Az USA-ban kis költségvetésű átalakításnak számít a 10 ezer dolláros számla
10 ezer dollárból (körülbelül 4 millió forintból) építette át a Toyota a Suprát a negyedmérföldes gyorsulási távra. Pontosabban a Suprákat, mert két változat is készült a „dragsterből”. A gyári verziónak független mérések szerint több mint 12 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből, ideális körülmények között megtegye a 402 métert, a 2022-es SEMA tuningshow-n kiállított „10 másodperces GR Supra ikrek” viszont 11 másodperc alá is képesek lemenni.
Szándékosan időzítették a SEMA kiállításra az átalakítást
A csapat – Marty Schwerter vezető építő, Brad Vetter vezető tervező, Justin Lacore tervező és David Senn szerelő – két egyforma, 2020-as évjáratú, háromliteres turbómotorral szerelt GR Suprát választott kiindulási alapnak a 2022-es SEMA-projekthez, amelynek célja az volt, hogy 30-40 százalékkal növeljék a sportautók teljesítményét. A gyári állapotú soros, hathengeres turbómotorhoz első körben hozzáadtak egy Pure Turbo turbófeltöltőt és két CSF nagy teljesítményű töltőlevegő-hűtőt, majd az import gyorsulási versenyautók szakértőjének, a Titan Motorsportnak a segítségével átírták a motorvezérlést, és beépítettek egy katalizátormentes leömlőt, valamint egy 8,9 cm átmérőjű kipufogórendszert is.
A motor továbbra is a BMW-től érkezik
A módosítások eredményeképp a B58-as kódnevű BMW-motor eredeti, 340 lóerős teljesítményét 629 lóerőre, a 495 Nm-es nyomatékát pedig 800 Nm-re sikerült megemelni, ami jóval nagyobb, 82, illetve 62 százalékos növekmény az eredetileg tervezettnél. De tisztában voltak azzal is, hogy a hatalmas teljesítmény és nyomaték csak akkor ér valamit, ha át is lehet vinni az aszfaltra. A csapat a Weld Racing és a Mickey Thompson Performance Tyres & Wheels szakértőihez fordult a célnak megfelelő, robusztus felni-gumiabroncs-csomagokért, amelyek maximális tapadást biztosítanak a rajtok során.
A kerekeket is a gyorsulási versenyekre szabták
Hátul R2-es keverékű, P 305/45 R17 Mickey Thompson ET Street S/S radiál gumikat húztak a 17×10 hüvelykes, ET40-es Weld Racing Belmont Beedlock felnikre, melyek rögzítési pontja és külső pereme között 18 cm távolság van. Elöl 26×6 R18LT Mickey Thompson Sportsman S/R radiál gumik vannak 18×5 hüvelykes, ET23-as Weld Racing Belmont Drag felniken, melyek rögzítési pontja és külső pereme között már csak 5,33 cm van. Emellett a The Driveshaft Shop nagy terhelésre tervezett féltengelyei tették teljessé a hajtáslánc csomagot.
A GR Supra gyári fékjei – a 348 mm átmérőjű, belső hűtésű első tárcsák négydugattyús Brembo féknyergekkel és 330 mm-es, szintén belső hűtésű hátsó tárcsák egydugattyús úszó féknyergekkel – több mint megfelelőnek bizonyultak a gyorsulási versenyautó lassítására, az építőcsapat csak a fékbetéteket cserélte le Hawk Performance alkatrészekre, hogy még nagyobbat lassítson a rendszer. Megtartották a nyolcfokozatú, automatikus ZF sebességváltót is, de hozzáadtak egy nagyteljesítményű CSF hőcserélőt és egy CSF váltóolajhűtőt, hogy segítsenek neki kezelni a megnövekedett nyomatékot.
A váltó maradt a ZF 8 gangos automatikusa
Megmaradtak belül a gyári GR Supra sportülések is, egyetlen kiegészítésként a hátsó keresztmerevítő csőhöz rögzített, hatpontos G-Force Racing Gear verseny-biztonságiöveket szereltek be, amelyek jobban megtartják a testet egy balesetben, mint a hárompontos gyáriak. Végül McKinney-ből (Texas-állam) a Complete Customs műhely készítette el a Toyota Gazoo Racing színeit viselő fényezéseket Axalta Coating Systems festékekkel. Mindkét autó ugyanazt a hosszcsíkos dizájnt használja, de egymást kiegészítő színekkel és grafikákkal.
Axalta festékekkel dolgoztak, a márkanév ismerősen csenghet a NASCAR rajongóknak is
Első tesztfutásán a „10 másodperces GR Supra ikrek” egyik fele 11,5 másodperc körüli időt ért el a negyedmérföldes távon. Aztán következett egy kis motorvezérlés-finomhangolás, ami után a csapat végre elérte a célját, mert a bivalyerős Toyota beférkőzött a 11 másodperces álomhatár alá a 10,984 másodperces gyorsulási idejével.
Bementek vele 11 másodperc alá