A szakszervezet felelőtlen döntésnek nevezte a lehetséges gyárbezárást, a Volkswagen csoport Németország legnagyobb munkáltatója
Súlyos zavart okoztak az elektromos autók a Volkswagen életében, az ID család nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért a németek kénytelenek a saját farkukba harapni. A rengeteg befektetés, a kínai betörés és az elmaradó vásárlók miatt olyan alacsony szintre csökkent a profit, amit csak drasztikus lépésekkel lehet korrigálni a VW szerint.
A gyárbezárás a T-Roc Cabriolet karrierjének végét is jelenheti, a típus négy éve készül, a zárt változat viszont a hetedik évét tapossa
Az egyik lehetséges gyár Osnabrückben fekszik, az egység hivatalosan 2009 óta a Volkswagené, előtte 108 éven keresztül a karosszériaépítő Karmann birtokolta. A 2300 főt foglalkoztató gyárban jelenleg a T-Roc Cabriolet, illetve a Porsche 718 Boxster és Cayman típusok készülnek. Ezek mind az életciklusuk vége felé járó modellek, ami olyan szempontból szerencsés, hogy nem egy jelentős befektetés után kell lakatot tenni a kapura. A Volkswagen fontolóra veszi a drezdai gyár leállítását is, ezen a helyszínen most az ID.3 készül.
A kínai elektromos autók és az alternatív hajtás iránti korlátozott lelkesedés kétvállra fektette a Volkswagent
A várható bezárásokkal párhuzamosan felfüggesztették az 1994 óta futó munkahelyvédelmi programot, megnyitva a lehetőséget a tömeges elbocsátás előtt. A sötét fellegek már évek óta gyülekeznek a német autógyártó feje felett, ezért 2026-ig 10 milliárd eurós költésgcsökkentést jelentettek be korábban, ennek elérése érdekében van szükség az átszervezésre. Az idei első félév sem kedvezett a Volkswagennek, 1%-kal kevesebb autót értékesítettek, miközben a globális autópiac 2,4%-os növekedést mutat.
Na, a végén még megeshet, amire eddig sosem volt példa: a német alázattal és tisztelettel fog beszélni más gyártókról, és nem übermensch-kedve, lenézően, pökhendi módon, gúnyt űzve belőle. Jó kis leckét kapnak most, rájuk is fér, hadd edződjenek picit…
Kedves Romeo,
Ha a tyúkénál több eszed lenne, akkor nem írnál ilyeneket. Sajnos a foswágen (európai autógyártók) bukdácsolását csakis Te fogod a bőrödön érezni. Nem a távol-keleti, nem a kínai. Hogy miért? Ne ez az amihez már kellene a tyúkénál több ész….
Rengeteg dolog van a világban, amire nincs semmi ráhatásom, viszont a bőrömön érzem a hatását. Időjárás, amerikai elnökválasztás, háború itt, háború ott, kereskedelmi csörte itt, visszavágó ott… A legkevésbé sem érdekel a németek sorsa, az egyetlen olyan nemzet, aki a saját felsőbbrendűségére még egy szót is kitalált, a fenti kommentemben említettem is. Más nyelvekben ilyen szó nem létezik. Ha neked oké, hogy ilyen alakokat ajnározol, a lelked rajta, van viszont, aki azt kívánja, kapjanak már végre az élettől egy pár b*d*s nagy pofont, hogy megtudják, hol a helyük. Már ott tartunk, hogy nagy erővel lendülnek a kezek, tehát jó az irány…
4000 €-s bérrel meg heti 32 órás munkahéttel nem lehet hatékonyan gyártani. Vagyis lehetne, ha arányosan nő a termelékenység, de az nem hogy csak stagnált, de bizonyos mérések szerint még csökkent is.
Amúgy ahhoz a bulváros drámázáshoz képest amit mondjuk a Meloni-kormány nyom a Stellantisszal egész meglepő hogy mennyire PC-módon diskurál a német közbeszéd ezekről a bezárásokról. Van egy Cavallo nevű olasz hölgy aki folyton sajtótájékoztat, hogy nem a munkahelyek drágák, hanem a VW vezetése rossz, de ezen túl az átlag német teljes rezignáltsággal venné tudomásul, hogy lefőtt a kávé. Így mondjuk nem is érdemlik meg, hogy vezető autóipari nemzet legyenek.