281 ponttal a Peugeot 208 lett az Év Autója, 10 éven belül ez a Peugeot harmadik díja, hiszen 2014-ben a 308, 2017-ben a 3008 nyert
Miként arról
beszámoltunk, idén a koronavírus következtében hozott svájci hatósági korlátozások miatt nem tartják meg a Genfi Autószalont. Mindez múlt hét pénteki fejlemény. Azóta több márka is bejelentette, hogy online fogja bemutatni a Genfi Autószalonra szánt újdonságait, az Év Autója zsűrije viszont másként döntött. Mivel a döntős autókat már Genfbe készítették, a megszokott díjátadó ceremóniát is megtartották. Szokás szerint online közvetítés is mutatta a pontok összesítését, mely alapján 281 ponttal az elektromos, benzines és dízel hajtásláncot is kínáló Peugeot 208 lett az Év Autója. Tesztünket
itt, menetpróbánkat
itt, az elektromosról pedig
itt találod róla.
A 208 utáni második helyezett 242 ponttal a
Tesla Model 3, a harmadik (222 pont) a
Porsche Taycan lett. A leginkább családi használatra alkalmas kisautó újdonság, a
Renault Clio 211, a
Ford Puma 209 pontot gyűjtött. Viszonylag jelentős lemaradással, 152 ponttal végzett a kétféle hibrid hajtásláncot is kínáló
Toyota Corolla, míg az új
1-es BMW 133 pontot gyűjtött.
Nocsak, 508-asként nem volt elég meggyőző a csomag, kisautóként meg úgy néz ki, beérett? Respect a Teslának(és a Toyotának), és még valami: ismét bűn rossz volt hallgatni, ahogy egy francia angolul próbál beszélni 😀