Íme a BMW sportrészlegének saját autója

Egyedi autóra vágynak a BMW M divízió mérnökei

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jó dolog a gyári BMW tuning, de az M GmbH munkatársai ismét szeretnének egy olyan, voltaképpen saját autót, mint hajdanán a BMW M1 volt.


Szomorúak a BMW M GmbH mérnökei. No, nem azért, mert elfelejtették volna a szakmájukat - hogy mást ne mondjunk, az 1 M Coupe, vagy éppen az új M5 önmagáért beszél -, hanem a változó körülmények most nem tesznek lehetővé olyan önállóságot, mint korábban.
Az M divízió első hivatalos autója, az M1 (gyári jelzéssel E26) a mai napig a párját ritkítja: Giorgio Giugiaro az 1972-es BMW Turbo tanulmány ihletésével rajzolta meg a versenyautónak is kölcsönzött karosszériát, amelyből aztán 500 darabot sem gyártottak 1978 és 1981 között. A soros hathengeres motor hosszú évekig az M jelzésű BMW-k erőforrásának alapja volt, de ami a legfontosabb, hogy önálló, a BMW sztenderd programjában nem elérhető modellnek számított. És ez hiányzik most Münchenben! A Mercedes-Benznek ott az SLS AMG, és most már ennek Roadster változata, míg az M-es mérnököknek már azt a hagyományt is fiókba kellet dobni, hogy saját, az alapoktól egyedileg épített motort reszeljenek az M5 számra.
Hirdetés
Most Albert Biermann, az M GmbH fejlesztési igazgatója nyilatkozata alapján az a hír járja, hogy ha megteremtődnek a gazdasági feltételek, akkor elképzelhető, hogy ismét lehet exkluzív autója a BMW M GmbH-nak. Voltaképpen a kiindulási alap már meg is lehetne, hiszen az eredeti M1 jubileumi, 30 éves születésnapjára, 2008-ban megépített M1 Hommage koncepció kellően ütős lenne, amennyiben gyártásba kerülne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?