Íme, a Ford hét vadonatúj, leendő villanymodellje

Három Ford crossover - köztük a Puma - és négy haszonjármű is villanyhajtással érkezik hamarosan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Németországban és Romániában fogják a Ford következő elektromos autóit gyártani, melyekből évente 600 ezer darabot szeretnének értékesíteni a közeljövőben.

Hatalmas offenzívát indít a Ford a villanyautók terén, és sok más gyártóval szemben nem csak a számok szintjén dicsekednek leendő elektromos modelljeikkel, hanem konkrétan meg is nevezik, mely szegmensekbe lépnek majd az újdonságok. Neveket egyelőre még nem árultak el ugyan, de legalább láthatjuk a villanyautók fényszóróit és méreteit. A Mustang Mach-E persze már nem rejtély, de azért odaállították leendő testvéreihez, melyek összesen 4 önálló elektromos személyautót jelentenek majd - mindezek ráadásul az elkövetkező két évben kerülnek majd bemutatásra.
Hirdetés
A legkisebb újdonság a Puma lesz, ami valószínűleg a jelenlegi modell ráncfelvarrott verziója lesz, ebből kínálnak majd 100%-ig elektromos hajtású kivitelt. A fényszóró alapján sejthető, hogy csak finoman nyúlnak majd a külsőhöz, de azért látható, hogy a LED-es menetfényt átalakították az alsó rész sűrű csíkozásával. Ez érkezik majd a legkésőbb, elsőként a közepes méretű crossovert mutatja be a Ford, ráadásul még idén, a forgalmazást pedig jövőre kezdik. Első ránézésre kicsivel nagyobbnak tűnik, mint a Mustang Mach-E, így létjogosultsága lesz a modellnek, ennél viszont furcsábbnak tűnik a szintén 2024-ben érkező, sportos villanycrossover. Ez ugyanis dinamikus karakterében és első ránézésre méretében is a Mustang Mach-E kategóriájába valónak tűnik - kérdés, szükség van-e egy másik ilyen modellre is.
Hirdetés
Haszonjárművek terén még több újdonságot mutat majd be a Ford, hiszen négy új elektromos modell is megjelenik az ikonikus Transit-családban: a vadonatúj, egytonnás Transit Custom áruszállító és a Tourneo Custom többcélú (személy- és áruszállító) jármű 2023-ban, valamint a kisebb, új generációs Transit Courier áruszállító és a Tourneo Courier többcélú jármű 2024-ben. Mindezekhez nagy beruházások is társulnak: Kölnben évente 1,2 millió villanyautó készülhet majd 6 év múlva, az évi 600 ezer darabos elektromosautó-értékesítést pedig már 2026-re el szeretné érni a gyártó. A romániai Krajovában is hosszabb távon tervez a Ford, a népszerű Puma minden típusú meghajtásával továbbra is itt fog készülni. Ezen kívül pedig egyéb átalakulásokon is keresztülmegy az óriásvállalat: Ford Model e néven létrehoztak egy új, globális üzletágat, amelynek feladata az elektromos és hálózatba csatlakoztatott járművek tervezése, gyártása és forgalmazása lesz. A haszongépjárművekre specializált Ford Próval együtt ez a két új vállalati egység határozza majd meg a Ford jövőjét Európában - sőt, egy közös vállalkozás keretein belül Törökországban még akkumulátorgyárat is terveznek felhúzni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?