1287 lóerős szupersportautót mutatott be a BYD az egyik almárkája, a YangWang égisze alatt
Habár a BYD prémiummárkájának számító YangWang égisze alatt mutatták be az U9-et, első ránézésre is könnyen felismerhető, hogy egy BYD modellről van szó. A nappali menetfények formavilága ismerős lehet a nálunk is kapható Sealről, a műszaki megoldások pedig nem sokban térnek el a "polgári" modellektől.
4,97 méter hosszú, a tömege pedig 2475 kilogramm, amely meglehetősen sok egy szupersportautóhoz képest. Ennek jelentős részét egyébként az akkumulátor adja, amely önmagában 633 kilogramm
Több mint két méter széles, a magassága viszont mindössze 1,3 méter
Óriási hátsó szárny hátul, amely a márka állítása szerint akár 280 kilogrammnyi leszorítóerőt is termelhet
Ezen a szinten talán már nem extra, hanem elvárás a felfelé nyíló ajtó
Az utastér teljesen eltér a BYD eddig megismert modelljeinek belső kialakításától. Nyoma sincs a hatalmas kijelzőknek, helyette két kisebb, 10,25 colos kerül a kormány mögé és az anyósülés elé, míg egy harmadik, 12,3 colos a középkonzolra. Fizikai gombokból szinte alig találni, mindent a képernyőkön lehet állítani.
A szokványostól eltérő kialakítást kapott az U9 utastere (fotó: CarNewsChina)
A digitális műszeregység a szokványos helyén, viszont a függőlegesen elhelyezett 12,3 colos középső képernyő nem biztos, hogy a legfelhasználóbarátabb megoldás (fotó: CarNewsChina)
Az U9 (vagy teljes nevén Ultimate 9) lényegi része azonban a lemezek alatt keresendő. A szupersportautó a már ismert e4 platformra épül, a teljesítményről pedig négy elektromos motor gondoskodik, amelyek együttes teljesítménye 1287 lóerő és 1680 newtonméter. A jármű alá a BYD saját fejlesztésű, pengés kialakítású 80 kilowattórás lítium-vasfoszfát akkumulátora kerül, amellyel a kínai CLTC ciklus 465 kilométert is megtehet az U9. A márka állítása szerint mindössze 2,36 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 309 km/óra. Erődemostráció gyanánt a sanghaji versenypályán is megfuttatták az autót, amelyen 2 perc 17 másodperces időt ért el, amellyel simán verte a BMW M5-öt vagy a Porsche Panamerát, de a Nio EP9-től csúnyán kikapott.
A modell természetesen csak Kínában lesz kapható, forintban kifejezve közel 85 millióért
Az elképesztő adatok mellett a Disus X felfüggesztésnek és a külön vezérelhető villanymotoroknak köszönhetően az U9 képes "táncolni", mellette pedig látványos fényjátékkal szórakoztatja a publikumot. Persze gyakorlati haszna is van a technológiának, hiszen akár egy tank, szó szerint egy helyben is képes megfordulni.
Ez hullámzás (vagy mi a fene…), ami a videón látható, mire jó?
Mármint az aktív futómű? A versenyautós világ szent grálja, ha emlékszel a ’90-es években ez volt állandóan az FIA célkeresztjében: https://www.youtube.com/watch?v=7AME4v3qZkc
Kanyarban be tudja dönteni az autó saját magát, mint ahogy a nagy sebességű vasutak sínpályája is dőlt vagy ahogy egy motorversenyző is megdönti a motorját. Mondjuk mínusz 10 másodperc a Nürburgring köridőből meg esetleg a béna gazdag sofőrök nem akadnak fenn a fekvőrendőrön.
Köszi!!