Íme a kelet-német Lotus különkiadása
Melkus RS2000 Black Edition
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
149 ezer euróért kínálja Peter Melkus a Lotus Elise kétliteres turbómotorral, sirályszárnyas ajtókkal és fekete karbonbetétekkel különlegessé tett Melkus RS2000 Black Edition változatát.
Heinz Melkus a szépemlékű Kelet-Németország színeiben volt autóversenyző, többszörös bajnok, majd visszavonulása után saját versenyautókat kezdett építeni az akkoriban az NDK-ban szinte kizárólagosan elérhető Trabant- és Wartburg-alkatrészekre támaszkodva. Legsikeresebb típusa a Wartburg-motoros Melkus RS1000 volt, melyből 101 példány talált gazdára az évek során, ezen kívül épített számtalan nyitott karosszériás versenyautót, a háromhengeres kétütemű motor mellett Lada illetve BMW erőforrással is.
Bár ő maga 1986-ban bezárta műhelyét, és családjával inkább BMW-kereskedést nyitott Drezdában, fia, Peter 2006-ban feltámasztotta a família nevét viselő márkát, és miután bejelentette, hogy újra gyártani fogja az RS1000-et, végül inkább az új tervezésű RS2000 modellt mutatta be a 2009-es Frankfurti Autószalonon.
A Lotus Elise alapokra épülő, s formailag is a brit roadstert idéző újdonságot a vevő kívánsága szerint 150 vagy 200 lóerős Opel illetve Volkswagen motorral hajtják, idén pedig megjelent az RS2000 GT, melyben már 300 lóerő forgatja a hátsó kerekeket. Most pedig bemutatta az RS2000 GT Black Editiont: a képeken látható fekete szépség karosszériáját hat egyenként csiszolt, lakkozott rétegben felvitt festék teszi különlegessé.
A diffúzort, szélesített küszöböket, szárnyat, oldalsó légbeömlőt és megnyújtott lökhárítót tartalmazó aerodinamikai csomag elemeit karbonszálas műanyagból formálták, a fekete téma az utastérben is folytatódik. Az üléseket bőr, a tetőt alcantara borítja, fényes és mattfekete karbonbetétből nincs hiány.
A Black Editionben 325 lóerőre izmosították a kétliteres turbómotort, s ezzel a Black Edition 4,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, végsebessége pedig 270 km/h. A kelet-német sportkocsiért 149 000 eurót kér Melkus, ami körülbelül három és félszerese a hasonló kivitelű, bár kicsit gyengébben motorizált Lotus Elise SC-nek: túl sok Melkusszal biztosan nem fogunk összefutni az utakon, s a hazai autóhirdetések krémjébe is aligha várhatjuk.