Klasszikus SUV sziluettel büszkélkedhet a Terramar, az ismert Cupra stílusjegyekkel megfűszerezve
A Cupra ezúttal sem tért el a megszokott névválasztási metódusától, és ismét egy spanyol lokációról nevezete el új típusát. A Terramar egy Barcelonához közeli versenypályáról kapta a nevét, amelyet még 1923-ban építettek, és egész Európában ez volt a harmadik zárt pálya az angliai Brooklands és az olaszországi Monza után. A Cupra már 2022-ben leleplezte a prototípust, egyúttal azt is bejelentette, hogy
a győri Audi üzemben fogják gyártani a szabadidő-autót, a gyár felkészítése pedig még 2021 nyarán megkezdődött.
A Terramar mozaikszóként is felfogható, ugyanis a "Terra" spanyolul földet jelent, míg a "Mar" tengert
AZ MQB Evo padlólemezre épülő Terramar 4,52 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,58 méter magas, a tengelytávja pedig 2,68 méter. Oldalról hagyományos szabadidő-autó sziluett rajzolódik ki, viszont szemből nézve könnyen beazonosítható a márka, hiszen
a frissített Formentoron és Leonon is látott cápaorr köszön vissza. Ugyanez elmondható a fényszórókról, amelyek a Terramar esetében a legújabb Matrix LED Ultra technológiával működnek. Hátul a már korábban említett modellek ráncfelvarrott verziójához hasonlóan világít az embléma, amely a két lámpatestet összekötő LED-csík közepén található.
A Terramaron is megjelenik a Cuprákra jellemző fényszóró
Hátul ugyancsak az ismert formanyelv tűnik fel, középpontban a világító emblémával
18, 19, vagy 20 colos felnik kerülhetnek alá
A műszerfalon egy 10,25 colos digitális műszeregység, illetve egy 12,9 colos multimédiás kijelző helyezkedik el, de adott a szélvédőre vetített HUD is. Az indítógomb a kormány jobb oldalán, míg balra a Cupra gomb, amely az üzemmódválasztó szerepét tölti be.
A műszerfalon alig találni fizikai gombot
A középkonzolon már akad, de csak a legszükségesebbek. A váltókar a Terramarban a kormány mögé került
A Terramar is sportos üléseket kap, a fejtámlán a Cupra logóval. Ezek bizonyos felszereltségi szinten teljes mértékben újrahasznosított anyagokból készülnek
Motorfronton ötféle opció közül választhatnak a vásárlók. Mindegyikben közös a benzinmotor, viszont elérhető a Terramar lágy és konnektoros hibrid verzióban is. A pusztán belső égésű motoros szívét mindkét esetben egy 2,0 literes, négyhengeres erőforrás adja 201 vagy a VZ estében 261 lóerővel. A 48 voltos lágy hibrid rendszerrel felszerelt verzió (hivatalos nevén eTSI) benzinmotorja 1,5 literes, 148 lovas. A konnektorról tölthető kivitel érkezhet 201 vagy 268 lóerővel, azonban közös az 19,7 kilowattórás akkumulátor, valamint a több mint 100 kilométeres emissziómentes hatótáv. Az eHybrid esetében ugyancsak 1,5 literes, négyhengeres erőforrás adja a hajtáslánc szívét.
Nincs dízelmotor, cserében ötféle verzióban is rendelhető benzinmotorral
Az előrendelés bizonyos piacokon már a bemutató pillanatában elindult. Mint ahogyan azt korábban említettük, a Terramart kizárólag a győri Audi üzemben fogják gyártani, az első példányok pedig a Cupra ígérete szerint már novemberre elkészülnek. A modell a márka magyar weboldalán is felbukkant ezen sorok írása közben, viszont ár egyelőre nem található a felületen. A nemzetközi bemutatón elhangzottak alapján Németországban 43 020 euróról, vagyis átszámítva szűk 17 millió forintról indul az újdonság.
A Terramart az idei Amerika-kupa vitorlásverseny keretében leplezték le. Az együttműködés részeként a SUV-ból egy limitált széria is készül mindössze 1337 példányszámban. A különleges kivitelhez egyedileg tervezett 20 colos felnik járnak, illetve a B-oszlopon a verseny logója található
Sulijáratok réme – pedig megmondta a Kovács szülőknek a tanító néni, hogy ne pufogtassák reggel az iskola előtt a kipufogót.
Vagy dél-német nyugdíjasoknak, ha a legördögibb járgánnyal akarnak beállítani a vasárnapi misére.
Netán a kiöregedett brit punkok lennének a célközönség, akik már betagozódtak az irodai dolgozó társadalomba, de még ott pezseg a vérükben a polgárpukkasztás?
Fene se érti ezt a márkát, a francziák már beszántották a hülyegyerek autó vonalat, a VW-nél is marginalizálódott a GTi-k iránti érdeklődés, s a japók is mindent megtesznek, hogy levetkőzzék a rizsrakéta előítéleteket. Erre tessék, a Seat annyira komolyan gondolja a gyári tyuningot, hogy csak az marad meg belőle.