Gyári szavakkal élve időtlen eleganciát képvisel az elöl-hátul alaposan frissített, s persze már a márka legutóbbi dizájnnyelvén beszélő faceliftes Superb
Nyilvánosságra hozták a csehek az első képeket az április 19-én a Sanghaji Autószalonon debütáló faceliftes Superb ötajtós és kombi verziójáról is. A Skoda frissített, 2014-es modellévű, gyári megfogalmazás szerint a középkategórián túlmutató zászlóshajójának európai értékesítése júniusban kezdődik.
A második generáció 2008-ban mutatkozott be, így már bőven ideje volt újragondolni és felvarrni a ráncait, hogy továbbra is kelendő legyen, s hogy belesimuljon a márka új, már a
Citigo szupermini, a
Rapid kompakt - ötajtós - szedán és a harmadik szériás, nagyot nőtt
Octavia által is felvett arculatába. Átdolgozták a lökhárítókat, a fényszórókat (lesz bi-xenon is integrált LED-es nappali menetfénnyel), új a géptető, a csomagtérfedél, s ha valaki résen lesz, már csak a hátsó lámpa hármas LED-csíkozásáról is felismerheti majd a friss Superbet. Új színek és (16-18 colos) könnyűfém kerekek jelennek meg az extralistán, bent új a kormány, s alap, hogy új kárpitok és dekorbetétek is választhatóak lesznek.
Jelzésértékű a sanghaji bemutató - töretlenül növekszik a Skoda, de még ambiciózusabbak a tervek, a bővüléshez pedig elengedhetetlen a kínai siker
A - bőséges - helykínálat, az osztálybajnok hátsó lábtér ugyanakkor a régi. Az előzetes sajtóanyag ugyan nem említ méretváltozást, de pár centit gyarapodhatott az autó (vagy ügyeskedtek a belsőépítészek, nem tudni), mert a csomagtartó befogadóképessége 565-ről 595, a kombi esetében 605-ről 633 literesre nőtt. Bővítve már 1700-1865 literrel számolhat a jövőbeni Superb-vásárló - mind kategóriaelső érték.
Az L&K csúcsfelszereltséggel ilyen puccos-prémiumos is lehet majd a Superb műszerfala. Friss extraként kulcs nélküli nyitás, parkolóasszisztens, hátulról elektromosan mozgatható anyósülés, napelemes panorámatető, új audio és navigációs berendezés, adaptív fényszóró, fáradságérzékelő is lesz
Ami a motorokat illeti, naná, hogy takarékosabbak lettek. A legspórolósabb GreenLine kivitel kombinált fogyasztása megállhat 4,2 l/100 km-ben, míg CO
2-kibocsátásának 109 g/km-t mértek. Minden dízel és a belépő benzines (1.4 TSI 122 LE) alapból stop-start rendszeres és fékenergia-visszanyerős. Újdonságként az összkerékhajtású 2.0 TDI 140 manuális váltóval is elérhető lesz; a 2.0 TDI 170 4x4 pedig - ugyancsak 6 fokozatú - DSG kétkuplungos automataként kérhető. További részletek hamarosan.