Íme a 2021-es használtautó-import számai!

Mutatjuk a tavalyi év kedvenc külföldről behozott használtautóit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több mint 132 ezer használt személyautó került forgalomba Magyarországon tavaly, mutatjuk a kedvenceket, és hogy mindez miként viszonyul a 2020-as év adataihoz.

Ahogy az lenni szokott, az újautópiac adatai után a használtak világából is érkeznek az információk. Először az import kerül terítékre, ami 2021-ben is jelentős volt, a 2020-asnál 1,4%-kal több, 132 205 külföldről behozott autót regisztráltak tavaly. Ez 8 százalékkal haladja meg az új személyautók forgalomba helyezését ugyanebben az időszakban, de ha az import számait a ténylegesen az országban is maradó új autókhoz viszonyítjuk, akkor a használt személyautók behozatala máris 42 százalékkal magasabb. Az MGE közleményében kiemelte, hogy egy fejlett motorizáltságú országban ilyen arány nem fordulhatna elő.
Hirdetés
Környezetvédelmi szempontból is baljós ez az arány, ezen ráadásul az importált autók kora sem segít. 2021 elején megjelent ugyan egy jogszabály, ami a vizsgáztatási rendszeren keresztül kontrollálja az idősebb használt autók forgalomba helyezését. Bár ennek az intézkedésnek a hatása az MGE véleménye szerint nem elég erős, hozzá kell tenni azt is, hogy az idősebb, ezáltal olcsóbb, de környezetszennyezőbb autók importjának további tiltásával rengeteg magyar sofőr esne el az autó birtoklásának lehetőségétől, köztük sokan olyanok is, akiknek létszükséglet a gépjármű, továbbá azt is, hogy az euróárfolyam és az egyre magasabb behozatalai költségek miatt a legolcsóbb, legördegebb autók importja már visszaszorulóban van.
A legnépszerűbb import márkák, 2021 (Forrás: Datahouse Kft.)
Helyezés Márka 2021-es darabszám 2020-as darabszám Változás (%)
1. Volkswagen 14 326 15 216 -5,85%
2. Opel 13 399 13 070 +2,52%
3. Ford 11 824 11870 -0,39%
4. Toyota 9119 8303 +9,83%
5. Hyundai 7179 6013 19,39%
6. Audi 7074 7812 -9,45%
7. BMW 6853 7211 -4,96%
8. Mercedes-Benz 6317 7035 -10,21%
9. Kia 5819 4731 +23,00%
10. Honda 5462 4850 +12,62%
11. Renault 4178 4087 +2,23%
12. Mazda 4034 4455 -9,45%
13. Nissan 3658 2944 +24,25%
14. Fiat 3629 3334 +8,85%
15. Peugeot 3504 3600 -2,67%
16. Skoda 3463 3249 +6,59%
17. Citroën 3036 2981 +1,85%
18. Mitsubishi 2458 2565 -4,17%
19. Suzuki 2435 2246 +8,42%
20. SEAT 2285 2110 +8,29%
Hirdetés

Márkaszinten a dobogó már évek óta változatlan: a Volkswagen áll az import élén, szorosan követi az Opel a második és a Ford a harmadik helyen. Az Audit tavaly a Toyota idén pedig a Hyundai előzte meg, így a német prémiummárka a hatodik helyre csúszott vissza. Összességében elmondható, hogy csökkent a kereslet a külföldről behozott prémiumautók iránt, az Audi visszaesése 9,45%-os, a BMW-é 4,96%-os, a Mercedesé pedig 10,21%-os a tavaly előtti számokhoz képest. Egyértelműen növekedést tapasztalhatunk ezzel szemben a reálisabbnak mondható, olcsóbban fenntartható gyártók termékei közt, az importált Kiák száma például 23, a behozott Hondák száma pedig 12 százalékos növekedést mutat.
Hirdetés
A legnépszerűbb import modellek, 2021 (Forrás: Datahouse Kft.)
Helyezés 2021-ben Helyezés 2020-ban Típus 2021-es import 2020-as import változás (%)
1. 1. Opel Astra 4 561 4 583 -0,5%
2. 3. Ford Focus 4 139 4 141 0,0%
3. 2. Volkswagen Golf 4088 4194 -2,5%
4. 4. Volkswagen Passat 3518 3914 -10,1%
5. 7. Kia Ceed 2796 2425 15,3%
6. 10. Opel Corsa 2793 2382 17,3%
7. 9. Hyundai i30 2790 2383 17,1%
8. 8. Opel Meriva 2564 2388 7,4%
9. 5. Audi A4 2558 2900 -11,8%
10. 12. Honda Jazz 2228 1854 20,2%
11. 15. Toyota Yaris 2140 1629 31,4%
12. 11. Ford Fiesta 2112 1894 11,5%
13. 6. BMW 3-as 2002 2530 -20,9%
14. 16. Honda Civic 1695 1557 8,9%
15. 14. Audi A3 1647 1682 -2,1%
16. 13. Volkswagen Polo 1618 1710 -5,4%
17. 32. Toyota Auris 1581 1316 20,1%
18. 17. Skoda Octavia 1513 1543 -1,9%
19. 40. BMW i3 1396 693 101,4%
20. 28. Toyota Prius 1368 1261 8,5%

A modellek terén a dobogó szereplői azonosak a tavalyi évvel, ám a sorrend visszarendeződött a 2019-es eredményre: az Astrát a Focus követi, és csak utána jön a Golf. Negyedik maradt a Volkswagen Passat, ezt követően viszont már komolyabb változások láthatók. A prémiumautók visszaesése ugyanis nem csak a márkák, hanem a típusok táblázatából is jól látszik: az Audi A4 behozatala közel 12, a hármas BMW importja pedig majd 21 százalékkal esett vissza, így az A4 az ötödik helyről a kilencedikre esett vissza, helyét a Kia Ceed vette át. A 10. helyről ugrott előre hatodiknak az Opel Corsa, utána pedig a 9. helyről kettőt előrelépő Hyundai i30 következik. Megtartotta 8. helyét az Opel Meriva, a már említett Audit követve pedig a 12. helyről javító Honda Jazz zárja a top 10-es listát. Komoly újdonság, hogy a lista történetének első hibrid és elektromos modelljeiként a tavalyi számait megduplázó BMW i3 és a Toyota Prius is felkerült a legnépszerűbb 20-ba, ez is jól mutatja, hogy a hibridek és a villanyautók aránya egyre bővül az importon belül is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?