Íme a Costello, avagy a Volvo S90 embrióként
A Volvo megmutatta az S90-es fejlesztéséhez használt prototípust
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A mostanság leköszönő Volvo S80 2008-ban még viszonylag friss modell volt, a Volvónál azonban már akkor dolgoztak az utódján. Az volt a Costello, az S90 ükapja.
Nem klasszikus bemutatóról van szó, mert ezúttal a Volvo nem egy szériaautó végleges változatát mutatta meg, hanem éppen ellenkezőleg. A második szériás S80-as 2006-ban mutatkozott be, így 2008-ban nemhogy leváltása, még a ráncfelvarrása sem volt esedékes. Mindettől függetlenül a svéd mérnökök nem álltak le a munkával. A látszólag egy sima S80-asnak tűnő öszvért azért készítették, hogy meggyőzzék a vezetőséget az új SPA platform kifejlesztése mellett. Mindez azóta történelem, hiszen az új XC90 már ezeket az alapokat hasznosítja.
A Volvo a Costello prototípuson mutatta meg a cég vezetőinek, hogy a korábbi, Ford eredetű P3 platformot hasznosító S80-ashoz képest mennyivel több lehetőség van az új SPA építőkészletben. A képeken látható autót még a régi vázszerkezet merevíti, de futóműve és motorjai új fejlesztésűek. Integrált többlengőkaros hátsó független felfüggesztést és első kettős keresztlengőaktos rendszert kapott, amihez a mára elkaszált, korábbi öthengeres turbómotor felhúzott változata adta a mozgatóerőt. Mindez elég meggyőző volt, hiszen a cégvezetők megadták az igent az új alapokon való további munkához. Az ennek eredményeképp létrejövő új prémium nagyautó, az S90-es makettként bukott le. Hivatalos bemutatója az év végére várható, a kombi V90-es meg 2016-ra.
Valóban. Javítottam.
Csak halkan jegyzem meg, a P2 nem a Fordtól jött hanem a Ford kapta meg. Viszont eredetileg tényleg sok Ford ill PSA elemet tartalmazott, ami mondjuk nem feltétlenül ártott neki, sőt.
A P2 az első S80 platformja volt, a P3 a 2. szériáé.