Egyszerre testesíti meg a múltat és a jövőt a Hyundai N Vision 74
Nemrég hullt le a lepel a koreai márka új üdvöskéjéről, az
Ioniq 6-osról, amely minden szempontból formabontó megoldásokkal kecsegtet, azonban úgy tűnik a Hyundai mérnökei nem szeretnek tétlenül ülni a tervezőasztal felett. A közutak után most másfelé terelődött a koreai mérnökök figyelme, hiszen egyszerre rögtön két koncepcióautót is lelepleztek, melyeknek első ránézésre is a versenypálya tűnik a természetes közegüknek.
Az autó minden bizonnyal nem kerül gyártósorra, de a fejlesztéseket valószínűleg a közúti modellekbe is beleteszik a koreaiak
Meglehetősen impozáns látvány az autó hátulja
Az erősebbik modell az N Vision 74 nevet kapta, mely nem csak megjelenésében különleges. Gyakorlatilag egy hibrid autóról beszélünk, de a megszokottal ellentétben ebben az esetben a hátul oldalanként elhelyezett villanymotorokat egy akkumulátoron keresztül hidrogén üzemanyagcella táplálja, az összteljesítmény 680 lóerő feletti. Az autó alapját az Ioniq 6-os modell adja, mégis teljesen más benyomásokat kelt a Vision 74.
Tagadhatatlan a retro beütés a Vision 74 esetében
A retro autók szerelmesei között minden bizonnyal akad olyan, aki a Hyundai koncepcióautójában felfedezni véli az 1980-as évek egyik legikonikusabb modelljét, a DMC DeLoreant - nem is alaptalanul. Azonban a teljesítménye köszönő viszonyban sincs a Vissza a jövőbe! filmek hatására kultikus magasságokba emelkedett DeLoreannel, hiszen az csupán 130 lóerős teljesítményt kínált. Igaz, azóta eltelt bő 30 év, így az összehasonlításnak nincs túl sok létjogosultsága. Már csak azért sem, mert a LED-es lámpák, az óriási hátsó szárny és a karosszérián túlnyúló felnik gyorsan feledtetik a DeLorean utóérzést. A nem mindennapi koncepció mondani sem kell, valószínűleg nem kerül sorozatgyártásba, ellenben a Hyundai maga is "mozgó laboratóriumként" hivatkozik a tanulmányautóra, így akár még az is elképzelhető, hogy a jövőben néhány itt látott fejlesztés megjelenik a közutakon is.
Hát ez valami egészen dicstelen…
Nem volt saját ötletük ezért összemixelték popkulturálisan fontos sportautók vonalait? Ez a formaterv nem áll meg önállóan a tanulmányautó kategóriában, még ha a hidrogénes hajtást valóban meg is tervezték és építették, a karosszéria az eredetikre való egyértelmű utalás nélkül sajnos inkább plágium, mint hommage. A DeLoreanon túl Toyota AE86, Ferrari 308, Ford Mustang mind-mind nyilvánvalóan van benne, meg sem próbálták leplezni a lopást. Vagyis de, szerintük ezt az 1974-es Hyundai Pony inspirálta. Én meg a római pápa vagyok.
Az Ioniq 5 az, ami a „sima” Ponytól vette az ihletet. Ezt viszont nem a ’74-es Pony inspirálta, hanem a Pony Coupé(!) nevű koncepcióautó, ami sosem került gyártásba:
https://www.google.com/search?q=1974+hyundai+pony+coupe&client=opera&hs=nWo&sxsrf=ALiCzsbZYQfP-AoV4SxG6lJWH3iIuGs-2A:1658385721104&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjX-bmesIn5AhXgnf0HHVzYA9oQ_AUoAXoECAEQAw&biw=984&bih=627&dpr=1