méter magas lett, 2,74 méteres tengelytávolsága és széles nyomtávjai is nagymértékben hozzájárulnak sportosságához. Emellett ez egy valódi kupé: a motorháztető, a tetőív és a csomagtérajtó klasszikus, sportos sziluettje teszi ezt egyértelművé. Az alapárasan LED-technológiás első fényszórókat a frontrész két szélére pozicionálták a készítők, az ikonikus BMW 02 után mindkét oldalt egyetlen, kecsesen ívelt fénydizájnnal. Extraként az vakításmentes BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztenssel dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók is megrendelhetők, az M lights Shadow Line külső felszereltségi csomaggal akár sötétített fényszóró-betétekkel is. Mindez az opcionális M Sport felszereltségi csomaggal még tovább vadítható. A soros hathengeres csúcsmotor turbós-benzines, 374 lóerő maximális teljesítményre képes, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtásával viszi erejét az aszfaltra, mindezt WLTP szerinti 8,1–8,8 liter/100 km fogyasztással. Ehelyett egy négyhengeres benzinmotor és egy négyhengeres dízelmotor is választható, amelyek egyaránt a hátsó tengelyre küldik teljesítményüket és forgatónyomatékukat. A 220i Coupé a hengerfejbe integrált kipufogócsonkkal érkezik, 184 lóerő maximális teljesítményével és 300 Nm csúcsnyomatékával 7,5 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet. A 220d, 48 Voltos lágyhibridként Coupé WLTP szerint 5 literrel beéri 100 kilométeren. Maximális teljesítménye 190 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 400 Nm, így 6,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-ra.
Hirdetés
Az új BMW 2-es Coupé a magasabb kategóriák prémium minőségű utasterét is megörökölte, amelyekhez csúcstechnológiás járművezérlő és járműkapcsolati innovációk társulnak. A vezető felé forduló műszerfal és a középkonzolon elhelyezett modern vezérlőpanel mellett alapáron járnak a sportülések, a szélvédő zajszigetelése, a háromzónás automata légkondicionáló és az új Dark Graphite matt utastéri dekorbetétek is. Az M240i xDrive modellnél alapáron, a négyhengeresek esetében pedig az M Sport felszereltségi csomaggal Alcantara/Sensatec kárpit váltja a szövetet. Extraként kérhető többek közt hangulatvilágítás és Harman Kardon surround audiorendszer is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?