Ismerős forma, nagyobb felnikkel és fékekkel: csak nem egy sportmodell készül az Ioniq 5-ből is? (Fotók: Automedia)
Az Ioniq 5 remek alap az N részleg első villanyhajtotta sikeréhez, éppen ezért nem volt meglepő, hogy a Hyundai mérnökei már az alapmodell megjelenésekor bejelentették, hogy érkezik majd vadabb változat. Ebben a Hyundai Motor Group 800 voltos e-GMP platformja is a gyártó segítségére sietett: az összkerékhajtás-kompatibilis padlólemezt még 2020-ban sikerrel tesztelték akár 600 lóerő feletti teljesítményű erőforrásokkal várható terhelésre is. Csak aztán a Kia beelőzött, az EV6 GT-t már a modell megjelenésekor beharangozták a maga 585 lóerejével.
Oldalról a leglátványosabbak a hatalmas féktárcsák (Fotók: Automedia)
Albert Biermann, a Hyundai fejlesztési részlegének vezetője már ekkor elmondta, hogy a testvérmárka háza táján is számíthatunk sportverzióra, most viszont mindez már valósággá is vált, a képeken az álcafólia alatt elméletileg már az új N modellt láthatjátok. A fotósok elmondása szerint kintről is feltűnően merev kasznival és futóművel, valamint hatalmas felnikkel és fékekkel tesztelték közúton ezt az Ioniq 5-öst Németországban, így szinte biztos, hogy erről van szó. Sajnos a pontos teljesítményadatokat még nem tudjuk, de afelől nincs kétség, hogy egy igazi villanyvad rejtőzik a lepel alatt.
Hátul az álca még elfedi a különbségeket, remélhetőleg hamarosan már enélkül láthatjuk (Fotók: Automedia)