Íme a Jaguar XE
Elsőként sportverziójával jön a Jaguar XE
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Leleplezte középkategóriás XE szedánját a Jaguar, pontosabban annak teljesítményorientált kiadását, az XE S-t.
Teljesen új modellel, az alumínium karosszériás és elsőként kizárólag hátsókerékhajtással kínált XE-vel szeretne betörni a középkategóriás prémiummodellek piacára a Jaguar. Nem most először, hiszen az X-Type is ezért született, de a Ford Mondeo műszakiságára épülve inkább csak egy különc tucatmodell maradt, mintsem valódi prémium. Az XE viszont teljesen más, teljesen saját fejlesztés, minden idők legkönnyebb, ugyanakkor legnagyobb karosszériamerevségű, legkisebb légellenállású (Cw=0,26) Jaguar limuzinja. És igen, ki lehet találni, hogy a legtakarékosabb is.
Legalábbis az lesz majd, ha megkapja a teljesen új Ingenium motorcsalád 2,0 literes dízelét - változó szelepvezérléssel, Euro 6 normával, 163 lóerővel, 380 Nm nyomatékkal, opcióként 8 fokozatú ZF automata váltóval és igen szerény, 3,9 l/100 km vegyes fogyasztással, 99 g/km szén-dioxid emisszióval. Lesz 2,0 literes négyhengeres benzines is, elsőként azonban csúcsmodelljével, az F-Type-ból ismert, kompresszorral töltött 3,0 literes, 340 lóerős, 450 Nm nyomatékú V6-os benzinessel szerelt S verzióval debütált az XE. Ez 5,1 másodperc alatt ér 100 km/órára, végsebessége elektronikus korláttal 250 km/óra, vegyes fogyasztása pedig 8,3 l/100 km.
Az XE méretei már ismertek, hossza 4672, szélessége 1850, magassága 1416, tengelytávja 2835 mm, amivel túlnő ellenfelein (az A4-es Audin, a 3-as BMW-n és a C-osztályos Mercedesen), tömege egyelőre csak a V6-os S esetén ismert, 1474 kilogramm, amivel - könnyűfém kasztnija miatt - alulmúlja a hasonló teljesítményű motorral szerelt vetélytársait. A karosszéria ráadásul zömében újrahasznosított alumíniumból építkezik, s az utastérbe is került reciklált plasztik - a Jaguar célja, hogy 2020-ra 75%-ban újrahasznosított anyagokból gyártson.
Az XE futóműve elöl igényesen kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros, kormányműve a Jaguarnál elsőként elektromos szervós. A sofőrsegédek sorában különlegesség a 3,6-30 km/órás tempó között elérhető, a Land Rover terepjáró-tudását hasznosító All Surface Progress Control (ASPC), amely csúszós úton, lejtőn vagy emelkedőn is képes a fékek, illetve a "gázpedál" kezelésére. Sztereókamerás táblafelismerő, sávtartó asszisztens, távolságtartós tempomat, holttérszenzor, parkolóasszisztens, fedélzeti wifi egyaránt szerepel az XE kínálatában.
Még további részleteket a Párizsi Autószalonon fog elárulni az XE-ről a Jaguar. A piacra jövőre várhatjuk. A limuzint jó eséllyel kombi is kiegészíti majd, és sanszosan érkezik majd az összkerékhajtás is, hiszen a nagytesó XF esetén is így teljesedett ki a kínálat.
Nekem egyedül a hátsó lámpa nem tetszik azon még dolgozhattak volna picit …
Érzésem szerint az LR nem gyárt Crossovereket. Az én ízlésemnek (és városi családi autüs igényeimnek) mind túl terepes.
Ráaádésul valahol láttam már egy egész helyes Crossovert tőlük (talán Frankfurtban egy éve?). (http://www.jaguarusa.com/all-models/all-models/concept-cars/C-X17.html ) Nem volt tökéletes, de közelebb állt ahhoz, mint bármelyik LR.
És a hírek szerint ez is XE alapon készül, ami egy ligába teszi a X3/Q5/XC60/QX50 ligával. Elvileg a GLK mérete az Evoque.
http://www.caradvice.com.au/306958/jaguar-xe-to-spawn-new-family-of-models-production-c-x17-suv-confirmed/
Kombi feltételezhető, hogy lesz. Crossover kevésbé, hiszen az a terület inkább a Land Roveré a cégcsoporton belül. A tesztvezetés lehetőségét magunk is nagyon várjuk!
Hmmm, érik egy teszt drájv… 🙂
Viszont jó lenne tudni hogy mik a terveik a az 5 ajtóssal, lesz kombi vagy esetleg crossover?