Így néz ki az Amerikában rajzolt, ám Európában, Európának készülő Ford Explorer villanyautó
A fényszórói az amerikai dizájnt idézik
A hűtőrács hiánya is utal az elektromos meghajtásra
Bemutatkozott a Ford új villanyautója, amely a márka első Európában gyártott személyautója. Az Explorer Volkswagen MEB platformjára épül, 500 kilométeres hatótávot ígér, a beltér hatalmas, mozgatható központi érintőképernyője pedig egy titkos tárolórekeszt rejt. Az új SUV modell Kölnben készül majd, a cég pedig a Kuga és a Mach-E közé kívánja pozicionálni, a hivatalos álláspont szerint nagyjából 19 millió forint környékén startolhatnak majd az árak. Az online érdeklődői regisztráció már elindult, még idén megkezdődik a rendelések felvétele is, az előre regisztrált érdeklődők már szeptemberben, mindenki másnak pedig az első kiszállított modell 2024 elején várható.
A 4,47 méter hosszú és 2,76 méteres tengelytávval rendelkező modellen villanyautósan minimálisak a túlnyúlások
1,87 méteres szélességéhez jól áll a crossoveresen 1,6 méter magas és Fordosan szögletes építés
A teljesítmény adatokat egyelőre még nem leplezte le a Ford, ám a Volkswagennel technika miatt az ID.4 és ID.5 modellekhez nagyon hasonló specifikációkra számítunk, bár ahogy azt a Ford sajtótájékoztatóján megtudhattuk, eltérnek majd a technikai adatok a Volkswagen modelljeitől. Ennek ellenére továbbra is egy kizárólag hátul hajtó, egymotoros, illetve egy összkerekes, kétmotoros változatra gyanakszunk, csak más teljesítményszintekkel. Szintén nem megerősített információk szerint a 0-100 km/órás gyorsulás 7 és 10 másodperc közé várható, a végsebesség pedig valószínűleg 160 km/órára lesz korlátozva. Az akkucsomagok kapacitására sem kaptunk pontos választ, ám 55 kWh, illetve 80 kWh a várható érték, ráadásul nem csak a német rokonság miatt. Azt ugyanis elárulta a gyártó, hogy az akkucsomag 25 perc alatt villámtölthető 10-ről 80 százalékra, illetve azt is, hogy mindezt 150 kilowattos töltővel tehetik majd meg a vásárlók az Európa 25 országára kiterjedő, 500 000 töltőállomásból álló hálózat segítségével.
A műszerfal modern és kellemes
A hatalmas, közel 15 colos képernyő mozgatható, mögötte is tárolóhely bújik meg
Az alapáron kulcs nélküli nyitással megközelíthető beltérben modern formák, prémium anyagok, sportos, fűtéssel és masszázsfunkcióval szerelt ülések, kiemelkedő hangrendszer és egy 14,6 colos, álló tájolású kijelző várja majd az utasokat. Az előre telepített alkalmazásokkal ezen a kijelzőn akár a töltési lehetőségeket figyelembe véve is tervezhető az útvonal, de akár a saját eszközeinket is tükrözhetjük a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay segítségével. A 450 literes csomagtartó mellé az utastérben is rengeteg a kapacitás, az első ülések között például egy 17 literes, teljes méretű laptopok tárolására is alkalmas rekesz található, elöl pedig két telefonnak jut vezeték nélküli töltővel ellátott tartó. Sajnos az autó orrában extra csomagtartó nem lesz, itt ugyanis a hőszivattyú kap majd helyet az utastér hatékony és fogyasztásbarát fűtéséhez.
Rengeteg tárolóhely akad a 450 literes csomagtartón túl is
Ebben a modellben mutatkozik be továbbá a Ford új sávváltó asszisztense, amely 12 ultrahangos szenzor, 5 kamera és 3 radar segítségével ideális körülmények között magától képes levezényelni egy komplett autópályás sávváltást. Itt debütál a Ford biztonságos kiszállást segítő rendszere is, amely a holttérben érkező egyéb közlekedőket és az autóból kiszállni készülő utasokat egyaránt figyelmezteti a veszélyre.
Az elektromos Explorer jövőre érkezik el Magyarországra is