Ilyet is sokan vesznek majd. BMW 320d GT teszt
BMW 320d GT automata teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A bajorok újabb nem létező rést tömicköltek be, s ha a 3-as GT nem is a legszebb BMW, de praktikus és vezetni is jó.
És akkor a másik nagy differencia a hétköznapi 3-as és GT 3-as között: utóbbi összes ülése 6 centivel magasabbra került, így egyrészt jobb, valóban jobb a kilátás, illetve a majdnem 5-ös méretű kasztni átláthatósága, másrészt akár buszlimuzinnak vagy szabadidő-autónak is kikiálthatjuk az ötajtós GT-t. Mindegy, maradjunk annyiban, hogy óriási, s ennek megfelelően fejedelmi a helykínálata. Négy személynek, mert hátul középen a púpon, láb között a kardánnal csücsülni minden, csak nem fejedelmi.
Vissza a raktérhez: tesztautónk nem volt komfortnyitással, magyarul kulcs nélküli nyitás/zárással vagy intelligens kulccsal szerelve, még magyarabbul minden áldó alkalommal elő kellett kotorni a zsebből vagy a táska mélyéről a jeladót, s azzal oldani/reteszelni a zárakat. Mi köze a raktérnek a kulcshoz? Nos, az, hogy a komfortnyitással jár a rugdosós csomagtartó-nyitás, annak a lehetősége, hogy kezünkben szatyrokkal meg a gyerekekkel elég csak elegánsan a lökhárító alá csördíteni, s szezám tárul. Most csupán gombnyomásra tárult, de szériában motorosan és programozhatóan, hogy meddig emelkedjen az ötödik, az 5 GT-vel szemben csak egészében és egyféleképp nyíló ajtó. Más márkák által is kínált fícsör, jópofa.
Jópofa az is, hogy kétrészes a kalaptartó. Az egyik, a belső takaróelem lent, a szokott helyen figyel, a másik, a külső meg a szélvédőbe kapaszkodik. Így elrejti a kíváncsi szemek elől a poggyászt, s nem is akadályozza a pakolást. Ha pedig tetőig rámolnánk, akkor mindkét elem a teleszkópos álpadló alá csúsztatható – patent. Patent a sokféle rakományrögzítési cucc és az is, hogy a hátsó ülések nem csak oldalról, de hátulról is egy mozdulattal dönthetőek. Síkba, ahogy illik. Megemlítendő még, hogy gigászi a raktérnyílás, kevés akkora mindennapos tárgy létezhet, ami ne férne be.
A kormány szokás szerint közvetlen, a fék példás, az elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztés a 18 colos, merev oldalfalú defekttűrő abroncsokkal csak a többi 3-ashoz viszonyítva lágy - úthibákon, fekvőrendőrön nagyot üt, ráz, kemény. Kárpótolhatnak az extrák a kb. mindent a szélvédőre vetítő HUD-tól a holttérfigyelőn, a táblafelismerőn, a tolatókamerán vagy a sávelhagyásra figyelmeztetésen át a parkolóasszisztensig. Hogy a zene még ajtónyitás, gyújtáslevétel után is szól.
És még mennyi minden nem volt a tesztautóban... Például Auto Hold funkció és adaptív tempomat. Utóbbit és a sokaknak oly' fontos xDrive összkerékhajtást nem hiányoltuk, előbbit a dugókban annál inkább. És akkor a 3 GT ára, azaz a 320d GT-é: 10,5 millió forint. A szedánnál bő 1 millióval, a kombinál is jó 500 ezerrel drágább. A tesztautó-féle konfiguráció kis híján 17 milliót kóstál. Ezért a pénzért már - nem mezítlábas - 5-öst vagy például X3-ast is lehet vásárolni. Mindegy, ilyet, nem szép, ellenben praktikus és hatalmas 3-as GT-t is sokan vesznek majd. Hiszen BMW.
Árak
Tesztmodell alapára
10 562 000 Ft (2013.08.26.)
Tesztautó ára
16 922 300 Ft (2013.08.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
380 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
Végsebesség:
226 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4824 mm
Szélesség:
1828 mm
Magasság:
1508 mm
Saját tömeg:
1545 kg
Terhelhetőség:
570 kg
Tengelytáv:
2920 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
520-1600 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1370 mm
Belmagasság elöl:
890-960 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
270 mm
Ülőlap hossza elöl:
530-580 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1210 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
450 mm
Csomagtér hossza:
1020 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1110 mm
Raktérnyílás magassága:
1050 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata - 8 fokozatú
Nyomaték:
380 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
226 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Jobb, mint az unalmas, és abszolút nem praktikus szedan forma, ami egyáltalán semmi sportosságot nem hordoz magával, és a BMW egy sportos prémium autó. A kombi azt sugallja, hogy van pénzem mert BMW, de igazából melózok vele, azért kell kombi, hogy elférjenek a cuccaim, mert pl. asztalos vállalkozó vagyok. A kettő közötti részt tölti be. Jó nem Porsche Panamera. Próbál úgy kupés lenni, hogy közben 5 ajtós maradjon. Én azért sem vennék a BMW 1 5 ajtósánál mást, mert négy ajtós nem kellene. Semmilyen márkától sem. Ez sem lenne rossz, de sokkal alacsonyabbra kellett volna építeni, és ha rövidebb lenne, sportosabb, fordulékonyabb lenne, és nekem az is bőven elég lenne. Szóval vannak gyengéi, de legalább 5 ajtós úgy, hogy közben nem egy ronda kombiról beszélünk.
Nekem a BMW-ről a sportosság, fiatalosság és az elegancia jut eszembe, viszont alapjáraton nem kellene automata főleg nem BMW. Ennek az az oka, hogy 2004 óta, amikor megjelentek z E60-asok és a 2005-ös 3-as, az E92 modellek a gyártó magára az automata váltóra 150.000 km-t vállal ez az F széria megjelenésével sem emelkedett (ez egy hivatalos forrás a BMW szervizből, ahol a szemem láttára cseréltek ki egy váltót egy 2008-as 3-ason), inkább egy manuális ami lássuk be egy 2 literes motorhoz pont elég és így a térképről is levisz. Formáját tekintve nem tudom, hogy ez a gyárilag elnyomorított forma kinek tetszik, de pozitívum, hogy a belseje az nagyon szép igazi BMW-s 🙂
A BMW-től megszoktuk, hogy viszonylag szép autókat gyártanak mostanában. Ezért is megdöbbentő, hogy ez mennyire nem sikerült, nekem nagyon nem tetszik. A hátulját nagyon elrontották. Ha elegáns BMW kell, akkor ott a sedan, ha praktikus, akkor meg ott a kombi. Ha magasabban akarok ülni, akkor meg az X1 (X3 v. X5). El nem tudnám képzelni, hogy ilyet vegyek. A munkahelyem környékén néha feltűnik egy 5-ös GT, az is ritka ronda. Nem csoda, hogy alig-alig látni, ellenben a sedanokkal és kombikkal.
Bocs 2-es passatra gondoltam oldalprofilból nem az egyesre.
Az eleje ronda , a hátulja meg az 1-es passatra emlékeztet olyan furcsa, belül viszont jó.
Megvehetnék a Mazda vagy az Infiniti formatervezőjét…
Bárhogy is számolom valami ilyesmit költöttem…
” Ha praktikum kell akkor inkább egy X3, Ha sportos konzervatív forma akkor meg egy lépcsős 3as,”
Ha pedig a kettő egyszerre, akkor pedig M3 GT, hiszen ilyen is van. Szerintem eszméletlen jól néz ki, persze ez ember függő és mint tudjuk ízlésről úriember nem vitatkozik. Viszont azt Te sem vitathatod, hogy az ilyen ötajtós “liftback-ek” rendkívül praktikusak. Erre jogos válasz lenne a kombi, de mint látható van ilyenekre is igény, én továbbra is tartom, hogy szerintem az egyik legjobb alternatíva egy 3GT a BMW mai kínálatában, akár M Packettel is.
Nekem egyébként az 5GT is feküdt sokakkal ellentétben, viszont az Ötösből a Sedan és a Kombi is nagyon el van találva, szerintem jobban, mint a GT. 🙂
Majd megérted, ha ennyit költhetsz autóra.
Sosem értettem minek ilyennel próbálkozni. Eddig csak az Audinak sikerült normális arányos 5ajtóst kihozni (nekik is csak egyszer).
Ha praktikum kell akkor inkább egy X3, Ha sportos konzervatív forma akkor meg egy lépcsős 3as,
Nem értem mire jó ez…
Számomra az M5 és a Z4 mellett ez a legszebb BMW. Ha az észérveket nézem, akkor pedig szerintem most a BMW kínálatában a 3GT a legjobb alternatíva pl nekem. Láttam már kettőt élőben, az egyik talán pont ez volt, a másik fehér színű volt, nagyon szép gépezet. 184 LE pedig pont jó lehet hozzá.
Praktikus,tágas,minőségi,még éppen eléggé sportos,egyedi.
Az 5 GT túl bálnaszerű lett,de a hármast pont eltalálták,kimondottan arányos!
Nekem ez a mostani BMW kínálat legjobb modellje.